Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس جمهور، بررسي موضوع مالباختگان موسسات اعتباري را يکي ديگر از جلسات سران سه قوه برشمرد و گفت: در اين خصوص اولاً اينکه پيش از اين مجوز چنين مؤسساتي را دستگاه‌هاي مختلف مي‌دادند، لذا اگر از اين به بعد، اين مؤسسات صرفاً از بانک مرکزي مجوز بگيرند و کاملاً مراقبت و نظارت شود، بخش بزرگي از مشکلات حل و فصل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش گروه سياسي خبرگزاري ميزان، حجت الاسلام‌والمسلمين حسن روحاني رئيس جمهور، آيت‌الله صادق آملي لاريجاني رئيس قوه قضاييه و علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در نشست امروز سران قوا درباره مهم‌ترين مسائل کشور و منطقه با هم گفتگو و تبادل نظر کردند.
رئيس جمهور در پايان اين جلسه و در جمع خبرنگاران درباره اهداف برگزاري جلسه سران سه قوه اظهارداشت: بسياري از مسايل در دستگاه اجرايي، يا قضايي و يا مقننه مورد بررسي قرار مي‌گيرند که بهم مرتبط هستند و چنانچه به طور طبيعي و عادي مورد رسيدگي قرار بگيرند، چه بسا نيازمند زمان بسيار طولاني است و اين به نفع کشور نيست. لذا در جلسه روساي قوا چنين مسايل مهمي مورد بحث و بررسي قرار گرفته و تصميماتي اتخاذ مي‌شود که سرعت عمل را بيشتر کند.
روحاني خاطرنشان کرد: بعضي از تصميماتي که در ساير جلسات از جمله جلسه شوراي عالي فضاي مجازي نيز اتخاذ مي‌شوند، نياز است که در جلسات سران قوا در خصوص عملياتي و اجرايي شدن آن تصميم‌گيري شود که جزء مباحث امروز نيز بود.
رئيس جمهور با بيان اينکه در جلسه امروز "اميدواري مردم کشورمان نسبت به آينده کشور، شرايط اقتصادي، سياسي و فرهنگي" مورد تأکيد قرار گرفت، گفت: همه رسانه‌ها از جمله رسانه ملي، گردانندگان فضاي مجازي و تريبون‌هاي مختلف، بايد متوجه اين نکته مهم باشند که تصميم و هدف قدرت‌هاي بزرگ بويژه آمريکا و آنچه در منطقه شاهديم نسبت به ايران، نهايتاً براي اين است که مردم را به آينده نااميد و کم‌اميد کرده و در فعاليت‌ها و سرمايه‌گذاري‌ها دچار ترديد کنند؛ لذا همه بايد هوشيار باشند که در زمين دشمن بازي نکرده و در اين دام نيافتند.
روحاني، بررسي موضوع مالباختگان موسسات اعتباري را يکي ديگر از جلسات سران سه قوه برشمرد و گفت: در اين خصوص اولاً اينکه پيش از اين مجوز چنين مؤسساتي را دستگاه‌هاي مختلف مي‌دادند، لذا اگر از اين به بعد، اين مؤسسات صرفاً از بانک مرکزي مجوز بگيرند و کاملاً مراقبت و نظارت شود، بخش بزرگي از مشکلات حل و فصل خواهد شد.
رئيس جمهور اضافه کرد: در برخي از موارد هم مؤسساتي دچار مشکلاتي شده و مردم گرفتار شدند، از اين‌رو تصميم بر اين شد که نمايندگان روساي سه قوه اين مسأله را پيگيري کنند تا هر چه سريع‌تر حل و فصل شود.
روحاني گفت: اگر مؤسسات دچار مشکلاتي شدند، ضمن اينکه وظيفه داريم مشکلات مردم را برطرف کنيم؛ ‌از طرف ديگر بانک مرکزي هم محذوراتي دارد و نمي‌توان گفت که از پول بانک مرکزي براي حل اين مشکلات استفاده کند. البته براي اين مسايل مي‌توان اعتباراتي در نظر گرفت، ضمن اينکه در اين زمينه سه قوه بايد با يکديگر همکاري داشته باشند.
رئيس جمهور اظهارداشت: گشايش‌هايي از جلسه قبلي سران سه قوه در اين خصوص ايجاد شده و گام‌هاي خوبي برداشته شده است و ان‌شاء‌الله در اين گام‌ها تسريع خواهد شد. براي آينده نيز بايد برنامه‌ريزي‌هاي لازم انجام شود و مردم هم مراقبت کنند و سرمايه خود را به بانک‌ها و مؤسساتي که کاملاً معروف و مورد اعتماد هستند، بسپارند و در خصوص مؤسساتي که به ارايه سودهاي بالا تشويق مي‌کنند، ترديد داشته باشند.
روحاني با اشاره به اينکه بحث و بررسي در مورد مسايل منطقه‌اي از ديگر مباحث جلسه امروز بود، اظهار داشت: مردم منطقه موفقيت‌هاي بسيار بزرگي به دست آوردند اين در حالي است که در خرداد سال 93، ‌شاهد بوديم که تروريست‌ها در عراق جولان داده و داعش شهر بزرگ موصل را تصرف کرد. اين خطر براي کل عراق از جمله بغداد نيز متصور بود و در سوريه نيز همين شرايط جريان داشت، اما امروز مردم عراق، سوريه و لبنان با پشتيباني ارتش‌هاي خود و حمايت‌هاي کشورهاي دوست و بويژه جمهوري اسلامي ايران توانستند تقريباً از اين مشکلات رهايي يابند و مسأله تروريسم در حال پايان يافتن است و ديگر شهري در اختيار داعش و تروريست‌ها نيست و در آينده نزديک بساط اينها جمع خواهد شد.
رئيس جمهور گفت: از سوي ديگر به دنبال تجزيه‌طلبي و بر هم زدن مرزهاي جغرافيايي در منطقه برآمدند که در اين مسير هم ناموفق بودند. لذا امروز شاهد موفقيت‌هاي بزرگي در سطح منطقه هستيم و با اين موفقيت‌ها طبيعي است که آمريکا و رژيم صهيونيستي و اذناب آن ناراحت و عصباني باشند.
روحاني اضافه کرد: در مسأله يمن سال‌هاست که مردم فقير اين کشور را بمباران مي‌کنند و بيماري وبا شيوع پيدا کرده و مردم در قحطي و گرسنگي بسر مي‌برند و فضاي دريا و هوا را براي کمک به مردم اين کشور بسته‌اند و اين غيرقابل تحمل است.
آنطور که پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري گزارش داده،رئيس شوراي عالي امنيت ملي تصريح کرد: شرايط امروز منطقه نشان مي‌دهد که توطئه‌هايي که وجود داشت، نقش بر آب شده، لذا دنبال نقشه‌ها و توطئه‌هاي ديگري در منطقه هستند و مردم لازم است که در اين زمينه هوشيار باشند و مسئولين هم توجه و برنامه‌ريزي‌هاي لازم را انجام دهند.
رئيس جمهور تأکيد کرد: آنچه براي ثبات و امنيت منطقه لازم باشد و هماهنگي‌هاي ضروري در اين زمينه را در جلسه سران قوا مورد بحث و بررسي قرار مي‌دهيم.
روحاني در پايان با قدرداني از حضور مردم بزرگوار ايران در راهپيمايي عظيم و جهاني اربعين حسيني(ع)، اظهار داشت: راهپيمايي اربعين بزرگترين اجتماع جهاني است که در طول چند روز در عراق انجام مي‌شود. از مردم بزرگوار ايران بخاطر عشق به اهل بيت(ع) و فداکاري در مسير امام حسين(ع) قدرداني و از مردم و دولت عراق نيز بخاطر ميزباني از زائران ابا عبدالله(ع) سپاسگزاري مي کنيم.
رئيس جمهور همچنين با قدرداني از تلاش تمامي نهادها و دستگاه‌هاي عمومي، دولتي و مردمي بخاطر خدمتگزاري به زائران حسيني ابراز اميدواري کرد عشق مردم نسبت به اهل بيت(ع) پايدار بوده و همواره بتوان از سرمايه‌هاي معنوي بزرگي که از خاندان رسالت نشأت گرفته بهره‌مند گرديد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۱۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس‌جمهور خبر داد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ روح الله دهقانی معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار کرد: رئیس‌جمهور کارگروه تخصصی برای ساخت هواپیمای جت تشکیل داد که 8 جلسه کارگروه تشکیل شده است.

وی افزود: مسئولانی از وزارت صمت، دفاع، راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی، ایرلاین های معتبر در این جلسات شرکت کردند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت  100 نفره طراحی شود، گفت: پیش قراردادهای 10 تا 12 جت هم بسته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس‌جمهور خبر داد
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود
  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل بررسی شد
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • استمرارروند کاهشی تورم، رشدنقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و است