Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه جایی است که برای دانشجو تاسیس شده و مال دانشجوست؛ کمااینکه اگر دانشجویی نباشد دانشگاهی وجود نخواهد داشت، اما انگار از خیلی وقت پیش راندن دانشجو از دانشگاه دولتی استارت خورده است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، دانشگاه جایی است که برای دانشجو تاسیس شده و مال دانشجوست؛ کمااینکه اگر دانشجویی نباشد دانشگاهی وجود نخواهد داشت، اما انگار از خیلی وقت پیش راندن دانشجو از دانشگاه دولتی استارت خورده است و دانشگاه‌های دولتی با سرعت به سمت دانشگاه پولی شدن پیش می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما دانشگاه اصفهان با سرعت ماکزیمم در اتوبان دولتی به خصوصی نسبت به بقیه رقابا پیشتاز است.
*چرا دانشگاه اصفهان پیشتاز است؟!
ماجرای پولی شدن از اینجا آب می‌خورد که دانشگاه اصفهان مطابق با مصوبه هیات امنای خود در تاریخ ۲۴ اسفند ۹۴ از دانشجویانی که نتوانسته اند نمره قبولی در درسی را اخذ کنند و یا درس خود را به صورت غیر موجه حذف کرده باشند، مطابق با مصوبه خود شهریه اخذ مجدد آن درس را دریافت می‌کند.
*مصوبه هیات امنا در قاعده کدام آیین نامه می‌گنجد؟!
تبصره ۱ ماده ۱۲ آیین نامه دانشگاه اصفهان به صراحت اعلام کرد که «چنانچه دانشجو در سنوات مجاز تحصیلی موضوع ماده ۱۵ به دلیل حذف غیرموجه یا عدم کسب نمره قبولی، نسبت به اخذ مجدد درس اقدام کند، شهریه مربوطه طبق پنجمین جلسه از دوره ششم هیات امنا دانشگاه مورخ ۲۴ اسفند ۹۴ از دانشجو دریافت می‌شود.»
ماده ۱۵ همین مصوبه مدت مجاز سنوات مجاز تحصیلی در دوره کاردانی و کاشناسی ناپیوسته را ۲ سال و کارشناسی پیوسته را ۴ سال تحصیلی اعلام کرده است.
همین مصوبه دانشگاه اصفهان اگر با قانون بالادستی خود یعنی آئین نامه آموزشی مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال ۹۳ مطابقت داده شود، کاملا در تضاد است. ماده ۱۲ مصوبه وزارت علوم به تاریخ ۱۶ اسفند ۹۳ اعلام کرده است که «دانشجوی مشمول آموزش رایگان در دانشگاه‌های دولتی، در صورت حذف یا عدم کسب نمره قبولی در هر درس، برای انتخاب مجدد آن درس در صورتی که سنوات مجاز تحصیلی تمام شده باشد موظف به پرداخت هزینه مربوطه طبق مصوبه هیات امنا دانشگاه اصفهان است.»
و همچنین در ماده ۳۳ همین آئین نامه آموزشی مصوبه وزارت علوم به تاریخ ۱۶ اسفند ۹۳ آمده است که «این آئین نامه در یک مقئمه و ۳۳ ماده و ۳۴ تبصره در جلسه ۸۵۹ مورخ ۱۳۹۳ / ۱۲ / ۱۶ به تصویب شورای عالی برنامه ریزی آموزشی رسید و برای دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۹۴ - ۱۳۹۳ و پس از آن و نیز تمام دانشجویانی که در زمان ابلاغ این آئین نامه شاغل به تحصیل هستند به شرطی که خللی در تحصیل ایشان ایجاد نکند لازم الاجراست و تمام آیین نامه‌ها و بخشنامه‌های مغایر با آن لغو و بلااثر اعلام می‌شود.»
این در حالیست که با وجود راه افتادن موج گسترده‌ای از اعتراضات دانشجویان در کانال‌های دانشجویی و انجمن‌های علمی در فضای مجازی و حقیقی و وجود این همه مدارک قابل استناد در وجود تخلف آشکار در آئین نامه آموزشی دانشگاه اصفهان و غیرقانونی بودن مصوبه هیات امنای دانشگاه اصفهان، باز هم مسئولین مربوطه دانشگاه ابایی از ریخته شدن آبروی دانشگاه ندارند و همه‌ این موارد را به وسیله‌ دلایل واهی اعم از اینکه پول گرفتن برای اصلاح رفتار دانشجویان است و یا اینکه این پول‌ها عددی نمی‌شود سعی در توجیه اعمال زشت خود دارند.
*پول دانشجویان چه می‌شود؟!
حال سوال اینجاست علی رغم اینکه این مورد کاملا غیرقانونی است و می‌بایست این قانون برداشته شود، بنا به ماده ۳۳ آئین نامه آموزشی وزارت علوم به تاریخ ۱۶ اسفند ۹۳ پول دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۹۴ - ۱۳۹۳ به بعد و همچنین ورودی سال‌های گذشته (ورودی سال‌های ۸۹، ۹۰، ۹۱ و ۹۲) که در زمان ابلاغ این آیین نامه مشغول به تحصیل بوده اند، چه می‌شود؟!
به عنوان مثال در دانشگاه علامه طباطبایی تهران هم شاهد چنین تخلفی در گرفتن پول واحد‌های افتاده و یا حذف کرده بودیم که پس از اعتراضات گسترده دانشجویان و فعالان صنفی، این قانون تخلفی برداشته شد و پول دانشجویان از اسفند ۹۳ به بعد به دانشجویان بازگردانده شد.
آیا می‌دانید که طبق ماده ١٢ شیوه‌نامه اجرایی دانشگاه یزد، دانشجویان روزانه در طول دوره سنوات مجاز تحصیلی، هزینه‌ای بابت دروس افتاده پرداخت نمی‌کنند؟!




و اما ماده ١٢ شیوه‌نامه اجرایی دانشگاه اصفهان 




این هم صفحه سامانه گلستان دانشجویانی است که به این دلیل بسته شده... نه تنها مربوط به کار‌های واریزی، بلکه برای درخواست وام و باقی‌کارهای دانشجویی هم صفحه باز نمی‌شه.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۱۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی پوررضا با اشاره به سفر اول رئیس جمهور به قم در نهم دی ماه سال ۱۴۰۰ گفت: این سفر دارای شش مصوبه برای مجموعه دانشگاه علوم پزشکی قم بود که با پیگیری‌های انجام شده بخش عمده مصوبات اجرایی شده است.

وی گفت: نخستین مصوبه ما در خصوص تکمیل مرکز جامع سرطان با مشارکت خیرین بود که دارای ۹۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب بود که ۵۰ میلیارد آن توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و ۴۰ میلیارد تومان نیز توسط وزارت بهداشت تأمین می‌شد که از این میزان اعتبار، ۳۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان توسط سازمان برنامه و بودجه تاکنون تأمین و سهم وزارت بهداشت نیز منوط به تکمیل و پیشرفت فیزیکی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم بیان داشت: این پروژه در حال انجام بوده و تاکنون حدود ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم بتوانیم با منابع دولتی و مشارکت خیرین محترم به سرانجام رسانده و در اختیار مردم شریف استان قرار دهیم.

پوررضا گفت: دیگر مصوبه سفر، اختصاص مبلغ ۵ میلیارد تومان برای تکمیل مخزن بتنی مجتمع بیمارستانی شهبد بهشتی قم بود که تخصیص یافت و پروژه اجرایی شد.

وی گفت: تسریع در بررسی صدور مجوز ماده ۲۳ احداث دانشکده پزشکی و خوابگاه پسران مجتمع پردیس دیگر مصوبه سفر بود که این مصوبه نیز به صورت کامل اجرایی شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به دیگر مصوبه سفر رئیس جمهور در دور اول به قم گفت: موضوع دیگر شبانه روزی کردن مراکز بهداشتی درمانی شهرهای کهک و جعفریه بود که این مصوبه نیز به صورت کامل انجام شد.

پوررضا گفت: اختصاص مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل پایگاه سلامت شهروندی بصیرت نیز جزو مصوبات سفر بود که اعتبار مورد نیاز جذب و پروژه به بهره برداری رسیده است.

وی در خصوص آخرین مصوبه سفر رئیس جمهور به قم در حوزه بهداشت و درمان گفت: اختصاص اعتبار برای احداث فاز اول بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی حضرت فاطمه الزهرا (س) توسط وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه و با کمک بنیاد برکت و خیرین پس از اخذ مجوز ماده ۲۳ بود، که در این زمینه نیز مجوز ماده ۲۳ اخذ و برای عملیاتی شدن پروژه منوط به تخصیص اعتبار خواهد بود.

کد خبر 6098493

دیگر خبرها

  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین: این صدای آمریکاست! | چند دانشجو بازداشت شده‌ اند؟
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • بالگردها در آسمان، پلیس روی زمین؛ حلقه فشار بر دانشگاه‌های آمریکا سخت‌تر می‌شود
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • شلیک مستقیم پلیس آمریکا به دانشجویان دراعتراضات ضد صهیونیستی
  • ادامه اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا