Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رييس کل سازمان خصوصي سازي گفت: واريز سود سهام عدالت براي همه 47 ميليون نفر مشمول به صورت يکجا امکان واريز ندارد اما مي توان اين قول را به مردم داد که در چند روز آينده واريز مرحله اول سود آغاز خواهد شد. به گزارش خبرگزاري تسنيم به نقل از سازمان خصوصي سازي، پوري حسيني درباره نحوه واريز سود سهام عدالت که قرار بود تا انتهاي شهريور واريز شود، گفت: بعد از يازده سال که از آغاز طرح واگذاري سهام عدالت مي گذرد امسال قرار شد براي نخستين بار سود سهام عدالت به صورت قانوني در اختيار مشمولان قرار بگيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: شرکت هاي سرمايه پذير از سال 95 بايد سود توليد شده خود را از طريق واگذاري به سازمان خصوصي سازي در اختيار مشمولان قرار دهند. البته پايان تيرماه زمان صدور مصوبات شرکت هاي سرمايه پذير بود و طبق قانون بعد از آن 8 ماه فرصت دارند تا اين سود را به حساب سازمان خصوصي سازي واريز کنند.
پوري حسيني گفت: چند شرکت هم وجود دارند که سال هاي مالي آنها 31 خرداد و 31 شهريور است که آنها در سال 97 پايان 8 ماه قانوني شان فرا خواهد رسيد.
رييس کل سازمان خصوصي سازي افزود: اين سازمان به موجب مصوبه شوراي عالي اجراي سياست هاي کلي اصل 44 موظف است که اين سود را از شرکت هاي سرمايه پذير مطالبه و به حساب مشمولان واريز کند اما تا زماني که اين سودهاي دريافتي به حد نصابي نرسيده باشد امکان اين کار وجود ندارد.
وي گفت: تا امروز حدود 20 درصد يعني حدود 650 ميليارد تومان از 3400 ميليارد تومان سود مصوب به حساب سازمان خصوصي سازي واريز شده و ما اعلام کرديم که تا پايان شهريور واريز سود سهام عدالت دريک مرحله آغاز خواهد شد. البته در طي يک ماه گذشته به دليل بعضي مشکلات فني امکان واريز سود در مرحله اول کمي به تاخير افتاده است. اما مي توان اين قول را به مردم داد که در چند روز آينده واريز مرحله اول سود آغاز خواهد شد.
معاون وزير اقتصاد افزود: ضمنا اين نبايد تلقي شود که قرار بوده تا پايان شهريور سود به صورت کامل واريز شود چرا که شرکت هاي سرمايه پذير تا انتهاي اسفند براي واريز سود مصوب خود فرصت دارند. البته اين فرصت تا پايان شهريور، توسط شوراي عالي سياستهاي اجرايي اصل 44، يکماه تمديد و تا پايان مهرماه مشمولان فرصت داشتند در صورت تمايل ارزش سهام خود را تا سقف يک ميليون تومان افزايش دهند که اين فرصت نيز به اتمام رسيده است.
پوري حسيني درباره نحوه توزيع سهام عدالت تاکيد کرد: واريز سود براي همه 47 ميليون نفر به صورت يکجا امکان واريز ندارد و در صورت شروع واريز سود سهام عدالت به مرور به حساب مشمولان انتقال خواهد يافت.
رييس کل سازمان خصوصي سازي درباره بازگشت سهام مشمولاني که ما به التفاوت سهام عدالت خود را پرداخت نکرده اند هم گفت: در سال 85 تعدادي از شرکت ها به عنوان شرکت هاي سرمايه پذير انتخاب شدند و بخشي از سهام هر کدام از اين شرکت ها از يک تا نود درصد به سهام عدالت اختصاص پيدا کرد.
وي گفت: دولت هم براي هر مشمول در آن زمان يک ميليون تومان سهم در نظر گرفت و قرار بر اين شد که از محل سود همين سهام قيمت يک ميليون توماني آن به دولت پرداخت شود.
پوري حسيني اضافه کرد: هيچ وقت سهام عدالت رايگان در اختيار مردم قرار نگرفته بلکه قرار بر اين شد که هر مقدار از يک ميليون تومان قيمت سهام از محل سودش وصول شد الباقي قيمت سهم از مشمول دريافت شود تا مشمول به صورت کامل صاحب سهام عدالت خود گردد. اما در صورت نپرداختن الباقي قيمت سهم از طرف مشمول تنها بخشي از سهم که از طريق سود سهام قيمتش به دولت پرداخت شده سهم مشمول مي شود و باقي سهم به دولت بازگردانده مي شود.
پوري حسيني در مورد بازگرداندن باقي سهامي که از جانب مشمولان ما به التفاوتش پرداخت نشده تاکيد کرد: سهام عدالت به هيچ وجه به کسي واگذار نشده بود که ازجانب دولت پس گرفته شود، بلکه بخشي از سهام که هزينه اش پرداخت شده به مشمول تعلق دارد و بخشي که پرداخت نشده هنوز در اختيار دولت است.
رييس کل سازمان خصوصي سازي درباره قيمت فعلي هر سهم در بازار هم گفت: يک ميليون تومان سهامي که در سال 85 به هر مشمول اختصاص داده شده در حال حاضر حدود دو ميليون تومان ارزش دارد، اما ما هنوز تفاوت آن را با همان قيمت يک ميليون تومان سال 85 براي مشمولان محاسبه مي کنيم.
پوري حسيني گفت: مشمولان سهام عدالت تا زماني که سهام عدالت آزاد و قابل خريد و فروش شود هم ساليانه سود آن را دريافت مي کنند و هم در زمان آزادسازي به قيمتي که قطعا بالاتر از 2 ميليون تومان امروز است امکان فروش آن را دارند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۳۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ دقیق واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد

مرحله سوم سود سهام عدالت مربوط به عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ شرکت‌ها که به دلیل قصور ۸ شرکت در واریز سود مرحله دوم سال گذشته به تعویق افتاده بود، در خرداد ماه ۱۴۰۳ پرداخت خواهد شد.

در زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت در اسفند ۱۴۰۲ مشخص شد که ۸ شرکت در مهلت مقرر نسبت به محاسبه عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ و واریز سود سهام خود اقدام نکرده‌اند. این موضوع تخلف محسوب می‌شود و سازمان بورس اعلام کرده با این شرکت‌ها برخورد خواهد کرد.

دلایل کاهش سود مرحله دوم

سود مرحله دوم سهام عدالت که در پایان سال گذشته به سهامداران پرداخت شد به سه دلیل کمتر از واریزی مرحله اول در آذرماه بود: فروش سهام توسط کارگزاری‌ها به درخواست متقاضیان در سال گذشته یکی از دلایل اصلی کاهش سود مرحله دوم بوده است. تفاوت در سبد سهام افراد دلیل دیگر این اتفاق است و عدم واریز سود توسط ۸ شرکت باعث شده که سود کاهش پیدا کند.

میزان سود مرحله سوم سهام عدالت چقدر است؟

هنوز مبلغ دقیق سود مرحله سوم و تاریخ دقیق واریز آن توسط سازمان بورس اعلام نشده است. در اسفندماه، دارندگان سبد سهام عدالت به شرح زیر سود دریافت کرده‌اند:

سبد ۴۵۲ هزار تومانی: ۴۰۹ هزار تومان
سبد ۴۹۲ هزار تومانی: ۴۴۶ هزار تومان
سبد ۵۳۲ هزار تومانی: ۴۸۲ هزار تومان
سبد یک میلیون تومانی: ۹۰۶ هزار تومان

سهامداران باید چه کاری انجام دهند؟

سهامدارانی که تقاضای فروش سهام خود را در سال گذشته نداده‌اند و در میزان سود دریافتی خود مغایرت مشاهده می‌کنند، می‌توانند از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند. باید در نظر داشته باشند که واریز سود سهام عدالت به صورت خودکار و بدون نیاز به اقدام از سوی سهامداران انجام می‌شود. ضمنا مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است؛ و در نهایت اینکه برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ سایتی مراجعه نکنید و مراقب کلاهبرداری‌ها باشید.

منبع: ایسنا

tags # سهام عدالت سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • تاریخ دقیق واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید