Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاید باورش سخت باشد که یک روستا به فاصله تنها 3کیلومتر از جاده اصلی بیش از 12سال است چشم انتظار آسفالتی باشد که سه مرحله زیر سازی آن به طور کامل تخریب شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از خبرلنده، شاید باورش سخت باشد ولی بیش از 12سال است که 3کیلومتر از جاده ارتباطی روستای کتج از توابع بخش مرکزی شهرستان لنده بیش از 3بار زیرسازی و بهسازی شده است ولی هرگز رنگ آسفالت را به چشم خود ندیده است و هر سه بار نیز به علت تاخیر در اجرای عملیات آسفالت به طور100درصد از بین رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمبود اعتبارات یکی از مهمترین دلایلی است که مسئولان همواره آن را مطرح می کنند که هرچند منطقی است ولی برای 3کیلومتر آسفالتی که سه بار زیر سازی شده باشد یعنی هدر دادن پول بیت المال در سه مرحله که هیچ توجهی نمی تواند داشته باشد.

هرچند بسیاری از روستاهای شهرستان لنده فاقد هر گونه آسفالت مسیرهای ارتباطی مناسب هستند و برخی از این مسیرها بیش از 40 سال است که رنگ آسفالت را به خود ندیده اند.

با این وجود مسئولین، تنها بر این می بالند که تنها بخشی از راه های روستایی را آسفالت کرده اند و بارها آن را با افتخار در نشست ها و جلسات متعدد عنوان می کنند اما در این باره نظر مردم چیز دیگریست.

یکی از اهالی روستای کتج در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده، گفت: فاصله روستای کتج تا جاده آسفالته قیام به لنده تنها 3کیلومتر است که در 12 سال گذشته بیش از 3بار نیز عملیات زیرسازی آن صورت گرفته ولی برای قیر ریزی و آسفالت آن همیشه با وعده های توخالی مسئولان مواجه بودیم و این درحالی است که پیگیری های فراوانی برای این کار صورت گرفت ولی تا امروز منتج به نتیجه نشده است.

وی افزود: روستای کتج محور ارتباطی روستاهای دول آبزا، گرک، دم تنگ چاهن، پاتاوه و چند روستای دیگر که به واسطه عدم امکانات و زیر ساخت های اساسی خالی از سکنه شدند.

این شهروند روستایی تصریح کرد:این روستا دارای طبیعتی زیبا و سرسبز می باشد همه ساله گردشگران و مسافران زیادی را به خود جذب می کند.

عادل مرادی، بخشدار مرکزی لنده در گفت وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده، ضمن اشاره به مشکلات جاده ای در روستاهای این بخش گفت: در سنوات گذشته تلاش های خوبی از سوی مسئولان وقت برای زیرسازی و بهسازی جاده روستای کتج و دوک صورت گرفته است که ابنه های فنی در مسیر نیز احداث شد.

وی افزود: به دلیل کمبود اعتبارات  و سهل انگاری برخی از پیانکاران وقت و عدم استاندار سازی آیتم های مورد نظر بخشی از عملیات های زیر سازی مورد تائید قرار نگرفت و متاسفانه کمبود اعتبارات در این حوزه نیز باعث شد که 3بار عملیات زیر سازی به فاصله چندین ساله صورت و باز رها شود.

بخشدار مرکزی لنده تصریح کرد: با تصمیمات اساسی در کمیته برنامه ریزی شهرستان لنده و در فصل دوم توزیع اعتبارات عملیات زیرسازی و مناسب سازی و آسفالت برخی از روستاهای بخش مرکزی قطعاً در دستور کار خواهد بود.

گفتنی است بیش از 50سال است که جاده این روستا و سایر روستای در مسیر آن خاکی هستند که در 12 سال گذشته 3بار عملیات زیر سازی صورت گرفت ولی هرگز رنگ آسفالت را به خود ندیده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۲۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد اعتماد اعجازی بعد از ظهر چهارشنبه در بازدید از پروژه‌های ارتباطی شهرستان اردبیل اظهار کرد: تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی با جذب اعتبارات ملی و استانی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین شاخص‌های ارتباطی و رشد زیرساخت‌ها و بسترهای مخابراتی ایجاد فیبر نوری است، افزود: در این راستا اقدامات و پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

فرماندار شهرستان اردبیل بیان کرد: یکی از مهمترین مطالبات مردم افزایش سرعت اینترنت است که طبق هماهنگی‌های انجام شده وزارت ارتباطات این پروژه را به پیمانکار واگذار کرده است.

اعتماد اعجازی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از اول امسال آغاز شده است و این پروژه پیشرفت خوبی دارد، ادامه داد: با تکمیل این پروژه در مدت زمان مشخص شده شاهد ارتقای سرعت اینترنت در شهرستان خواهیم بود.

کد خبر 6100723

دیگر خبرها

  • پیمایش در مرز ۶G
  • احداث ۱۲۸ کلاس درس در شهرستان تنگستان آغاز شده است
  • برنامه‌ریزی برای تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی اردبیل
  • برگزاری یادواره روحانی شهید سیروس در لنده
  • توسعه راه‌های ارتباطی شهرستان اردل در دستور کار قرار گیرد
  • بهسازی و آسفالت ۹۴ کیلومتر راه روستایی در استان کرمانشاه
  • فرایند الحاق زمین به محدوده ۲۰ روستای دشتستان انجام شد
  • رسالت معلم تربیت انسان در طراز مقام توحیدی است
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • ۱۶۵۰ روستای کردستان تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند