Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@17:54:41 GMT

ساز مخالف آخوندي با روحاني

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۱۰۷۷

ساز مخالف آخوندي با روحاني

خبرگزاري آريا - درحالي چندي پيش رييس سازمان برنامه و بودجه برج‌سازي در بافت‌هاي فرسوده را يکي از سياست‌هاي ابلاغي رييس‌جمهوري به نهادهاي ذي‌ربط اعلام کرده بود که وزير راه و شهرسازي مي‌گويد:سياست ما اين است که ديگر ساختمان جديدي به بافت فرسوده اضافه نشود. به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري تسنيم، محمدباقر نوبخت اواخر ماه گذشته با اشاره به تاکيد رييس‌جمهوري براي نوسازي بافت‌هاي فرسوده از ابلاغ برنامه جديد ساخت و ساز در اين بافت‌ها به نهادهاي ذي‌ربط از جمله وزارت راه و شهرسازي خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به برنامه‌ريزي‌هاي دولت براي احياي بافت‌هاي فرسوده شهري به تسنيم گفت:‌ رييس‌جمهوري به دلايل مختلف براي نوسازي بافت‌هاي فرسوده اولويت‌ قائل شده‌اند.
وي تصريح کرد:‌ به اين ترتيب که بخش‌هايي از شهرها نيازمند مرمت است که بايد بتوانيم اين بافت‌هاي فرسوده را قطعه قطعه بازسازي کنيم.
وي افزود: شايد اين کار خيلي به پول دولتي نيازي نداشته باشد،‌ افرادي آمادگي سرمايه‌‌گذاري دارند تا در واحدهاي کوچک برج يا ساختمان‌هاي بلند مرتبه‌اي را بسازند.
معاون رييس‌جمهوري با بيان اين‌که پس از ساخت، نيمي از واحدها را سازنده و نيمي ديگر از واحدها را به ساکنان مي‌دهند، گفت:‌ با اين کار شهر نوسازي مي‌شود و آقاي رييس‌جمهوري روي اين مسئله تاکيد دارند. اين يک اولويت ابلاغي از سوي رييس‌جمهوري به نهادهاي ذي‌ربط از جمله وزارت راه و شهرسازي است.
اين در حالي است که ديروز وزير راه و شهرسازي ديروز در جمع انبوه‌سازان با اعلام اين‌که "طبق ارزيابي‌هاي انجام شده در سطح ملي به اين نتيجه رسيده‌ايم که مشکل عمده ما در بافت‌هاي فرسوده بحث کيفي است نه کمي، گفت: تاکنون نگاه دولت و انبوه‌سازان به اين موضوع -بافت فرسوده- در راستاي ساخت واحدهاي مسکوني جديد بوده و توجهي به واحدهاي موجود نشده است.
آخوندي با اشاره به اين‌که متاسفانه ارتقاي کيفيت زندگي و ساخت و ساز تا کنون در کشور مدنظر نبوده است، افزود: سياست ما در اين دوره آن است که ديگر ساختمان جديدي به بافت فرسوده اضافه نشود، در اين راستا فرآيند مدنظر انبوه‌ساز براي ما بسيار حائز اهميت است چرا که قطعا پس از ساخت واحدهاي جديد نمي‌توانيم مردم را مجبور به انتقال از يک خانه به خانه ديگر کنيم.
وي بيان کرد: چندين مدل براي ورود به بافت‌هاي فرسوده و حاشيه‌اي در کشور وجود دارد که تهيه يک قطعه زمين در بافت به عنوان ذخيره ساختمان يکي از آن‌ها به شمار مي‌رود، در اين مدل قطعه ذخيره با قطعه مجاور معاوضه شده و بدين طريق روند ساخت و ساز تداوم پيدا مي کند. در مدلي ديگر دولت پول خريد خانه را به انبوه‌ساز داده و سازنده پس از ساخت، واحدها را به مالکان واگذار و مازاد را مي‌فروشد که احساس امنيت در اين مدل تا حد زيادي ديده مي‌شود.
در همين زمينه بخوانيد؛
تحقق فقط 3 درصد برنامه نوسازي بافت فرسوده تهران طي 4 سال گذشته
روش دولت براي نوسازي بافت‌ فرسوده غلط است
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۱۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده

آفتاب‌‌نیوز :

 محمد آئینی ظهر امروز، یکشنبه، در همایش بزرگداشت روز ملی شورا‌های اسلامی که در سالن شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، با تأکید بر اینکه مردم در بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی حق حیات دارند و جان آن‌ها در خطر است، گفت: در ایران ۱۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده، حاشیه‌ای و تاریخی و بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان وجود دارد.

وی با بیان اینکه شورا‌ها باید زبان گویای مردم باشند، افزود: در صورتی که جریان نوسازی مسکن در بافت‌های ناکارآمد و فرسوده کشور شتاب نگیرد، شاهد تکرار فاجعه‌ای مانند بم خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برخی از حقوق مردم ساکن در بافت‌های فرسوده، خاطرنشان کرد: این شهروندان در وهله اول حق حیات دارند، باید حقوق آنان به‌رسمیت شناخته شود و به‌منظور نوسازی واحد‌های مسکونی در سکونتگاه‌های غیررسمی، موانع صدور اسناد مالکیت به‌منظور فراهم شدن امکان دریافت تسهیلات برطرف شود.

آئینی با اشاره به نهضت سنددار کردن اراضی در سکونتگاه‌های غیررسمی، تصریح کرد: بهره‌مندی از امکانات شهری در حد متوسط محلات برخوردار شهری و فراهم کردن زیرساخت‌های خدمات آموزشی، فرهنگی، ورزشی، درمانی و بهداشتی اهمیت دارد.

وی با اشاره به بیش از ۶۰ درصد معابر در بافت‌های فرسوده شهری، خاکی هستند، ابراز امیدواری کرد که با همکاری وزارت راه و شهرسازی و تخصیص قیر، طی مدت باقی‌مانده از دولت، هیچ معبر خاکی در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در ادامه تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند متناسب با پراکنش جمعیت در این مناطق، خدمات و زیرساخت‌های لازم را تأمین کنند.

وی حق اشتغال را از دیگر حقوق ساکنان مناطق بافت فرسوده شهری برشمرد و گفت: باید با ارائه آموزش‌های شغلی، زمینه اشتغال‌زایی برای ساکنان این مناطق فراهم شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در پایان با تأکید بر ارائه تخفیف ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی صدور پروانه ساخت‌وساز در مناطق فرسوده و ناکارآمد شهری خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات و امکانات و حمایت‌های نهضت ملی مسکن، حق تغییر کاربری طبقات همکف و صدور پروانه ساخت‌وساز برای واحد‌های مسکونی با هر متراژ زمین، از اهرم‌های تشویقی دولت در بافت فرسوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • (تصاویر) زندگی در بافت فرسوده کرمانشاه
  • شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران