Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ايلام - ايرنا - استاندار ايلام با ذکر اينکه مهران همچنان محور تردد و انتخاب اول ورود و خروج مرزي زائران اربعين است گفت: درايام عزيمت زائران اربعين حسيني رکورد تردد روزانه 180هزار نفر در پايانه مرزي مهران ثبت شد.

قاسم سليماني دشتکي عصر شنبه در نشستي خبري ، اهتمام مردم و عملکرد مجموعه عوامل اجرايي و رسانه اي استان ايلام در جريان حضور و تردد زائران اربعين حسيني را قابل تقدير و مباهات عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با ذکر عزيمت حدود 2 ميليون نفر زائر اربعين حسيني از طريق هوايي و مرزهاي سه گانه ايران و عراق اظهار کرد: از اين تعداد 968 هزار نفر ازطريق مرز مهران ، 260 هزار نفر با سفر هوايي و بقيه نيز از مرزهاي چذابه و شلمچه عازم کربلاي معلي شدند.
وي با اشاره به جريان منظم بازگشت زائران پيش‌بيني کرد که بيش از يک‌ميليون و 100 هزار نفر از طريق مرز مهران وارد کشور شوند.
وي احتمال داد: برخي از زوار حسيني که از ساير مرزها از کشور خارج‌شده‌اند از طريق مهران به کشور برگردند.
سليماني گفت: تا ساعت 12 امروز حدود 800 هزار نفر از زائران اربعين حسيني از مرز مهران وارد کشور شده اند.
وي با اشاره به امکانات مناسب مرز مهران خاطر نشان کرد: 94 گيت مجهز به بهترين امکانات در مرز مهران مستقر شده است که حداکثر توقف زائران در اين گيت‌ها 20 ثانيه بوده به‌طوري‌که ظرفيت جوابگويي 300 هزار نفر در روز را دارد.
**ضرورت تدوين سند جامع اربعين حسيني
استاندار ايلام دراين نشست بر ضرورت تدوين سند جامع اربعين حسيني تاکيد کرد و گفت: سند جامع اربعين حسيني بايد با محوريت مردم وبا توجه به جايگاه مرز مهران تدوين واجرايي شود.
وي گفت: ايين شکوهمند اربعين حسيني بايد دولتي نشده و مردمي بماند و علاوه بر بعد فرهنگي، ديني، مذهبي و سياسي آن، بُعد اقتصادي آن در استان ايلام در نظر گرفته شود.
به اعتقاد وي مجموعه بعدها و ظرفيت هاي اين ايين با تدوين سند جامع اربعين محقق مي شود.
***170ميلياردريال بودجه اربعين استان ايلام
استاندار ايلام با اشاره به انجام اماده سازي زيربناهاو امکانات ايلام ومهران براي تردد زائران از مدتها قبل ، مجموع رديف بودجه اربعين استان ايلام را 170 ميليارد ريال عنوان کرد.
وي افزود:افزون براين مبلغ ، با رايزني‌هاي انجام گرفته80 ميليارد ريال به کارهاي زيربنايي ازجمله طرح چهار خطه مسير ايلام به مهران اختصاص يافت.
وي، يادآور شد: در رديف سفر رياست جمهوري نيز با تلاش‌هاي انجام‌شده يک هزار و 660 ميليارد ريال به استان اختصاص يافت که از اين ميزان 980ميليارد تومان ريال صرف بهسازي راه هاي استان به‌ويژه راه‌هاي منتهي به مرز مهران شد.
خبرنگار و انتشار : شهريار حيدري فر
6034
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۹۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ بهروز ناصری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام در شورای هماهنگی معاونان فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه اظهار کرد: معاونان و مدیران فرهنگی باید با به فعلیت رساندن ظرفیت بی‌نظیر دانشجویان و استادان سفیران معرفی دستاوردهای دانشگاه باشند. دستاورد‌های دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه‌های آموزشی، علمی، پژوهشی و به‌ویژه فرهنگی در کشور بی‌نظیر و تأثیرگذار بوده و باید تأثیرگذاری دانشگاه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اطلاع‌رسانی و مردم و مسئولان در جریان آن قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: پایلوت شدن معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام به‌عنوان متولی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در سطح همه مراکز آموزش عالی استان، کسب عنوان برتر جشنواره مهدویت و امامت در دوره قبل، کسب مقام اول راهیان نور در سطح کشور گوشه‌ای از افتخارات فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام بوده که با تلاش و کوشش حوزه فرهنگی کسب شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام گفت: اولویت اصلی استان ایلام با توجه به برگزاری کنگره اربعین و بیشترین حجم تردد کشور از استان به‌عنوان دروازه عتبات عالیان کار فرهنگی است و انتظار مسئولان استان ایلام محور قرار گرفتن دانشگاه آزاد اسلامی در ایام اربعین و بسط و گسترش فرهنگ اربعین و عاشورایی بوده و باید از این ظرفیت برای توسعه دانشگاه و معرفی بیشتر آن استفاده شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است