Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@11:01:09 GMT

برگ های پاییزی به کمپوست تبدیل می شود

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۴۸۴۲۷

برگ های پاییزی به کمپوست تبدیل می شود

به گزارش ایسکانیوز،محمد حسین بازگیر رئیس اداره محیط زیست شهرتهران ، با اشاره به جمع آوری برگ های پاییزی و تبدیل آن به کمپوست اظهار کرد:شهرداری سرشاخه ها و چوب های حاصل از هرس درختان را بعد از انتقال به منطقه آراد کوه کهریزک تبدیل به چیپس(تکه تکه شدن) و بعد از این فرآیند به ماده اولیه نئوپان تبدیل می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: اگر برگ های پاییزی بعد از جمع آوری با زباله های شهری ترکیب شده باشند یا در زباله سوز مرکزی می سوزانند و یا به کمپوست تبدیل می کنند.

بازگیر با بیان اینکه پسماند های جامد در فصل پاییز بیشتر می شوند، افزود: در شهر تهران به طور میانگین سرشاخه ها ،خاک روبه ها ،لجن های حاصل از رفت و روب و ضایعات فضای سبز حدود 1100 تن هستند که جمع آوری و به سایت «آراد کوه» منتقل می شوند.

وی با بیان اینکه پسماند های جامد به چرخه استفاده باز می گردند، گفت: در سایت «آراد کوه»چوب ها و برگ های پاییزی و یا به طور کل پسماندهای جامد بعد از تبدیل به چیپس (تکه تکه شدن) در کارخانه های تولید نئوپان به عنوان ماده اولیه به چرخه استفاه بازمی گردند.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه در تهران یک زباله سوز با ظرفیت 200 تُن داریم، اظهار کرد: در طول شبانه روز نزدیک به بیش از 7هزار و 500 تن پسماند جامد و زباله های شهری از سطح شهر تهران جمع آوری و به مرکز دفن آراد کوه کهریزک منتقل می شود که از این مقدار 1100 تن حاصل همین رفت و روب و ضایعات فضای سبز است.

بازگیر گفت:بخشی از زباله ها به زباله سوز مرکزی منتقل و بخشی دیگر به پسماند تبدیل می شوند.

705

محمد حسین بازگیر رئیس اداره محیط زیست شهرتهران برگ های پاییزی زباله سوز مرکزی کمپوست پسماند های جامد زباله های شهری

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۸۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت روغن مایع در بازار روز برای تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد که بر اساس آن هر بسته روغن سرخ کردنی ۱۸۰۰ میلی لیتر ۳۱۹ هزار تومان است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، قیمت روغن اصیل مایع ۱.۵ لیتر‌ی ۲۷۳ هزار تومان است.

قیمت روغن جامد ۴ کیلویی در بازار ۲۲۵ هزار تومان اعلام شده است و برای خرید روغن اصیل جامد باید ۱ میلیونو ۱۱۰ هزار تومان پرداخت کنید.

قیمت روغن سرخ کردنی نیز در بسته‌های ۱.۵ لیتری ۷۲ هزار تومان است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع روغن خوراکی در بازار تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد
  • زباله سوز؛ نقطه پایانی رفع ابَرچالش سراوان
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • مشارکت پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله