Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت نفت، سیدصالح هندی مدیر اکتشاف در نشست تخصصی ماهنامه اکتشاف و تولید با بیان این مطلب افزود: لازم است افزون بر ارتباط پیوسته، تبادل اطلاعات در شرکت‎ها به راحتی صورت پذیرد تا از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری شده و ارزش‌افزایی در این صنعت را در تمام زنجیره‌ها شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به تاریخچه طرح موضوع ارزش افزوده در تولید و کسب‌و‌کار و با تفکیک فعالیت‌های یک بنگاه تولیدی به ۲ بخش فعالیت‌های اصلی و فعالیت‌های پشتیبانی گفت: به نظر می‌رسد در ابتدای امر باید نسبت به آسیب‌شناسی زنجیره تولید، اقدام کنیم که از طریق تحلیل همین تحقیق می‌توانیم به راه‏‎های ارتقای زنجیره ارزش صنعت نفت دست یابیم.

هندی عنوان کرد: مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت در همین مسیر و برای جلوگیری از هرگونه موازی‌کاری و صرفه‌جویی در هزینه و زمان، نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با زیرمجموعه‌های شرکت ملی نفت اقدام کرده که از جمله نتایج آن تبادل ساده اطلاعات بین طرف‌ها و استفاده از آن در برنامه‌ها و طرح‌هاست.

به گفته او، با تحلیل صحیح در زنجیره ارزش می‌توان نسبت به کوچک‌سازی و برون‌سپاری امور، خلق ارزش افزوده در تولید و جلب رضایت ذینفعان و مخاطبان تصمیمات بهتری اتخاذ کرد.

مدیر و عضو شورای سیاست‌گذاری ماهنامه اکتشاف و تولید با اشاره به این‎که این ماهنامه یکی از مجلات خوب صنعت نفت است، افزود: هیات تحریریه می‌تواند در باره موضوعات روز در صنعت نفت، مقالات تحلیلی را سفارش و طی یک بازه زمانی نسبت به بررسی و تحلیل آن موضوع از منظر علمی نتایج مؤثری را ارائه دهد.
402

نفت تولید اکتشاف ارزش افزوده کسب و کار صرفه جویی تفاهم نامه شرکت ملی نفت کوچک سازی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۲۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری پتروشمی‌ها در بالادست صنعت برای حل مشکل خوراک

مرتضی شاهمیرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید گفت: امروز تأمین خوراک پایدار یکی از مشکلات بزرگ صنایع پتروشیمی است.

او افزود: خوشبختانه سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم در بالادست صنعت نفت به‌ویژه جمع‌آوری گازهای همراه نفت مثمرثمر بوده است،هم‌اکنون طرح‌های جمع‌آوری گازهای همراه نفت در قالب چهار طرح برای جمع‌آوری گازهای غرب و شرق کارون از سوی شرکت پالایش بیدبلند خلیج‌فارس، شرکت هویزه خلیج‌فارس، ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ و شرکت پتروشیمی مارون در حال اجراست تا از سوزاندن گازهایی که در دهه‌های پیش سوزانده می‌شد، جلوگیری شود.

شاهمیرزایی اضافه کرد:حداکثر تا سه سال آینده در مجموع یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعب از گازهای همراه شرق و غرب کارون توسط صنعت پتروشیمی جمع‌آوری می‌شود که گاز متان آن به شبکه سراسری تزریق و C2+ آن خوراک پتروشیمی‌ها می‌شود.شاهمیرزایی، تکمیل زنجیره ارزش را مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی برشمرد و گفت: باید با شتاب بیشتر به‌سمت تکمیل زنجیره ارزش حرکت کنیم و از وابستگی به خارج بی‌نیاز شویم، بنابراین صنعت پتروشیمی، با سرمایه‌گذاری در بالادست، از تکمیل زنجیره ارزش غافل نمی‌شود.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: از شرکت‌های پتروشیمی درخواست می کنم  به پرداخت بهای خوراک و سوخت دریافتی مطابق قرارداد متعهد باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • متانول به جای صادرات تبدیل به بنزین می شود
  • متانول به‌جای صادرات تبدیل به بنزین می‌شود
  • «طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش» جایگزین ۱۷ طرح پتروشیمی شدند
  • سرمایه‌گذاری پتروشمی‌ها در بالادست صنعت برای حل مشکل خوراک
  • لزوم شتاب بخشی به تکمیل زنجیره ارزش/ نباید به خارج وابسته باشیم
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • تمرکز همدان بر توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش
  • نمایش توانمندی‌های استان کرمان در ایران اکسپو ۲۰۲۴