Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-30@08:54:35 GMT

اخذ عوارض خودروهای منطقه آزاد بر عهده ما نیست

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۴۹۲۵۸

اخذ عوارض خودروهای منطقه آزاد بر عهده ما نیست

تین‌نیوز | 

مدیر کل گمرک خرمشهر گفت:اخذ هر نوع عوارض مربوط به خودروهای منطقه آزاد اروند فقط بر عهده سازمان منطقه آزاد اروند است و ارتباطی با اداره کل گمرک خرمشهر ندارد.

به گزارش ایرنا، عارف باوی اظهار کرد: گمرک خرمشهر به عنوان نماینده گمرک جمهوری اسلامی ایران هیچ نوع دخل و تصرف و یا دخالتی در خصوص روند واردات خودرو در محدوده منطقه آزاد اروند و اخذ هرگونه وجه یا عوارض ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تکذیب خبر دریافت عوارض خودروهای منطقه آزاد اروند از سوی گمرک خرمشهر افزود:طی توافق صورت گرفته میان گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان منطقه آزاد اروند در چهار سال گذشته، امور مربوط به واردات خودرو با پلاک اروند در اختیار سازمان منطقه آزاد قرارگرفته است.

باوی گفت: واردات خودرو در محدوده منطقه آزاد اروند تابع مقررات سازمان منطقه آزاد اروند است.

وی از رسانه ها خواست قبل از درج خبر نسبت به منبع خبر و صحت و سقم آن توجه بیشتری نمایند و اخبار خود را از منابع موثق دریافت نمایند تا احیانا انتشار اخبار کذب موجب خدشه دار شدن وجهه سازمان های دولتی و تشویش اذهان عمومی نگردد.

برخی از کانال ها و پایگاه های خبری استان خوزستان در چند روز گذشته نامه جمعی از صاحبان خودروهای پلاک اروند به استاندار خوزستان را منتشر کردند که در آن از اخذ عوارض از سوی گمرک خرمشهر انتقاد کردند.

در نامه آمده است: در پی اقدامی غیر قانونی و بدون اطلاع قبلی، اقدام به اخذ عوارض از خودروهای پلاک اروند تحت عنوان عوارض خارج از محدوده خرمشهر و آبادان، به صورت روزانه و به مبلغ ٢٠ هزار ریال نموده است، که جمع سالانه این مبلغ برابر با هفت میلیون و300 هزار ریال می باشد که این رقم جدای از عوارض سالیانه خودرو های اروند محسوب می شود.

منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است. این منطقه همجوار با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۹۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت موعود شمخانی تایید شد

به گزارش خبرآنلاین، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با برنا خبر بازداشت موعود شمخانی معاون فنی سابق سازمان منطقه آزاد اروند و برادرزاده علی شمخانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی را تایید کرد و گفت: وی به اتهام دریافت رشوه و فساد مالی در آبادان بازداشت شده است.

موعود شمخانی در سال ۱۳۹۴ به سمت معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند منصوب شده بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900707

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • موعود شمخانی دستگیر شد
  • بازداشت موعود شمخانی تأیید شد
  • بازداشت «موعود شمخانی» تأیید شد
  • بازداشت موعود شمخانی تایید شد
  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند