Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > فارس - «خبرجنوب» نوشت: مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: 250 شرکت تعاونی در فارس آماده اجرای طرح روستا- تعاون شده اند.

سعيد رضا عابد اظهارداشت: طرح روستا- تعاون يك طرح ملي است كه البته ايده آن در فارس قبل از تصويب اين طرح وجود داشت و اقدام هايي براي اجراي آن صورت گرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اين كه طرح روستا- تعاون با هدف توسعه پايدار روستاها، ايجاد اشتغال، جلوگيري از مهاجرت روستائيان و رونق اقتصاد اجرا مي شود، افزود: علاوه بر اين طرح مذكور باعث استفاده از پتانسيلهاي موجود در سطح روستاها و همچنين احيای اشتغال روستايي در جهت رونق اقتصادي مي شود.
عابد با بيان اين كه صنايع دستي گردشگري و محيطزيست دو محور اصلي در طرح روستا- تعاون است، افزود: متاسفانه سال هاي متمادي توليد گندم و خودكفايي در گندم اصليترين وظيفه فارس بود و در اين راه منابع آبي خود را به آتش كشيديم و در عين حال خودكفايي گندم هم اتفاق نيفتاد بنابراين با توجه به كمبود منابع آبي در استان لازم است مشاغل روستايي جديدي جايگزين مشاغل از دست رفته كشاروزان شود كه طرح روستا- تعاون با همين رويكرد اجرا خواهد شد.
وي با بيان اينكه گردشگري در اين طرح نقش پر رنگي دارد، افزود: ايجاد اشتغال از طريق گردشگري نياز به سرمايه گذاري هنگفتي ندارد و ميتوان با استفاده از پتانسيل جذب گردشگر در روستاها هم به حفظ و صيانت از فرهنگ اصيل روستايي پرداخت و هم اشتغال و اقتصاد روستاهاي هدف را از اين طريق تقويت كرد.
عابد با بيان اين كه براي اجراي اين طرح در كشور 3 ميليارد دلار تسهيلات ارزان قيمت در نظر گرفته شده است، افزود: 5/1 ميليارد دلار از اين تسهيلات از محل صندوق توسعه ملي تامين مي شود كه با تسهيلات بانكهاي عامل به همين ميزان تلفيق شده و قرار است 3 ميليارد دلار تسهيلات ارزان قيمت با نرخ بهره 6 درصد به اين طرح اختصاص يابد كه متاسفانه هنوز برش استاني آن اعلام و ابلاغ نشده است.
مدير تعاون اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي فارس با بيان اين كه سهم فارس براي اجراي اين طرح 150 روستا بود، اضافه كرد: نامهنگاريهايي براي افزايش اين سهميه به 296 روستا در سال جاري با مقامات كشوري صورت گرفته كه اميدوارم پاسخ مثبت به نامه ما داده شود.
وي گفت: قرار بود تا پايان سال 150 شركت تعاوني براي اجراي طرح روستا- تعاون ثبت شود اين در حالي است كه تا كنون 250 روستا در فارس آماده شده و احتمالاً تا پايان آبان اين تعداد به 296 روستا
خواهد رسيد.
وي گفت: از اين 250 تعاوني، 18 تعاوني در قالب دهكده مشاغل، 59 شركت تعاوني در قالب طرح هاي قالي بافي، 100 شركت تعاوني صنايع دستي، 40 شركت تعاوني مواد غذايي،50 شركت تعاوني بوم گردي، 8 شركت تعاوني منابع طبيعي و 10 شركت تعاوني مرتع داري به ثبت رسيدهاند كه البته احتمال تغيير اين تركيب وجود دارد.
وي با بيان اين كه براي اجراي طرح مذكور كارشناسان تسهيلگر وزارت تعاون، همايش و كارگاه هاي آموزشي لازم با حضور روساي ادارات تعاون، كار و رفاه اجتماعي شهرستانها و كارشناسان تعاون برگزار كرده اند، افزود: به محض ابلاغ اعتبار آمادگي جذب آن و اجراي طرح روستا- تعاون در فارس وجود دارد.
عابد بيان داشت: تمامي شركت هاي تعاوني مذكور طرح هاي توجيهي خود را بعد از تصويب در دستگاه هاي اجرايي ذي ربط در استان به اداره كل تعاون كار و رفاه اجتماعي تحويل داده اند.
وي با بيان اين كه مجوز فعاليت تمامي اين شركت هاي تعاوني ابتدا بايد در دستگاه اجرايي ذي ربط صادر شود، اضافه كرد: بانكهاي عامل پرداخت تسهيلات، دستگاههاي اجرايي ذي ربط، سازمان مديريت و برنامهريزي و اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي متولي نظارت بر حسن اجراي اين طرح و جلوگيري از انحراف تسهيلات پرداختي هستند.
عابد با تاكيد بر اين كه بحث اشتغال وظيفه همه دستگاه ها است و نميتوان توپ مشكلات را فقط در زمين يك دستگاه اجرايي انداخت ادامه داد: نميتوان به صرف بررسي بيشتر براي اجراي اين طرح، آن را در فارس متوقف كرد. اگر طرح روستا - تعاون نياز به بررسي دقيقتري داشته باشد اين كار بايد در كل كشور اتفاق بيفتد و گرنه اگر اين كار فقط مختص فارس باشد دستاوردي به جز درجا زدن استان و عقب افتادن فارس از اين طرح نخواهد داشت چرا كه در غفلت فارس، استانهاي ديگر اعتبارات و تسهيلات اعطايي را مانند هميشه سهم خود خواهند كرد.

 

46

کلید واژه‌ها : استان فارس -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۱۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟

قیمت خودرو امروز، جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ به دلیل تعطیلی، هیچ تغییری ندارد. اما در هفته‌ای که گذشت، روند قیمت خودرو چگونه بود؟ در دومین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳، بازار خودرو چه روندی خواهد داشت؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت خودرو امروز، جمعه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ به دلیل تعطیلی بازار خودرو هیچ‌گونه تغییری از ابتدای روز ندارد. اما در هفته‌ای که گذشت، قیمت خودرو نوسان چندانی نداشت و اغلب خودرو‌ها در حد بسیار ناچیز، کاهش یافتند.

دلار که مهم‌ترین محرک بازار خودرو محسوب می‌شود، در طول هفته اخیر با شیب جزئی، کاهشی شد که همین موضوع عامل افت قیمت ناچیز خودرو‌های داخلی و مونتاژی بود.

قیمت خودرو‌های داخلی

کوییک S دنده‌ای با مدل ۱۴۰۳ یکی از ارزان‌ترین هاچ‌بک‌های بازار داخلی به شمار می‌رود که نسبت به روز شنبه این هفته، چهار میلیون تومان ارزان‌تر شد و به نرخ ۴۴۱ میلیون تومان رسید.

شاهین G با مدل ۱۴۰۳، سدان لوکس تولیدی شرکت سایپا، افت قیمت به نسبت بالایی را از نسبت به ابتدای هفته تجربه کرد. این خودرو ۲۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته و با ۷۶۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

سمند سورن پلاس بنزینی از رقبای پژو پارس در بین محصولات ایران‌خودرو است که در کمال تعجب، افزایش قیمت داشت. این خودرو با رشد ۱۵ میلیون تومانی طی یک هفته به قیمت ۷۷۵ میلیون تومان رسید.

پژو پارس LX TU ۵ یکی از محصولات محبوب بازار داخلی به شمار می‌رود که با افت‌وخیزی که در طول هفته داشت، سرانجام با همان نرخ ۸۸۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت خودرو‌های مونتاژی

جک J ۴ آپشنال ارزان‌ترین خودرو مونتاژی کرمان‌موتور است که از ابتدای روند معاملات شنبه ۳۵ میلیون تومان ارزان‌تر شده و با ۸۷۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

ام‌وی‌ام X ۳۳ کراس یکی از جدیدترین محصولات مدیران خودرو و فیس‌لیفت X ۲۲ Pro به شمار می‌رود که تنها پنج میلیون تومان کاهش قیمت داشته و با یک میلیارد و ۹۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

جک S ۵ نیوفیس یکی از محبوب‌ترین محصولات کرمان موتور محسوب می‌شود. این کراس‌اوور افت ۱۰ میلیون تومانی را از ابتدای هفته به ثبت رساند و با قیمت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فیدلیتی پرایم نیو ۵ نفره یکی از کراس‌اوور‌های محبوب بهمن موتور است که این محصول نیز همانند دیگر خودرو‌های بازار ۳۰ میلیون تومان ارزان‌تر و با نرخ یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومانی هفته گذشته به فروش می‌رسد.

پیش بینی قیمت خودرو در هفته آینده

عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو بیان کرد: افت‌وخیز نرخ ارز و شرایط به نسبت ناپایدار اقتصادی، باعث شد تا بسیاری از مصرف‌کنندگان و افرادی که به فکر سرمایه‌گذاری در بازار خودرو هستند، برای خرید خودرو دست نگه دارند. اگرچه نرخ ارز و به تبع از آن، قیمت خودرو هم بالا رفته است، اما در بازار هیچ اتفاقی مبنی‌بر رونق دوباره مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد که این رکود همچنان ادامه‌دار باشد و می‌توان این نوید را داد که بازار خودرو حداقل تا چند ماه آینده، بازاری برای سرمایه‌گذاری نخواهد بود. چرا که سرمایه‌گذاران متوجه شدند که بازار خودرو، فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست. هفته آینده نیز به نظر می‌رسد که رکود فوق، ادامه‌دار باشد و تنها شرکت‌های خودروساز هستند که می‌توانند با راه‌اندازی فروش اقساطی، خریداران را به سمت خود جذب کنند.

دیگر خبرها

  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس
  • شبکه‌ای واحد برای کمک‌های خیرین ایجاد شود
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • ارزان‌ترین گوشی ناتینگ به‌زودی رونمایی می‌شود
  • شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳