Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: مهاجرت پرندگان زمستان گذران آبزی و کنار آبزی مانند انواع کاکایی، حواصیل ها، پرستوها، پلیکان، فلامینگو و آبچلیک ها به نوار ساحلی استان آغاز شد.

نیره پورملائی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به سرد شدن هوا شاهد ورود پرندگان دریایی مهاجر آبزی و کنار آبزی به زیستگاه های سواحل چابهار هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: حضور پرندگان مهاجر برای زمستان گذرانی، به سواحل جنوبی سیستان و بلوچستان رنگ و بویی متفاوت داده است.
وی گفت: جمعیت زیادی از انواع پرندگان آبزی و کناره آبزی با توجه به شرایط مساعد اقلیمی و جغرافیایی و همچنین قرار گیری سواحل جنوبی استان در مسیر مهاجرت، برای استراحت، تغذیه و تجدید قوا نیمی از عمرشان را در هر پاییز و زمستان در این منطقه سپری می کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تالاب بین المللی خلیج گواتر و خورباهو به عنوان یکی از سایت های اصلی سرشماری پرندگان استان در این موقع از سال میزبان شمار زیادی از این میهمانان زمستانی است.
پورملائی افزود: شکارچیان با سوء استفاده از این موقعیت در فصل پاییز و زمستان اقدام به شکار و صید غیرمجاز پرندگان می کنند.
وی ادامه داد: امسال با توجه به ممنوعیت شکار و صید، حفاظت و پایش زیستگاه ها در دستور کار محیط زیست سیستان و بلوچستان قرار گرفته و بر اساس قوانین جاری با متخلفان شکار و صید برخورد می شود.
وی خاطر نشان کرد: براساس سرشماری‌ های سالانه و زمستانی در سواحل دریاها هر سال در حدود 2 میلیون پرنده مهاجر از جمله فلامینگو و مرغ های دریایی به ایران می ‌آیند که بخشی از آنها به سواحل سیستان و بلوچستان کوچ می کنند.
وی اظهار داشت: این پرندگان مهاجرت خود را از کشورهای شمالی و منطقه سیبری به مناطق جنوبی‌ تر می‌ رسانند که سیستان و بلوچستان با نوار ساحلی طولانی، وجود خورها و خلیج های متعدد، تنوع گیاهان آبزی و وفور مواد غذایی زیستگاه مناسبی برای پرندگان آبزی و کنار آبزی است.
به گزارش ایرنا چابهار واقع در جنوب شرق سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط مساعد اقلیمی و داشتن زیستگاه های متنوع، هر ساله پذیرای شمار زیادی از پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی است.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۲۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) آتش گرفتن یک تریلی در سیستان و بلوچستان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توسعه آبزی‌پروری خرد معیشتی در سواحل روستایی بوشهر
  • آغاز هفتمین دوره آموزشی توانمندسازی فعالان صنعت گردشگری
  • خراسان شمالی میزبان فلامینگو‌های مهاجر
  • (ویدئو) آتش گرفتن یک تریلی در سیستان و بلوچستان
  • جیش‌الظلم به سفره مردم بلوچ شلیک می‌کند
  • پرندگان مهاجر در آب‌گیرهای گرمه فرود آمدند
  • فیلم| فرود پرندگان مهاجر در گرمه خراسان
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • حضور ۷ گونه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی هامون