Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@08:43:50 GMT

جذب اندک اعتبارات برازنده اردبیل نیست 

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۴۸۰۴۶

جذب اندک اعتبارات برازنده اردبیل نیست 

استاندار اردبیل گفت: جذب اندک و ناچیز اعتبارات با وجود گذشت ۸ ماه از سال برازنده استان اردبیل نیست. 

به گزارش ایسنا، اکبر بهنامجو در اولین حضور خود در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: اردبیل جاذبه‌های فراوان سرمایه گذاری، اشتغال و تولید دارد که نادیده گرفتن این امکانات خدادادی در راستای توسعه استان ظلم به منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در راستای تسهیل خدمات به سرمایه گذاران باید در صف اول باشند، بیان کرد: ضروری است از ظرفیت اجرایی تمام دستگاه‌های اجرایی در استان استفاده و زمان توسعه استان را با اهمال کاری‌ها از دست ندهیم. 

استاندار اردبیل با انتقاد از جذب اندک اعتبارات در ۸ ماه گذشته از سال تصریح کرد: تا یک ماه آینده باید میزان جذب بالایی را در استان شاهد باشیم. 

بهنامجو صادرات را یکی از حلقه‌های مهم و راهبردی در رونق استان دانست و بیان داشت: سند توسعه استان باید در دستور کار قرار گیرد که در جلسه آینده شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی باید این بحث در راس بررسی ها قرار گیرد. 

وی با تاکید بر اینکه در چهار سال فرصت مناسبی برای توسعه استان باید فراهم شود، گفت: با استفاده از تجربیات سایر استان‌ها سند توسعه اردبیل تدوین شود تا با بهره مندی مطلوب از اعتبارات و جذب آنها در سال‌های آینده اردبیل را به جایگاه واقعی خود در توسعه برسانیم. 

رئیس شورای برنامه ریزی استان اردبیل استفاده از تسهیلات صادرات برای رشد استان را حیاتی خواند و اظهار داشت: استفاده از این ظرفیت‌ها زمینه حضور خوب و موثر سرمایه گذاران در استان را نیز فراهم خواهد کرد. 

بهنامجو حضور فعال و موثر در جلسات رفع موانع سرمایه گذاری و تسهیل را یادآور شد و گفت: از هفته آینده با حضور مسئولان بانک‌های عامل در اردبیل موانع پرداخت تسهیلات را بررسی کرده و نسبت به رفع آنها اقدام خواهد شد. 

وی جذب سرمایه گذاران به نفع مطلوب در راستای رونق و توسعه استان اردبیل را ضروری دانست و گفت: بسیاری از استان‌ها در این حوزه موفق عمل کرده اند که استفاده از تجربیات آنها می‌تواند راهگشای مسائل استان باشد. 

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود گمرکات استان را در تسهیل صادرات مهم خواند و افزود: بسته بندی مناسب محصولات صادراتی از اردبیل می تواند بازارهای خوبی را در کشورهای همسایه برای اردبیل ایجاد کند و در کنار آن اتاق بازرگانی اردبیل نیز باید با ورود تخصصی در حوزه صادرات بازارهای منطقه را حفظ کند.

بهنامجو همچنین تاکید کرد: توسعه و تقویت گمرک بیله سوار و ایجاد منطقه آزاد تجاری و راه آهن اردبیل- بیله سوار اصلاندوز به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۸۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، مسعود ایرانی اظهار کرد: در این راستا نسبت به برگزاری ۳۶ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ۱۸۵ نشست تخصصی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته اقدام گردید و واحد‌هایی احیا شده با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برای ۱۶۱ نفر فرصت اشتغال دوباره ایجاد کردند.
وی افزود: همچنین با اقدام‌های صورت گرفته در سال گذشته ۳۱۱ فقره مجوز تاسیس با سرمایه‌گذاری حدود ۱۷۴ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال صادر شد که دارای ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۶ هزار و ۴۳۸ نفر در استان اردبیل بود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به تولید ۱۲۰ میلیون دلار کالا‌های جایگزین واردات، گفت: برای کمک به رونق تولید نیز بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز از محل تبصره ۱۸ و منابع داخلی بانک‌های عامل تسهیلات پرداخت شد.
ایرانی با اشاره به ارایه ۴۳۰ مورد مشاوره سرمایه‌گذاری در سال گذشته اضافه کرد: همچنین در راستای رونق تولید ۷۰ فقره معرفی‌نامه پرداخت تسهیلات برای طرح‌های در حال احداث در استان اردبیل ارایه گردید.
در حال حاضر در مجموع افزون بر یک هزار و ۱۲۴ واحد صنعتی، بیش از ۲۰۰ واحد معدنی و نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی دارای پروانه بهره‌برداری در اردبیل فعال هستند.

دیگر خبرها

  • اردبیل در شاخص بهره وری نیروی کار پنجم کشور است
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • رشد اقتصادی اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است
  • افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه
  • مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند
  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود
  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود
  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد