Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: با توجه به آغاز موج بازگشت زائران از پیاده روی اربعین در عراق اکنون باید همه مهیای پذیرایی از زوار در مسیر بازگشت باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز پنج شنبه در نشست ستاد اربعین در مهران اظهار کرد: تمهیدات لازم برای بازگشت زائران با همراهی و همکاری همه دستگاه ها اندیشیده شده و تا 2 روز آینده باید شاهد موج بازگشت زائران از کربلای معلی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به پذیرایی و لزوم خدمات رسانی به موقع زائران تاکید و ابراز امیدواری کرد با همکاری و هماهنگی بین بخشی زائران در بازگشت نیز با مشکلی مواجه نشوند.
استاندار ایلام از آمادگی کامل همه بخش های نظامی و انتظامی، درمانی، حمل و نقل، خدمات رسانی و اسکان و پذیرایی از زوار در بازگشت خبر داد و گفت: امیدواریم میزبان شایسته ای براز زائران حسینی بوده باشیم.
سلیمانی از ارسال هشت کامیون مواد غذایی استان خوزستان به مرز مهران برای توزیع بین زائران خبر داد.
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام نیز در این نشست گفت: سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام با بکارگیری تمام امکانات و خدمات از آمادگی کاملی برای بازگشت زائران برخوردار است.
سردار سید صادق حسینی اظهار کرد: در زمینه حمل و نقل، اسکان، پذیرایی و درمان برنامه ریزی های لازم انجام شده و بیش از 15 هزار زائر توسط خودروهای سپاه در بازگشت جابجا شده است.
وی افزود: 27 ایستگاه صلواتی در حوزه پذیرایی از زوار فعال است که 660 هزار پرس غذا میان زائران توزیع می شود.
سردار حسینی ادامه داد: در حوزه درمان برای خدمت به زائران در بازگشت فعالانه تلاش می کنیم ، روزهای قبل به بیش از 17 هزار نفر خدمات درمانی از سوی سپاه به صورت رایگان ارایه شد و این رویه ادامه خواهد داشت.
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام تاکید کرد: 700 دستگاه انواع اتوبوس و مینی بوس سپاه برای بازگشت زائران آماده شده که 300 خودرو مربوط به جوان سیر بوده که زائران را به شهرهای مبدا حرکت انتقال می دهد که 400 دستگاه از این تعداد نیز به صورت رایگان، زائران را تا مراکز استان ها منتقل می کنند.
به گزارش ایرنا، با توجه به موج بازگشت زائران از طریق مرز بین المللی مهران هم اکنون حجم تردد در جاده های استان ایلام سنگین و روان است و مسیر تردد زائران از مهران تا سه راهی سرابله یکطرفه شده است.
مرز بین المللی مهران به عنوان قدمگاه زائران عتبات عالیات از ابتدای ماه صفر تاکنون میزبان بیش از 50 درصد زائران اربعین بوده است.
بر اساس تجربه سال های گذشته تعدادی از زائران 2 مرز شلمچه و چذابه نیز مرز مهران را برای بازگشت خود انتخاب می کنند و برآورد می شود حدود 60 درصد زائران ار طریق مرز مهران به کشور بازگردند.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7177/6119

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۵۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی

                                                                  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ پس از گذشت ۹ سال وقفه در اعزام زائران خانه خدا به مراسم عمره مفرده امروز اولین کاروان حجاج استان ایلام عازم سرزمین وحی شدند.   این کاروان بامداد فردا از طریق فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) به سرزمین وحی سفر می‌کند.   مدت سفر زائران عمره ۱۰ روز است و زائران ایلامی خانه خدا ۱۷ اردیبهشت ماه به کشور بازخواهند گشت.

دیگر خبرها

  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می شود
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد