Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@12:54:15 GMT

دلیل سرگردانی زائران‌ در جاده‌های کربلا چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۵۱۸۸۳

دلیل سرگردانی زائران‌ در جاده‌های کربلا چیست؟

سرگردانی مسافران قطار کربلا در جاده‌های کربلا به دلیل کم‌کاری راه‌آهن عراق در اختصاص قطار مسیر کربلا-بصره و کمبود اتوبوس، از مشکلات زوار اربعین در سفر برگشت با قطار کربلا بود.

به گزارش مشرق، تعداد زیادی از زوار قطار قم-کربلا که در سفر برگشت خود به ایران با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند، طی تماسی خواهان اطلاع‌رسانی این مشکلات شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود 30 نفر از زائران که مسافر قطار قم-کربلا بودند، در این‌باره گفتند: پس از ناهماهنگی‌هایی که از سوی متولی قطار قم-کربلا در ایستگاه راه‌آهن بصره در زمان رفت وجود داشت و مسافران ساعت‌ها سرگردان شدند، از شب گذشته نیز برای برگشت با قطار از کربلا دچار مشکلات فراوان شده‌ایم.

یکی ازاین زائران به نمایندگی این 30 نفر ‌توضیح داد: هنگامی که قطار قم-کربلا را انتخاب کردیم، برگزار کننده این سفر و رئیس کاروان به ما اعلام کردند که ممکن است به دلیل وجود ازدحام و شلوغی سفر در ایام اربعین، راه‌آهن عراق برای اختصاص قطار با ما همکاری نداشته باشد و از همان اول آب پاکی را روی دست ما ریختند.

وی ادامه داد: بعد از ظهر روز گذشته نیز که خود را برای سفر بازگشت از کربلا آماده می‌کردیم، رئیس کاروان به ما اعلام کرد که راه‌آهن عراق با ما همکاری نکرده  و قطار برای کربلا تا بصره اختصاص نداده است بنابراین باید با اتوبوس تا مرز شلمچه برویم که البته خودشان کرایه‌ها را متقبل شدند.

این زائر حسینی بیان کرد: در این راستا رئیس کاروان تلاش کرد برای حدود 350 نفر زائر، اتوبوس تهیه کند که این کار انجام شد و در هر اتوبوس، یک نماینده مستقر و مقرر شد این نماینده تا مرز شلمچه با ما باشد و ما صبح امروز به قطار 10 صبح شلمچه-قم برسیم.

وی افزود: اتوبوسی که به ما اختصاص یافت،‌ متأسفانه مشکلات فنی زیادی داشت، صندلی‌ها و شیشه اتوبوس شکسته بود بنابراین مسافران به نماینده حاضر در اتوبوس اعلام کردند:‌ قرار بوده است ما با قطار به بصره برویم، حال در نبود قطار به جای آنکه اتوبوسی مناسب اختصاص دهید، چرا اتوبوسی غیرایمن به ما اختصاص داده‌اید؟ بنابراین مسافران اعلام کردند که حاضر نیستند با این اتوبوس تا شلمچه سفر کنند.

این مسافر قطار کربلا افزود: همین اعتراض‌ها موجب شد نماینده رئیس کاروان که پاسخی هم برای اعتراض‌ها نداشت‌، حدود 5 کیلومتر بعد از خروج از عراق، در آن ساعت شب با عصبانیت از اتوبوس پیاده شود و برود و ما ماندیم و راننده عراقی؛ راننده هم به ما اعلام کرد فعلاً توانایی رانندگی ندارد و باید بخوابد، اعتراض ما هم به جایی نرسید بنابراین در راستای آنکه صبح به موقع‌ به قطار شلمچه-قم برسیم، به اجبار از اتوبوس پیاده شدیم و در آن ساعت شب با خانواده و کودکان در جاده دنبال اتوبوس بودیم‌.

وی ادامه داد: برخی زائران‌ خودرویی دربست می‌کردند و تلاش کردند حتی با پرداخت کرایه‌های سنگین، خود را از این مهلکه و تاریکی نجات دهند تا صبح به قطار برسند.

این زائر حسینی گفت: ما و تعدادی دیگری از مسافران آن اتوبوس حدود 20 نفر بودیم که یک دستگاه مینی‌بوس را بابت جابه‌جایی تا شلمچه دربست کردیم؛ آن راننده از هر نفر مبلغ 100 هزار تومان بابت انتقال تا مرز دریافت کرد؛ به ‌ اجبار کرایه را پذیرفتیم و با آن اتوبوس تا مرز شلمچه آمدیم، سپس مینی‌بوسی دیگر را دربست کردیم تا به ایستگاه راه‌آهن شلمچه برسیم اما با ورود به ایستگاه شلمچه متوجه شدیم که اتوبوس‌های دیگر به ایستگاه رسیده‌اند و قطار حرکت کرده است و ما دیر رسیده‌ایم‌.

وی گفت: در آن شرایط هر خانواده‌ای دنبال اتوبوسی و یا خودرو دربستی برای بازگشت به قم بود، شرایط مالی مناسبی نداشتیم، نبود مسئولیت‌پذیری و بی‌قانونی در عملکرد متولی قطار کربلا، همه ما 35 نفر را سرگردان کرد و هیچ مسئول پاسخگویی در این‌باره وجود نداشت.

این زائر حسینی بیان کرد: در مسیر رفت و برگشت با قطار قم-کربلا مشکلات فراوانی در خاک عراق داشتیم، هم در ایستگاه راه‌آهن بصره در زمان رفت و هم در زمان برگشت تا مرز شلمچه مشکلات فراوان بود و نشان از نبود هماهنگی‌ ‌و از عدم مسئولیت‌پذیری متولی قطار کربلا داشت.

این مسافر قطار کربلا گفت: امیدواریم راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در سنوات بعدی بابت واگذاری پیمانکاری این قطار به شرکت‌های خصوصی و نظارت بر عملکرد آنها، دقت بیشتری داشته باشد.

منبع: فارس ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۱۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است

نماینده مردم اصفهان گفت: شبکه معابر شرق شهرستان اصفهان بسیار ضعیف است و جاده‌های اصلی سرویس دهنده در مناطق  شمالی و جنوبی و قهاب در بدترین شرایط خودش است و پیگیری‌های ما برای حل این مشکل تاکنون به جایی نرسیده و شرمنده مردم هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مهدی طغیانی در شورای اداری مشترک استان و شهرستان اصفهان اظهار داشت: بخش امروزی منطقه شرق شهرستان اصفهان، حکم قلب منطقه شرق استان را دارد و در این بخش بین 70 تا 80 هزار نفر جمعیت داریم و نقطه صقل منطقه به شمار می‌رود.

وی افزود: با این حال شبکه معابر این بخش بسیار ضعیف است و جاده‌های اصلی سرویس دهنده در مناطق  شمالی و جنوبی و قهاب در بدترین شرایط خودش است و پیگیری‌های ما برای حل این مشکل تاکنون به جایی نرسیده و شرمنده مردم هستیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متأسفانه منطقه و به طور کلی شرق استان مسیر سرویس‌دهی مناسبی ندارد و حل این مشکلات نیاز به عزم جدی دارد.

وی مسئله آب را مهم‌ترین مشکل منطقه شرق شهرستان اصفهان دانسته و گفت: در این منطقه کشاورزی از قدیم جریان داشته و صدمات زیادی از این موضوع خورده است اما متاسفانه تلاش‌های ما تاکنون به جایی نرسیده است و امیدواریم بتوانیم در زمان باقی مانده از عمر دولت سیزدهم، خروجی قابل عرضه‌ای برای مردم این منطقه در حل مسئله آب داشته باشیم.

ACD فضای اقتصادی اصفهان را تغییر خواهد داد + فیلم

وی در ادامه افزود: یکسری از مشکلات خاص مناطق هستند به طور مثال در منطقه اصفهانک بنیاد مسکن در دوره‌ای واگذاری داشته اما سایر خدمات روی زمین مانده است و این دست مشکلات باید هر چه سریع‌تر حل شوند.

طغیانی در پایان گفت: امیدوارم این جلسه نقطه عطفی برای حل مشکلات منطقه شرق اصفهان و سایر مناطق استان باشد.

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • ◄ اولین قطار ترانزیت افغانستان به ترکیه در دام سوء مدیریت/ تکرار تجربه تلخ راه آهن شلمچه بصره
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است