Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@11:51:01 GMT

معرفی 20 واحد صنعتی در فردیس به عنوان نامزد صنعت سبز

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۵۰۳۸۹

معرفی 20 واحد صنعتی در فردیس به عنوان نامزد صنعت سبز

کرج-ایرنا-رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فردیس گفت: در اجرای صیانت از محیط زیست 20 واحد صنعتی به عنوان نامزد صنعت سبز معرفی شدند.

مرتضی شکوری پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدهای صنعتی به استفاده از انرژی های پاک روی آورده که گام موثری در کاهش آلودگی هوا به شمار می رود.
وی ادامه داد: هر سال از واحدهای صنعتی که شاخص های زیست محیطی را رعایت کنند ، تجلیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به معیارهای انتخاب واحدهای صنعتی سبز اشاره کرد و گفت: عدم قرار گرفتن نام واحد در فهرست صنایع آلاینده سازمان حفاظت محیط زیست در سال انتخاب،بهبود سیستم های پالایش و کنترل آلاینده ها،مدیریت بازیافت مواد زائد توسعه فضای سبز،مصرف بهینه حامل های انرژی و افزایش بهره وری در مصرف انرژی از معیارهای انتخاب واحدهای صنعتی سبز است.
شکوری پور استقرار دفتر محیط زیست یا واحد HSE ،اخذ گواهینامه استقرار مدیریت زیست محیطی ISO00111 ،اخذ گواهینامه استقرار نظام ایمنی و بهداشت OHSAS00111 ،استقرار سیستم پایش لحظه ای ،ارتقاء سطح دانش و فرهنگ زیست محیطی مدیران و کارکنان واحد و سازگاری با فرآیند تولید پاک از دیگر معیارهای واحد های صنعتی سبز برشمرد.
وی افزود: در هر سال از هر گروه صنعتی فقط یک واحد منتخب سبز بعنوان واحد برگزیده صنایع سبز کشوری انتخاب می شود.
7413/ 6155خبرنگار:معصومه مهتاب ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۰۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ

مدیرکل بازرسی گفت: آنچه که در فرمایشات مقام معظم رهبری، ریاست قوه قضاییه و همچنین از سوی ریاست سازمان بازرسی کل کشور بر آن تأکید شده، راهبرد حمایت از تولید و صنعت گران است و حضور ما در راستای جامه عمل پوشاندن به همین تأکیدها و حمایت حداکثری از تولید و اشتغال است.

محمد تقی حاجی مشهدی از تولید کنندگان خواست در صورت عدم رفع مشکلات و موانع موضوع را به اطلاع اداره کل بازرسی اعلام تا در اسرع وقت پیگیری شود .

وی گفت: ما امروز از دو واحد صنعتی و کشاورزی در چهارباغ  بازدید کردیم مشکلاتی را مطرح که بعضی از این موارد مطرح شده استانی است که با هماهنگی دستگاه های اجرایی به جد پیگیری و تا حصول نتیجه اقدام خواهیم کرد و بعضی از موارد مثل تامین ارز که کشوری است و با سازمان مکاتبه تا از طریق بانک مرکزی حل و فصل خواهیم کرد.

وی از تداوم این بازدید ها تا انتهای سال خبر داد و گفت : ما امروز صحبت های صاحبان صنعت  را شنیدیم توسعه کارخانه ، افزایش ولتاژ ، و تامین ارز مورد نیاز که در مورد برق قرار شد اداره کل برق البرز تا ظرف هفته آتی مشکل ولتاژ و برق مورد نیاز کار خانه را تامین و در مورد ارز اداره کل بازرسی و صمت البرز اهتمام جدی برای تامین آن داشته باشند و توسعه شرکت هم از الویت هایی است که در دستور کار قرار گرفت. 

مدیرکل بازرسی استان در ادامه گفت: کمک به توسعه صنعت و تولید بعد از مبارزه با فساد اصلی‌ترین اولویت اداره کل بازرسی استان است.

او افزود: با بازدید از واحد‌های تولیدی مشکلات و موانع پیش رو به درستی احصا و از تمام ظرفیت‌های قانونی برای کمک به تولید بهره گرفته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • لزوم یادآوری اهمیت صنعت بازیافت از طریق آموزش/ سوخت‌ مازوت برای کره زمین سمّ است
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل