Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجتماع > اجتماعی - ۲ دوست صمیمی برای قبولی در کنکور یک‌سال تلاش کردند و یکی از آنها موفق به کسب رتبه برتر شد. دیگری اما وقتی نتوانست رتبه خوبی کسب کند، از سر حسادت نقشه شومی برای دوست صمیمی‌اش کشید.

به گزارش همشهري، چند هفته پيش وقتي نتايج نهايي كنكور سراسري اعلام شد، پسر جوان اهل شهرستان تربت جام شوكه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او توانسته بود در كنكور رتبه بسيار خوبي كسب كند اما حالا اسمش در بين قبولي‌ها نبود و در هيچ دانشگاهي پذيرفته نشده بود. پسر جوان باورش نمي‌شد كه در كنكور رد شده و به همين دليل شروع به پيگيري از سازمان سنجش كرد.

او و خانواده‌اش مطمئن بودند كه اشتباهي رخ داده اما بررسي‌ مسئولان سازمان سنجش نشان داد كه درست يك روز پيش از پايان مهلت انتخاب رشته، پسر جوان وارد سايت شده و فهرست انتخاب رشته‌اش را به‌طور كامل حذف كرده است.

ماجرا عجيب بود و پسر جوان اين بار تصميم گرفت براي كشف حقيقت از پليس فتا كمك بگيرد. با شكايت او، پرونده‌اي در اين زمينه تشكيل و تحقيقات مأموران براي حل اين پرونده پيچيده آغاز شد. كارآگاهان در جريان بررسي‌هاي تخصصي متوجه شدند كه فردي با در اختيار داشتن نام كاربري و رمز عبور شاكي وارد سايت سازمان سنجش شده و در آخرين لحظات فهرست انتخاب رشته او را حذف كرده است.

در ادامه جست‌وجوها معلوم شد كه اين فرد ساكن شهرستان تربت جام است و در نهايت مأموران موفق شدند با بررسي‌هاي تخصصي محل زندگي او را شناسايي كنند. پسر جوان دستگير شد و وقتي شاكي در اداره پليس چشمش به او افتاد شوكه شد، چرا كه وي دوست صميمي شاكي بود و هر دو براي قبولي در كنكور تلاش زيادي كرده بودند.

متهم پرونده كه چاره‌اي جز بيان حقيقت نداشت در جريان بازجويي‌ها به جرم خود اعتراف كرد و گفت: من و دوستم با هم درس خوانديم و من هم مثل او تلاش زيادي كردم. اما وقتي نتايج كنكور اعلام شد و فهميدم دوستم رتبه خيلي خوبي كسب كرده و من اميدي به قبولي ندارم، از سر حسادت تصميم گرفتم كاري كنم كه او هم نتواند در دانشگاه قبول شود. وي ادامه داد: من و شاكي با هم براي كنكور ثبت‌نام كرديم. براي اينكه نام كاربري و رمز عبور را فراموش نكنيم، من آنها را در گوشي موبايلم ذخيره كردم و با در اختيار داشتن آن وارد صفحه دوستم شدم و فهرست انتخاب رشته‌اش را حذف كردم.

پس از آن هم سكوت كردم و تصور مي‌كردم هرگز دستم رو نمي‌شود تا اينكه دستگير شدم. ‌سرهنگ يزداني، فرمانده انتظامي شهرستان تربت جام مي‌گويد: پس از اعترافات متهم تلاش كرديم با پيگيري از سازمان سنجش، حق ضايع شده شاكي را به او برگردانيم اما متأسفانه هنوز به نتيجه‌اي نرسيده‌ايم.

با اين حال تلاش‌هاي ما در اين زمينه ادامه دارد و اميدواريم با مساعدت مسئولان، شرايط قبولي شاكي در دانشگاه فراهم شود. وي همچنين به شهروندان هشدار داد كه هرگز هنگام ثبت نام در آزمون‌ها يا سايت‌هاي دولتي نام كاربري و رمز عبور خود را در اختيار ديگران قرار ندهند و از آن به خوبي مراقبت كنند.

در همین زمینه: پایان ۷سال کابوس نوعروس شمار قربانیان حادثه پالایشگاه به ۷ نفر رسید تصادف ساختگی درجاده مرگ گاز جان مادر و ۲ فرزندش را گرفت

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۹۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری دو دانش‌آموز در شوش منجر به قتل شد

فرمانده انتظامی شوش گفت: درگیری دو دانش‌آموز در شهرستام شوش منجر به قتلی یکی از آن‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، محمد محمدی‌نسب اظهار کرد: روز گذشته دو دانش‌آموز در بیرون از مدرسه در منطقه ابوذر غفاری با هم درگیر شدند که یکی از آن‌ها با مشت به سر همکلاسی‌اش زد. این ضربه موجب بی‌حالی دانش‌آموز شد که در پی آن به بیمارستان منتقل شد.

وی افزود: فرد مصدوم پس از انتقال به بیمارستان و با وجود تلاش پزشکان، فوت کرد.

فرمانده انتظامی شوش خاطرنشان کرد: خانواده قاتل ساعتی پس از وقوع جرم، عامل قتل که یک فرد ۱۴ ساله است را به پلیس معرفی کردند که پس از تشکیل پرونده، به مرجع قضایی معرفی شد.

کد خبر 749436

دیگر خبرها

  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد/ اعلام زمان برگزاری نوبت اول کنکور
  • درگیری دو دانش‌آموز در شوش منجر به قتل شد
  • درگیری ۲ همکلاسی در شوش منجر به قتل شد
  • کشف ۲۵ مورد تقلب با دستگاه های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاههای الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • ۳۲۰ دانش آموز برتر استان یزد تجلیل می‌شوند‌
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان
  • درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان