Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان از برگزاری نشست کتاب خوان ویژه اصحاب رسانه و همچنین رونمایی از کتاب «نوشتن در روزنامه نگاری» در هفته کتاب سال جاری با همکاری خانه مطبوعات استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل احمدی در گفت و گو با کُردتودی، اعلام این خبر اظهار کرد: بر این اساس از خبرنگاران استان دعوت به عمل می آید در این برنامه ویژه که مقارن با هفته کتاب و در دو بخش «نشست کتاب خوان» و « رونمایی از کتاب» در سالن جلسات اداره کل کتابخانه های عمومی برگزار می شود شرکت نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: در این نشست  پنج نفر از خبرنگاران استان کتاب هایی شاخص با موضوع رسانه برای سایر خبرنگاران معرفی می کنند که می تواند اتفاقی جالب و مفید برای این قشر باشد.

 

احمدی با دعوت از خبرنگاران برای حضور در این نشست تخصصی، بیان کرد: خانه مطبوعات استان کردستان در برگزاری این نشست با اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان همکاری می کند.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان همچنین به رونمایی از کتاب «نوشتن در روزنامه نگاری» در ادامه این نشست اشاره کرد و گفت: در بخش دیگری از این مراسم کتاب «نوشتن در روزنامه نگاری» اثر ابراهیم محمد حسینی از روزنامه نگاران استان رونمایی می شود.

 

 احمدی بیان کرد: این کتاب دارای مقدمه و 18 مقاله آموزشی و کاربردی در حوزه روزنامه‌نگاری و خبرنگاری است که نویسنده آنها را از زبان کُردی به فارسی ترجمه کرده است.

 

وی ادامه داد: انواع منبع خبری، جانبداری در روزنامه نگاری، مقاله نویسی در روزنامه‌نگاری و مطبوعات، ستون نویسی، سرمقاله نویسی، شگردهای مصاحبه با شخصیت‌ها، نظرخواهی نویسی، ساختار گزارش و انواع آن، گزارش نویسی، گزارش تحقیقی، اطلاع رسانی بحران، خصوصیات مطبوعات محافظه کار، عامه‌پسند، میانه رو و بین‌المللی، روزنامه‌نگاری در کردستان عراق، موانع رسانه‌های آزاد و اخلاق و تبلیغات موضوع‌های این کتاب هستند.

 

وی در بخش دیگری در رابطه با نشست های کتاب خوان عنوان کرد: «کتاب خوان» عنوان نشست هایی است که با هدف به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده توسط افراد و ترویج فرهنگ مطالعه در قالب معرفی کتاب اجرا می شود.

 

اسماعیل احمدی با بیان اینکه طرح مذکور در سراسر کشور اجرا می شود، عنوان کرد: این نشست ها در فضایی صمیمی تلاش دارد تجربیات مطالعاتی افراد کتابخوان را برای سایر علاقمندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک بگذارد.

 

وی تصریح کرد: چشم انداز برگزاری نشست های کتاب خوان توسعه رفتار مدنی رشد یافته و رشد دهنده در سراسر کشور حتی روستاهای دوردست و نیز جمع های کوچک خانوادگی است تا به مرور زمان به نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی منجر شود.

 

احمدی بیان کرد: ایجاد عادت به مطالعه در در میان اقشار مختلف جامعه، اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده، معرفی کتاب های مفید و کاربردی، ارتقاء و توانمندسازی کتابداران از طریق مطالعه و آشنایی با شیوه های استاندارد معرفی کتاب از اهداف برگزاری این طرح است.

 

وی تصریح کرد: کتابداران، نویسندگان، فعالان رسانه، اعضای کتابخانه های عمومی و سایر علاقمندان مانند اعضاء کانون های ادبی و مطالعاتی و شخصیت های مرجع فرهنگی و هنری از اقشاری هستند که می توانند در این نشست ها حضور داشته باشند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۲۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا

ساده انگاری مداخله‌گرایی غرب و در راس آن آمریکا در نظام بین الملل، یکی از دستورالعمل‌هایی است که از سوی جریان‌های رسمی و پنهان قدرت در واشنگتن و اتحادیه اروپا دنبال می‌شود. - اخبار سیاسی -

گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم- خبرگزاری فرانسه در تازه‌ترین گزارش خود، سفر آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا به ریاض را به مثابه سفری در راستای ایجاد قدرت بازدارندگی منطقه‌ای و جلوگیری از وقوع تهدیدات مستمر در غرب آسیا دانسته است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، اخیراً خواستار  استقرار دفاع «یکپارچه» از کشورهای عربی خلیج فارس در برابر جمهوری اسلامی ایران شده  و آن را معطوف به واکنش قاطعانه و غیرتمندانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قبال تجاوز صهیونیستها به حریم دیپلماتیک ایران در دمشق صورت داده است.

نکته دیگر اینکه بلینکن از کشورهای عربی منطقه خواسته است تا دراین خصوص، هم افزایی با رژیم اشغالگر قدس را نیز در دستورکار قرار داده و به روند رسمیت بخشی به رژیم قاتل و کودک کش صهیونیستی سرعت ببخشند.

بدیهی است که جمهوری اسلامی ایران توان بازدارندگی خود را به رخ همه بازیگرانی کشیده که در پازل دشمنان امنیت منطقه بازی می کنند.با این حال در انعکاس سفر بلینکن به ریاض و متعاقبا امان ( پایتخت اردن) سوالاتی وجود دارد که نه تنها خبرگزاری فرانسه، بلکه دیگر رسانه های غربی نیز نسبت به پاسخ‌دهی به آنها عاجز هستند:

-کلیت حضور یک مقام از آن سوی اقیانوس آرام برای تعیین تکلیف در خصوص امنیت منطقه غرب آسیا چه منطقی به لحاظ حقوقی، راهبردی و عقلانی دارد؟

- آمریکا به عنوان اصلی‌ترین حامی رژیم کودک کش و جعلی صهیونستی، چه نقشی در خلق بحرانهای مزمن منطقه‌ای و تعمیم آن به سرتاسر حوزه جغرافیایی جهان اسلام ایفا نموده است؟

- قرائت آمریکا از مفهوم بازدارندگی، تا چه اندازه ای با ایجاد ثبات و امنیت در نظام بین الملل قرابت دارد و حضور آمریکا در مناطق مخالف جهان چگونه منجر به خلق گره های کور راهبردی در آن حوزه های جغرافیایی شده است؟

- ترس از عملیات موفقیت آمیز وعده صادق و شکست سنگین مشترک رژیم اشغالگر قدس و آمریکا در این آوردگاه، چه تاثیری بر تشدید سردرگمی استراتژیک و تاکتیکی غرب در منطقه غرب آسیا داشته است؟

بهتراست خبرگزاری فرانسه به جای قهرمان سازی از قاتلی به نام بلینکن که دولت متبوعش از یک سو مقابل هرگونه توقف نسل کشی در غزه ایستاده و از سوی دیگر به سرکوب وقیحانه دانشجویان منتقد جنایات صهیونیستها در دانشگاههای آمریکا می پردازد، پاسخگوی سوالات شفاف فوق باشد.

بدیهی است که یکی از مهمترین کارویژه‌ها و وظایف رسانه‌های غربی، جلوگیری از طرح این پرسشهای هدفمند، آن هم به واسطه تهیه و تنظیم گزارشهایی تکراری و نخ نما (مانند گزارش اخر خبرگزاری فرانسه) است.

ساده انگاری مداخله‌گرایی غرب و در راس آن آمریکا در نظام بین الملل، یکی از دستورالعمل‌هایی است که از سوی جریان‌های رسمی و پنهان قدرت در واشنگتن و اتحادیه اروپا دنبال می‌شود.

این در حالیست که جنگ غزه و تحولات آن، این استراتژی خطرناک را بیش از پیش در معرض دید و قضاوت افکار عمومی دنیا قرار داه است.بخش اعظمی از خیزشهای عمیق صورت گرفته در کشورهای غربی علیه حکمرانان آنها، ناظر بر همین حقیقت مطلق است.حقیقی که احتمالا رسانه های غربی دیگر فرصت چندانی برای درک آن نداشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک
  • رونمایی از نخستین چاپ برگردان روزنامه ادب
  • نوشتن کتابی درباره امام قلی‌خان برای بچه‌ها
  • دهه کرامت فرصت پیوند دل‌های نسل جوان با اهل بیت(ع) است
  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا
  • رسیدن به فلسفه زندگی از راه خودشناسی
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد