Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: طراحي نقشه راه و اجراي ارتباطات بين المللي يکي از مهمترين اقدام هاست تا براي جذب سرمايه گذاري خارجي و استفاده از فناوري براي تقويت بخش خصوصي، واسپاري امور به اين بخش و توانمندسازي آن برنامه داشته باشيم.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «محمد شريعتمداري» در نشست هم انديشي با مديران شرکت ها و انجمن هاي معدن و صنايع معدني، تاکيد کرد هنوز به لحاظ منابع و فناوري محدوديت داريم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: بايد فناوري را به روز کنيم و در اين مسير برقراري ارتباط با شرکاي خارجي ضروري است.
شريعتمداري تصريح کرد: سياست خارجي کشور در دوره چهار ساله بر پايه توسعه و ثبات اقتصادي بنا گذاشته شده و قرار است که نگاه ها اقتصادي شود.
وي افزود: همه تلاش ما اين است که در مجموعه دولت، بخش سياست خارجي و فکر و انديشه کشور را در آرامش و ثبات نگه داريم، تصميم عجولانه نگيريم و نگاه ما با در نظر گرفتن منافع و آسيب ها بر پايه عقلانيت باشد.
شريعتمداري تاکيد کرد «شايسته است يک ميثاق ملي براي حرکت به سمت جلو داشته باشيم».
«در سال‌هاي پس از انقلاب با اينکه مبناي کار صدور مجوز بود اما درباره فناوري روز جهت گيري معيني نداشتيم و واحدهاي بسياري بر پايه تامين نياز داخل تاسيس شدند که نگاهشان به بازارهاي صادراتي کمتر بود».
وي گفت: يکي از دلايل راه اندازي ستاد زنجيره فولاد نيز فقدان چراغ راه بود. پس بايد سند روشن داشته باشيم تا مشخص شود به کدام سو حرکت کنيم.
** اصلاح ساختار مالکيت بنگاه‌ها
وزير صنعت، معدن و تجارت تاکيد کرد ساختار مالکيت بنگاه‌ها بايد اصلاح شود؛ به گونه اي که همه در سود زنجيره ارزش سهيم شوند.
وي گفت: 6.5 درصد صنايع معدني و 1.2 درصد بخش معدن در مجموع 7.7 توليد ناخالص داخلي و 23 درصد صادرات غيرنفتي ايران را به خود اختصاص داده است؛ بنابراين بايد همه زمينه ها را فراهم کنيم که بخش خصوصي سود ببرد و در نتيجه انفاق، اشتغال و سرمايه گذاري صورت دهد.
شريعتمداري ادامه داد: يکي از کمک هاي جدي فعالان معدني بخش خصوصي جذب و حمايت از سرمايه گذاري خارجي و کمک به دستيابي به اهداف صادراتي از 6.6 ميليارد دلار به 7.7 ميليارد دلار و افزايش 30 درصدي مقدار کمي صادرات غيرنفتي است. البته در 6 ماهه نخست امسال همه اعداد کمي هدفگذاري شده، محقق شد.
«براي رسيدن به رشد 8.8 درصدي بخش معدن و 9.3 درصدي بخش صنعت بايد سرمايه‌هاي قابل ملاحظه اي را به اين سمت سوق دهيم و بدين منظور بيش از 15 ميليارد دلار مورد نياز است. همچنين به 22 ميليون متر مکعب گاز، سه هزار و 300 مگاوات برق جديد و 360 هزار متر مکعب روز آب در واحدهاي جديد نياز داريم».
، پانزدهم آبان ماه وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال از مجموع 6بيليارد ريال (600 هزارميليارد تومان) منابع بانکي که در اختيار فعاليت‌هاي اقتصادي قرار مي گيرد بايد 40 درصد به بخش صنعت و معدن اختصاص يابد که امروز 32 درصد از اين سهم را در اختيار داريم.
شريعتمداري اضافه کرد: ظرفيتي حدود چهار هزار ميليارد ريال منابع و ضمانت نامه براي فعاليت‌هاي معدني کشور در زمينه تامين ماشين آلات و تجهيزات براي فعاليت‌هاي معدني و طرح‌هاي مرتبط با عمليات معدني در اختيار اين بخش قرار دارد که اين علاوه بر ساير اعتبارات و منابعي است که سيستم بانکي به طور طبيعي در اختيار اين بخش قرار مي دهد.
به گفته وي، دولت حدود 500 هزارميليارد ريال در سرفصل‌هاي مختلف براي طرح رونق توليد و نوسازي صنعتي کشور اختصاص داده است که آن را از طريق منابع بانکي در اختيار واحدهاي توليدي کشور قرار مي‌دهد.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت نيز همان روز اعلام کرد: در دولت يازدهم 254 ضمانت نامه و بيمه نامه معدني به ارزش سه هزار ميليارد ريال صادر شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۶۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم

هیات وزیران مصوبه مجاز بودن وزارت صمت نسبت به ثبت سفارش ۲۰۰۰ اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از ۵ سال و با تخفیف ۵۰ درصدی در سود بازرگانی را ابلاغ کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه‌ای موضوع مجاز بودن وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ثبت سفارش 2000 دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از (5) سال و با تخفیف 50 درصدی در سود بازرگانی، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافران اربعین حسینی را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه خطاب به وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی آمده است: هیأت وزیران در جلسه 1403/2/9 به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی صنعت معدن و تجارت و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای بند (ث) تبصره (10) قانون بودجه سال 1403 کل کشور تصویب کرد:

1- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی ثبت سفارش واردات (2000) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از (5) سال با تأیید وزارت راه و شهرسازی و تأیید تأمین قطعات و وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صنعت معدن و تجارت و تطابق با استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو مجاز است.

2- سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تأیید وزارت کشور جهت جا به جایی مسافرین اربعین حسینی استفاده می‌شود مشمول پنجاه درصد (50) تخفیف است. دستورالعمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشور و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم / لیتیوم می‌تواند صنعت استان را به نحو چشمگیری ارتقا دهد
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • تبدیل ۱۸۱۰ مجوز کاغذی به شناسه یکتا در میاندوآب