Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس سازمان اداري و استخدامي کشور اعلام کرد: بر اساس آيين‌نامه اجرايي توسعه و ايجاد اشتغال پايدار در مناطق روستايي و عشايري و مناطق مرزي، سهم استان آذربايجان غربي، 480 ميليارد تومان پيش‌بيني شده که اين رقم، کمک شايان توجهي براي توسعه استان، تامينن فرصت‌هاي شغلي و رفع مشکلات و توسعه استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از روابط عمومي سازمان اداري و استخدامي کشور، رئيس سازمان اداري و استخدامي کشور و جانشين فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتي در استان آذربايجان غربي در جلسه اين ستاد در اروميه گفت: دولت سال گذشته پيشنهادي را خدمت مقام معظم رهبري ارايه کرد که بر اساس آن مبلغ 1.5ميليارد دلار از صندوق توسعه ملي با تبديل به ريال صرف حمايت از توسعه و ايجاد اشتغال پايدار در مناطق روستايي و عشايري و مناطق مرزي شود.
وي افزود: پس از موافقت مقام معظم رهبري پيشنهاد دولت به مجلس ارسال و پس از تغييراتي در مجلس مقرر شد، صندوق توسعه ملي معادل ريالي مبلغ يک و نيم ميليارد دلار نزد بانک‌ها سپرده‌گذاري کند و بانک‌ها نيز موظف شدند، معادل آن را از منابع خود بياورند و در نهايت معادل سه ميليارد دلار منابع ريالي با نرخ سود 6 درصد در مناطق روستايي و عشايري و مرزي براي طرح‌هاي کوچک تسهيلات داده شود.
جانشين فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتي در استان آذربايجان غربي ادامه داد: خوشبختانه در کميسيون اقتصادي، آيين‌نامه اجرايي آن نهايي شد و روز چهارشنبه قبل در دولت به تصويب رسيد. اين آيين‌نامه از سوي جناب آقاي جهانگيري، معاون اول رييس جمهور ابلاغ شده است و کار تخصيص منابع آن بلافاصله پس از ابلاغ آيين‌نامه اجرايي آغاز خواهد شد.
رئيس سازمان اداري و استخدامي کشور گفت: رقم اين تسهيلات معادل 12 هزار ميليارد تومان منابع مالي است که تنها براي توسعه و اشتغال در مناطق روستايي، عشايري و مرزي اختصاص يافته است. اگر آن را با 16 هزار ميليارد توماني که از سوي دولت در سال گذشته در قالب حمايت از توليد در کل کشور اختصاص يافت، مقايسه کنيد، مي بينيد که اقدام بزرگي در اين خصوص صورت گرفته است و شاهد تحولي اساسي در اقتصاد اين بخش‌ها خواهيم بود.
انصاري با اشاره به اينکه توزيع اين اعتبار بين استان‌ها به نسبت جمعيت روستايي، نرخ بيکاري و عکس درآمد خانوار انجام شده‌است، اظهار داشت: سهم استان آذربايجان غربي از اين منابع،حدود 480 ميليارد تومان است که سهم قابل توجهي است. ضمن اينکه سود تسهيلات آن با نرخ 6 درصد محاسبه مي‌شود.
جانشين فرمانده‌اي ستاد اقتصاد مقاومتي در استان آذربايجان غربي در ارتباط با ساز وکار اجرايي پرداخت اين تسهيلات در استان‌ها اظهار داشت: براي اين 480 ميليارد تومان در استان کارگروهي متشکل از استاندار (رئيس کارگروه)، مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي (دبير کارگروه)، مديرکل سازمان برنامه‌ و بودجه، مديرکل دفتر امور روستايي وشوراها، مديرکل صنعت، معدن و تجارت، مديرکل جهاد کشاورزي، ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري، مديرکل امور اقتصادي ودارايي و رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن استان پيش‌بيني شده است.
وي افزود: 45 درصد از اين منابع براي بخش کشاورزي و منابع طبيعي، 10 درصد برايصنايع و معادن کوچک و 15 درصد برايفعاليت‌هاي خدماتي و فناوري اطلاعات، 10 درصد براي بخش گردشگري، 10 درصدبراي بخش صنايع دستي و فعاليت‌هاي فرش دستبافت و همچنين 10 درصد به عنوان سرمايه در گردش به واحدهاي مستقر در نواحي صنعتي روستايي و شهرهاي زير 10 هزار نفر اختصاص يافته است.
رئيس سازمان اداري و استخدامي کشور تصريح کرد: در آيين‌نامه اجرايي ابلاغي فرصتي را مشخص شده که استان‌هايي که بتوانند اين منابع را جذب کنند، سهم آنها تا 30 درصد از محل مانده جذب نشده ساير افزايش يابد، لذا اميدوارم سريع‌تر با دستور جناب استاندار اين کارگروه تشکيل شود و فرآيند انجام کار آغاز شود.
مهندس جمشيد انصاري گفت: با تحقق اين مبلغ به نظر مي‌رسد بخشي از هدف گذاري انجام شده مبني بر ايجاد 40 هزار فرصت شغلي در استان را مي‌توان محقق کرد.
جانشين فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتي در استان آذربايجان غربي در بخش ديگري از اظهاراتش در اين جلسه با اشاره به گزارش ارايه شده در خصوص فعاليت‌هاي مربوط به اين ستاد در استان اظهار داشت: همه شما آمار و اطلاعات مربوط به اشتغال را مي‌دانيد. نرخ بيکاري کشور حدود 12.5 درصد در پايان سال 95 اعلام شده است و اين يعني ما در کشور سه ميليون و 200 هزار نفر بيکار داريم که بايد براي اشتغال آنان، برنامه‌ريزي جدي داشته باشيم. ضمن اينکه ما کشور جواني هستيم و سالانه يک ميليون نفر نيروي کار جديد وارد بازار کار در کشور مي‌شود.
مهندس جمشيد انصاري تاکيد کرد: اگر بخواهيم بيکاران کشور به لحاظ کمي افزايش نيابد، بايد بتوانيم سالانه يک ميليون فرصت شغلي ايجاد کنيم زيرا تنها در اين صورت است که با افزايش سرجمع نيروي کار مي‌توانيم حدود يک تا دودرصد در هر سال کاهش بيکاري داشته باشيم.
رئيس سازمان اداري و استخدامي کشور افزود: بر اين اساس در برنامه ششم توسعه ايجادسالانه ايجاد 955 هزار فرصت شغلي پيش‌بيني شده بود و براي اين ميزان اشتغال سهم استان آذربايجان غربي حدود 4 درصد يعني سالانه 40 هزار فرصت شغلي جديد در نظر گرفته شده است.
جانشين فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتي در استان آذربايجان غربي در ادامه ضمن تقدير از زحمت مديران محترم دستگاه‌هاي اجرايي و اعضاي ستاد اقتصاد مقاومتي استان در پيشبرد برنامه‌ها در گذشته بر ضرورت توجه به اين مهم تاکيد کرد.
وي گفت: همچنين تاکيد مي‌کنم که هيچ طرحي که بانک توجيه فني و اقتصادي آن را تاييد کرده باشد براي دريافت تسهيلات از صندوق توسعه ملي مشکل نخواهد داشت. ما اينجا قول مي‌دهيم که تا آنجا که به بانک‌ها ارتباط پيدا مي‌کند از طريق بانک‌هاي عامل ويا از طريق صندوق توسعه ملي براي استان آذربايجان غربي هر طرحي که توجيه فني و اقتصادي آن تاييد شود، تامين منابع آن را در اولويت قرار مي‌دهيم.
انصاري همچنين در اين جلسه ضمن تقدير از زحمات و فعاليت‌هاي آقاي سعادت استاندار سابق آذربايجان غربي، که اقدامات موثري در جهت پيشبرد برنامه‌هاي دولت داشته‌اند، به بيان توانمندي‌هاي آقاي شهرياري استاندار جديد پرداخت و گفت: اميدوارم جناب آقاي شهرياري که براي مديريت استان مهم آذربايجان غربي، مورد اعتماد دولت قرار گرفته‌اند و قطعا خودشان نيز به خطير بودن اين وظيفه واقفند، توفيقات بيشتري درجهت حل مشکلات استان و مردم به دست آورند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۷۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در مراسم کلنگ‌زنی هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه گفت: این پروژه دارای یک خط تله‌کابین به طول یک هزار و ۳۰۰ متر و یک هتل با ۷۰ تخت اقامتی است که افتتاح آن در توسعه گردشگری آذربایجان‌غربی تاثیر مهمی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پروژه احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه کلنگ‌زنی شد.

مرتضی صفری امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در این مراسم که با حضور مقامات استانی و کشوری برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه در راستای توسعه مسیر گردشگری سبز سرو_اشنویه اجرا می‌شود.

وی افزود: این پروژه دارای یک خط تله‌کابین به طول یک هزار و ۳۰۰ متر و یک هتل با ۷۰ تخت اقامتی است که افتتاح آن در توسعه گردشگری آذربایجان‌غربی تاثیر مهمی خواهد داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: نزدیکی به مرز بین‌المللی سرو و وجود جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آبشارهای سوله‌دوکل و سلوک، پیست اسکی خوشاکو، آب گرم هفت‌آباد و … از جمله ظرفیت‌های سیلوانا برای توسعه گردشگری است.

کد خبر 749513

دیگر خبرها

  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی