Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کلاهبرداري که با جعل عنوان فرمانده ارشد نظامي از يک استاد دانشگاه وچند تن ديگر بيش از 11 ميليارد تومان کلاهبرداري کرده بود، با رديابي‌هاي تخصصي کارآگاهان پليس تهران به همراه همدستش شناسايي و دستگير شد.
به گزارش سرويس حوادث "جام نيوز"، رسيدگي به اين پرونده از هفتم مرداد امسال و درپي شکايت استاد يکي از دانشگاه‌ها در تهران آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي که به دادسراي ناحيه 33 تهران مراجعه کرده بود، اظهار داشت: «چندي قبل با فردي که خود را ناصر انصاري‌پور و يکي از مقام‌هاي عالي رتبه نظامي معرفي کرده بود آشنا شدم.بعد هم به بهانه حل و فصل مشکلات حقوقي ام، وکالتنامه‌اي به او دادم. اما به‌تازگي پي بردم اموالم را به ارزش حدود 11 ميليارد تومان تصاحب کرده است.
پس از تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع «جعل و کلاهبرداري» و با دستور بازپرس شعبه دوم دادسراي ناحيه 33 تهران، کارآگاهان شعبه سيزدهم پليس آگاهي تهران مسئول تحقيق دراين باره شدند.شاکي به کارآگاهان گفت: براي انجام کاري به دفتر وکالتي مراجعه کرده بودم که با شخصي به نام ناصر انصاري‌پور آشنا شدم که خودش را از مديران عالي رتبه نظامي معرفي مي‌کرد. او با ادعاي داشتن ارتباطات ويژه و نزديک با مقام‌هاي عالي رتبه کشوري، لشکري و بويژه مقام‌هاي دستگاه قضايي مدعي شد قادر به حل و فصل تمامي مشکلات حقوقي بنده است. بعد هم با حيله و ترفندهاي ماهرانه، وکالتنامه‌هايي را از من براي پيگيري مطالبات حقوقي‌ام دريافت کرد. اما پس از گذشت نزديک به شش ماه متوجه شدم اين شخص با استفاده از وکالتنامه‌‌ها اقدام به نقل و انتقال اسناد املاک و زمين‌هاي بنده در مناطق 10و 11 تهران و همچنين املاکم در شهرستان رامسر به ارزش حدود 11 ميليارد تومان کرده است. در طول مدت شش ماهي که فکر مي‌کردم آقاي ناصر انصاري‌پور در حال پيگيري امورات حقوقي بنده است، ايشان به بهانه پرداخت پول به افراد مختلف در دستگاه‌هاي مختلف دولتي يا قضايي، بالغ بر يک ميليارد تومان پول نقد نيز از من دريافت کرده که مستندات آن نيز قابل ارائه است».بدين‌ترتيب با توجه به شيوه و شگرد استفاده شده در جعل عناوين دولتي و کلاهبرداري، کارآگاهان اطمينان پيدا کردند اين اقدامات غيرقانوني بايد توسط مجرمي حرفه‌اي در زمينه جرايم مرتبط با کلاهبرداري انجام شده باشد.
به همين خاطر آنها با بهره‌گيري از بانک مجرمان سابقه دار پليس آگاهي، يکي از افراد حرفه‌اي و سابقه دار به نام «قاسم» 46 ساله را شناسايي کردند.با شناسايي تصوير وي از سوي مالباخته، کارآگاهان در بررسي سوابقش‌ اطلاع پيدا کردند که قاسم حتي دوران خدمت سربازي را نيز سپري نکرده و هيچگونه وابستگي به هيچ يک از ارگان‌هاي دولتي، نظامي و... ندارد.ازسوي ديگر همزمان با رديابي‌هاي تخصصي براي دستگيري قاسم، کارآگاهان موفق به شناسايي يکي ديگر از مجرمان سابقه دار به نام «محمدعلي» 43 ساله شدند که با تبهکار اصلي همدست بود.سرانجام با پيگيري‌هاي ويژه پليسي، کارآگاهان اطلاع پيدا کردند «محمدعلي» با حضور در يکي از ادارات ثبت در منطقه شمال تهران، قصد کلاهبرداري ديگري دارد که بلافاصله او را به همراه اسناد ومدارکي دستگير کردند.
محمدعلي ضمن معرفي «قاسم. ح» به‌عنوان طراح اصلي سناريوي کلاهبرداري از مالباخته، عنوان داشت که قاسم به تازگي با تأسيس يک دفتر خصوصي در منطقه باقرخان، به همين شيوه و شگرد و با معرفي خود به‌عنوان يکي از مديران عالي رتبه نظامي يا دولتي و طرح ادعاهاي دروغين مبني بر داشتن ارتباطات ويژه با مقامات عالي رتبه کشوري و لشکري اقدام به کلاهبرداري از تعداد ديگري از شهروندان کرده است. با شناسايي دقيق دفتر متهم، او نيز 13 آبان دستگير و پس از انتقال به اداره سيزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ، در بازجويي‌ها با صراحت به کلاهبرداري چند ميليارد توماني از شاکي اصلي پرونده اعتراف کرد. همچنين دو مالباخته ديگر نيز که قاسم از هر کدام از آنها مبالغي در حدود 500 ميليون تومان به بهانه پيگيري پرونده‌ها در دستگاه قضايي دريافت کرده بود شناسايي و به اداره آگاهي تهران بزرگ دعوت شدند.سرهنگ حميدرضا ياراحمدي- سرپرست پليس آگاهي تهران بزرگ- دراين باره گفت: در بازرسي از مخفيگاه متهم اصلي پرونده و محل فعاليت متهمان، اسناد، مهرها و مدارک مجعول متعلق به دفترخانه‌هاي مختلف تهران کشف و توقيف شد. همچنين اقدامات قانوني براي شناسايي اموال مالباختگان بويژه شاکي اصلي پرونده و استرداد اموال به او نيز در دستور کار پليس آگاهي قرار دارد. ‎
ايران
110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۴۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل مادر با ضربه‌های هولناک دمبل توسط پسر

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: چندی قبل مأموران کلانتری ۱۰۲ پاسداران از طریق تماس تلفنی با اداره دهم پلیس آگاهی از قتل زن میان‌سالی در خانه‌اش خبر دادند.

وی با بیان اینکه با گزارش این خبر تحقیقات آغاز و کارآگاهان راهی محل شدند، افزود: تیم جنایی با ورود به خانه موردنظر با جسد زن میانسال در حالی که با ضربات جسم سخت به قتل رسیده بود مواجه شدند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: همسایه‌ها که متوجه صدای درگیری در خانه زن میانسال شده بودند به کارآگاهان گفتند این مادر و پسر با هم زندگی می‌کردند وقتی صدای درگیری شنیدیم به اینجا آمدیم اما با جسد زن میانسال رو به‌رو شدیم.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: با توجه به سالم بودن در ورودی و صدای مشاجره پسر جوان با مادرش قبل از جنایت، احتمال دست داشتن او در قتل مطرح شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: کارآگاهان خیلی زود پسر جوان را در یکی از خیابان‌های شرق تهران شناسایی و وی را در یک عملیات دستگیر کردند.

وی گفت: متهم که حالت روحی و روانی مناسبی نداشت مدعی شد، روز حادثه مادرم اعتراض کرد که چرا خانه را بهم ریختی و سر این موضوع باهم دعوایمان شد؛ عصبانی شدم و با وزنه بدنسازی او را زدم که ناگهان متوجه شدم نفس نمی‌کشد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهم برای سیر مراحل قانونی به زندان اعزام شد.

کد خبر 6089751

دیگر خبرها

  • قتل مادر به دلیل اعتراض به به‌هم ریختن خانه
  • قتل هولناک مادر با ضربه‌های دمبل
  • قتل مادر با ضربه‌های هولناک دمبل توسط پسر
  • قتل مدیر عامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو
  • کشف جسد مرد جوان در قهوه‌خانه‌ای در جنوب تهران
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو
  • مستند «عشق و فلسفه» در مورد زندگی «نادیا مفتونی» استاد فلسفه دانشگاه تهران
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • ۴۵ فقره سرقت در پرونده سارق خودرو و محتویات خودرو