Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد ـ مدیر تعاون روستایی استان یزد با بیان اینکه در صنعت نوین کشاورزی دیگر فعالیت های سنتی جایگاهی ندارد، گفت: کشاورزی سنتی دیگر نه جوابگویی تولیدکننده و نه جوابگوی مصرف کننده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جهازی در جلسه ای با مسئولان شهرستان مهریز با محوریت تشکیل شرکت تعاونی سهامی زراعی، اجرای طرح اصلاح باغ‌ها و تشکیل تعاونی تخصصی زعفران کاران اظهار داشت: در صنعت نوین کشاورزی دیگر فعالیت های سنتی و خرده مالکی جایگاهی ندارد و مقرون به صرفه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کشاورزی سنتی دیگر برای تولیدکننده و مصرف کننده جوابگو نیست و باید با تشکیل تعاونی های تخصصی محصولی با مشارکت و فعالیت جمعی روستاییان و کشاورزان منطقه، هزینه تولید را با بالا بردن راندمان، کاهش داده و به این ترتیب حاشیه امنیت اقتصادی کشاورزان و روستاییان افزایش یابد.

جهازی بیان کرد: با شکل گیری تعاونی های تخصصی محصولی ضمن تکمیل زنجیره های تولید تا مصرف و بازاررسانی محصولات توسط تعاونی هایی با عضویت کشاورزان، می توان به از بین رفتن واسطه ها و دلالان این عرصه امیدوار بود.

مدیر تعاون روستایی استان یزد همچنین با اشاره به وضعیت قنوات و میزان سطح زیرکشت زراعی و باغی و تعداد بهره برداران بخش کشاورزی منطقه، در مورد طرح اصلاح باغات و اراضی کشاورزی شهرستان در قالب یک تعاونی سهامی زراعی با عضویت و مشارکت کشاورزان منطقه بیان کرد: به منظور اجرای هماهنگ عملیات کاشت تا برداشت در همه مزارع و باغات شهرستان و جلوگیری از اعمال سلیقه های متعدد در راستای ارتقاء سطح کمی کیفی محصولات و استفاده بهینه از منابع آبی و خاکی موجود، افزایش بهره وری، بهبود وضعیت جاری باغات شهرستان و همچنین سودآور و اقتصادی کردن کشاورزی در منطقه ضروری است با تشکیل جلسات توجیهی با کشاورزان منطقه و جلب مشارکت و همراهی مسئولان ارشد شهرستان و کشاورزان در زمینه تشکیل تعاونی سهامی زراعی در منطقه و اجرای طرح اصلاح باغ شهر شهرستان مهریز اقدام شود.

 وی ادامه داد: در شهرستان مهریز یک شرکت تعاونی تولید، پنج شرکت تعاونی روستایی، چهار شرکت تعاونی کشاورزی، یک نظام صنفی کارهای کشاورزی و یک تشکل خبرگان کشاورزی با بیش از ۱۲ هزار نفر عضو، سرمایه ای بیش از ۱۸ میلیارد ریال و ذخیره قانونی ای قریب ۸ میلیارد ریال تحت نظارت اداره تعاون روستایی شهرستان در حال فعالیت در بخش کشاورزی هستند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۸۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت اقتصاد، وزرای امور اقتصادی و دارایی و جهاد کشاورزی در نشستی، راهکارهای تأمین مالی برای توسعه سیصد هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور در استان‌های خوزستان، گیلان و مازندران را بررسی کردند.

در این نشست که با حضور سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از معاونان و مدیران دو وزارتخانه و در وزارت اقتصاد برگزار شد، راهکارهای تأمین مالی توسعه ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان و ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان‌های گیلان و مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

تأمین مالی ریالی این پروژه‌ها و استفاده از فاینانس کشور چین از جمله راهکارهایی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اهمیت و ضرورت تأمین امنیت غذایی کشور و نقش این اراضی در افزایش تولید محصولات مهم کشاورزی از جمله ذرت، سویا و برنج مقرر شد در خصوص یکی از روش‌های تأمین مالی از طریق فاینانس خارجی یا استفاده از منابع ریالی بانک‌های کشور تصمیم‌گیری شود.

بر اساس این گزارش، با اجرای این طرح‌ها نزدیک به سه میلیون تن افزایش تولید در بخش محصولات کشاورزی کشور ایجاد خواهد شد و میزان منابع لازم برای اجرای این طرح‌ها نیز در حدود ۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

کد خبر 6097062

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در چهارمحال و بختیاری
  • ۲۸۱۱ هکتار زمین اشتباهی به نام یک شرکت تعاونی شده است/ سند مالکیت باطل شد
  • آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد
  • تشکیل ۵۸ پرونده خرید ادوات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد