Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گرگان گفت: علت مسمومیت ۳۰ نفر در روستای اوجابن گرگان‌ احتمالا از مصرف سبزی‌ بوده است.

عبد المطلب مزیدی در گفت‎وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان درباره خبر منتشر شده در مسمومیت اهالی روستایی اوجابن شهرستان گرگان اظهار داشت: مورد مسمومیت در این روستا شدید نبوده و دلپیچه در بین افراد این روستا دیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: از روز چهارشنبه لحظه اعلام این موضوع به مرکز بهداشت تیمی به منطقه حضور اعزام شد و آب آشامیدنی مورد تست قرار گرفت و براساس نتایج آزمایش بیان شد که آب آشامیدنی این روستا مشکلی ندارد و سالم است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گرگان یادآور شد: 30 نفر از اهالی این روستا به مدت 2 روز به دل درد و اسهال مبتلا شدند و براساس این موضوع شرایط آب روستا مورد آزمایش قرار گرفت.

مزیدی تاکید کرد: علت این اسهال همگانی در این روستا به صورت دقیق مشخص نشده اما آبیاری سبزی‌های کشت شده در آن منطقه با آب فاضلاب به دادستانی و جهادکشاورزی اعلام شده و باید بررسی شود و به نظر عامل مسمومیت اسن موضوع است.

وی با بیان اینکه درباره استفاده از آب و فاضلاب در کشاورزی به جهاد کشاورزی مکاتباتی کتبی داشته‎ایم، افزود: استفاده از آب فاضلاب برای آبیاری مزارع ممنوع است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گرگان با تاکید بر اینکه علت اسهال همگانی مشخص نیست، گفت: تست‎های ما نشان می‎دهند که آب مصرفی روستا اوجابن سالم است.

انتهای پیام/

R41471/P1377/S6,70/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۷۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند

به گزارش خبرآنلاین،زهرا عبداللهی با اشاره به اینکه احتمال بروز بیماری‌های تنفسی همچون سرماخوردگی در فصل پاییز افزایش می‌یابد، گفت: به لحاظ تغذیه‌ای برای جلوگیری از بروز چنین بیماری‌هایی توصیه می‌کنیم منابع تغذیه‌ای حاوی ویتامین C بیشتر مصرف شود.

ایسنا در خبری نوشت:وی با بیان اینکه ویتامین C در همه سبزیجات و میوه‌های تازه وجود دارد، اظهار کرد: بعضی از میوه‌ها مانند مرکبات، ویتامین C بیشتری دارند، ولی معنایش این نیست که مابقی میوه‌ها و سبزیجات فاقد ویتامین C هستند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف روزانه سبزی‌ها و میوه‌ها، ویتامین C مورد نیاز بدن تامین می‌شود، تصریح کرد: به دنبال مصرف میوه‌ها و تامین ویتامین C، سیستم ایمنی بدن نیز تقویت می‌شود و تاحدودی از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری می‌کند. در صورت ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی، مصرف مایعات و بویژه مایعات و غذاهای گرم به بهبود مبتلایان کمک می‌کند.

عبداللهی ادامه داد: نیازی به خرید قرص ویتامین C نیست، ویتامین C باید به طور طبیعی از رژیم غذایی تامین شود که در همه سبزیجات و میوه‌های تازه و خام وجود دارد. میزان ویتامین C در میوه و سبزی پخته شده کاهش می‌یابد. توجه کنید که رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، سیستم ایمنی بدن را نسبت به بیماری‌ها مقاوم می‌کند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901491

دیگر خبرها

  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • آبی که از سرچشمه گل آلود می شود ؛ داستانی تکراری این بار در روستای سرکلاته کردکوی
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • گرگان ۹۰ هزار دانش آموز دارد /هزینه پروانه ساخت و ساز مانع مولدسازی