Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-28@18:08:41 GMT

"تخت‌روانچی" معاون سیاسی "روحانی" می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۵۵۳۰۰

خرداد: برخی شنیده‌ها از انتصاب قریب‌الوقوع "مجید تخت‌روانچی" به معاونت سیاسی دفتر رئیس جمهور حکایت دارد.

به‌گزارش خرداد، به زودی مجید تخت‌روانچی به‌جای حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور خواهد شد.

این خبر را هفته‌نامه «سازندگی» ارگان رسمی «حزب کارگزاران» اعلام کرده که سردبیری آن را «محمد قوچانی» از مدیران رسانه‌ای نهاد ریاست جمهوری بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مجید تخت‌روانچی» معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه، از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان است که سفارت ایران در سوئیس در سال های 80 تا 84 را در کارنامه خود دارد و به زبان‌های انگلیسی، فرانسه و آلمانی آشنایی دارد.

«حمید ابوطالبی» معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور نیز از دیپلمات‌هایی است که سفارت ایران در استرالیا، اتحادیه اروپا، بلژیک و ایتالیا، مدیرکلی سیاسی وزارت امور خارجه و ریاست گروه مطالعات آسیای مرکز تحقیقات استراتژیک را در کارنامه خود دارد و روحانی در دولت اول خود او را برای نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل برگزید اما آمریکایی ها با طرح موضوع حضور ابوطالبی در تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره)، با این انتصاب مخالفت کردند که در نهایت غلامعلی خوشرو به جای وی به نیویورک رفت.

برچسب ها: تخت‌روانچی ، معاون سیاسی ، حسن روحانی

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۵۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است

علی باقری معاون سیاسی ورارت امور خارجه که برای شرکت در نشست معاونان و نمایندگان ویژه کشور‌های بریکس به مسکو سفر کرد، در حاشیه این نشست، با چانگ نماینده ویژه رئیس جمهور چین دیدار و گفتگو کرد.

باقری در این دیدار گفت: بریکس نشان داد دارای ابتکار عمل برای نقش آفرینی‌ها در صحنه و تحرک کشور‌های عضو در چارچوب چند‌جانبه‌گرایی است.

طرف چینی در این دیدار ضمن محکومیت مجدد حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، گفت: از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین تشکر می‌کنیم و اقدامات ایران در منطقه را شایسته می‌دانیم. 

این مقام ارشد چین افزود: چین بر این باور است که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است. در ادامه طرفین به بحث و بررسی درباره موضوعات مورد علاقه پرداختند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • گاف بی بی سی درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • ادای احترام معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهدای گمنام سمنان
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • (ویدیو) عصبانیت تروریست‌های پاکستان از سفر رئیسی از زبان معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • تعهد پاکستان برای اجرایی کردن خط لوله صلح/ پارادایم جدید از قدرت اقتصادی ایران در آسیا