Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@16:50:35 GMT

پیش بینی بارندگی در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۵۱۴۵۳

پیش بینی بارندگی در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: بر پایه الگوی نقشه های پیش یابی، با تقویت ناپایداری های جوی، از امروز (شنبه) تا دوشنبه وزش تندباد و افزایش ابر در استان پیش بینی می شود که وقوع رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست.

به گزارش روز شنبه اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی رضا برهانی افزود: براساس همدیدی و آینده نگری نقشه های پیش یابی هواشناسی، تغییرات دما از فردا تا پایان هفته روند کاهشی دارد به طوری که وقوع پدیده یخبندان در شهرهای سربیشه، قاین، بیرجند و درمیان از صبح سه شنبه تا پایان هفته جاری رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی وضعیت جوی 24 ساعت اول بیرجند تا ظهر یکشنبه را کمی ابری همراه با وزش باد به تدریج افزایش ابر و در اواخر وقت احتمال رگبار پراکنده بیان و اظهار کرد: بیشینه و کمینه دمای هوا در این مدت در مرکز استان به 24 و هفت درجه سلسیوس می رسد.
وی گفت: در 24 ساعت گذشته قاین با کمینه دمای یک و طبس با بیشینه دمای 29 درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بوده اند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*3215*3028*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن *انتشار- رسول محمدحسنی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۱۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی

هواشناسی خراسان جنوبی برای سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی نقاط استان هشدار داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سمیه لطفی، اظهار داشت: با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان تا فرداشب گاهی وزش باد شدید، وقوع رگبار و رعد برق و با توجه به ماهیت بارش‌ها در این فصل و حجم آن‌ها همچنان وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در شهرستان‌های زیرکوه، خوسف، بیرجند و برخی نقاط طبس و سرایان قابل پیش‌بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی، افزود: خسارت‌های قنوات و تاسیسات زیربنایی نیز بر اثر بارش‌ها محتمل است و برای مناطق مستعد بارش تگرگ برخورد صاعقه پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: روند کاهشی دمای هوا تا صبح فردا ادامه دارد و در مناطق مرتفع و جاده‌های کوهستانی تشکیل مه باعث کاهش دید افقی می‌شود.

لطفی بیان کرد: پرهیر از سفر‌های غیر ضروری، احتیاط در تردد، خودداری از اسکان و چرای دام، خودداری از تردد عشایر در بستر و حاشیه رودخانه، پرهیز از صعود و مناطق مرتفع از جمله توصیه‌های هواشناسی است. 

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی۲۸۷ شعبه أخذ رأی برای دور دوم انتخابات خراسان جنوبی
  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • پیش‌بینی جوی نسبتاً پایدار و آرام برای کرمان در هفته جاری
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • هواشناسی؛ سامانه بارشی از سه‌شنبه وارد کشور می شود
  • تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند