Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@09:24:59 GMT

نوبخت: تفاهم کاملي بين سه قوه وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۱۳۹۲

نوبخت: تفاهم کاملي بين سه قوه وجود دارد

خبرگزاري آريا - سخنگوي دولت با اشاره به برگزاري منظم نشست سران قوا از وجود تفاهم کامل بين رئيسان سه قوه، سخن گفت.
به گزارش سرويس سياسي جام نيـوز، محمدباقر نوبخت غروب شنبه در نشست خبري در رشت بيان داشت: وقتي از سرمايه سخن مي گوييم، مي تواند منشأ داخلي يا خارجي داشته باشد و هر دوي اينها، نياز به شرايط و بسترهايي دارد که بايد مهيا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي يادآور شد: با شرايطي که در سال 92 داشتيم و نيز محدود شدن فروش نفت، دولت با تدبير و درايت، به درستي عمل کرد و توانستيم شرايطي ايجاد کنيم که فروش نفت در حال حاضر به بيش از 2 ميليون بشکه برسد.
نوبخت با اشاره به انجام بيش از 13 ميليارد دلار سرمايه گذاري خارجي در کشور طي سال گذشته ادامه داد: با توجه به ساز و کارهايي که دولت آمريکا ايجاد کرده، شرايط تيره اي در روابط اقتصاد بين الملل بوجود آمده اما وضعيت در آينده مي تواند بهبود يابد.
وي افزايش 10 برابري ميزان سرمايه گذاري خارجي بعد از برجام را بيانگر عملکرد صحيح دولت خواند و گفت: تامين منابع داخلي را از طريق تسهيلات به بخش غيردولتي براي فعال کردن بخش هاي راکد در دستور کار داديم.
به گفته نوبخت، آنچه که دولت انجام داد افزايش سرمايه گذاري داخلي به ميزان 7.1 درصد بود و براي رسيدن به رشد 8 درصدي در اقتصاد، بايد سالانه 770 هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري ايجاد شود.
وي خاطرنشان کرد: داشتن قوانين مناسب از سوي مجلس که هم قانون زدايي کند و هم خلاء هاي قانوني را پر کند، نياز به مساعدت قوه مقننه دارد و در عين حال، تامين امنيت فضاي سرمايه گذاري نيز به عهده قوه قضاييه است.
** تفاهم کاملي بين سه قوه وجود دارد
سخنگوي دولت تصريح کرد: خوشبختانه تفاهم کاملي بين سه قوه وجود دارد و اينکه گفته مي شود هزار هزار ميليارد تومان نقدينگي بخش خصوصي است، بيانگر آن است که اين ظرفيت داخلي وجود دارد و نياز به اهتمام هر سه قوه است تا از ظرفيت سرمايه گذاران داخلي، استفاده کنيم.
وي در بخش ديگري از سخنانش خاطرنشان کرد: از نظر جمهوري اسلامي ايران مذاکرات مربوط به برجام به اتمام رسيده و اکنون درحال انجام موارد ذکرشده در اين توافق نامه بين المللي هستيم و تنها انتطار ما از طرف هاي مقابل، اجراي کامل مفاد برجام است.
نوبخت با بيان اينکه درخصوص ابزارهاي دفاعي کشورمان، با هيچکس مذاکره نمي کنيم، افزود: ايران اسلامي هر اقدامي را که براي دفاع از مرزهاي سرزميني و تامين امنيت مردم و کشور لازم بداند، انجام مي دهد.
سخنگوي دولت در ادامه سخنانش گفت: چند برنامه در گيلان براي دولت تعريف شده؛ اول تکميل پروژه هاي عمراني مثل راه آهن و آزادراه ، ساماندهي مشکل پسماندها و محيط زيست ، اشتغال جوانان و ساماندهي بخش توليد استان.
نوبخت با يادآوري تشکيل شوراي برنامه ريزي گيلان در 31 تيرماه امسال با حضور مديران عامل همه بانک هاي کشور، اين جلسه را در راستاي برنامه هاي تعريف شده براي گيلان ذکر کرد.
** تيمي براي رصد کنش هاي آمريکا از سوي شورايعالي امنيت ملي انتخاب شده
سخنگوي دولت در ادامه اين نشست خبري گفت: بعد از تجميع تحريم ها عليه ايران در طرح قانون کاتسا که يک روش غير مرسوم و غير معمول است، ضمن محکوم کردن اين موضوع، براي اقدام متقابل آماده شده ايم.
نوبخت ادامه داد: براي بررسي مغايرت کاتسا با برجام، تيمي براي رصد اقدامات و کنش هاي سياسي دولت آمريکا از سوي شورايعالي امنيت ملي انتخاب شده اند و کارگروه آن فعال شده و بعد از ارائه گزارش، اقدام متقابل صورت مي گيرد.
** بودجه بر اساس اصول و محاسبه دقيق به دستگاه ها اختصاص مي يابد
رئيس سازمان برنامه و بودجه همچنين به افزايش 64 درصدي بودجه عمومي کشور از سال 92 تاکنون اشاره و اضافه کرد: با اين ميزان افزايش، کوشيده ايم بودجه عمراني را از 22 هزار به 41 هزار ميليارد تومان افزايش دهيم و در بودجه جاري نيز 70 درصد افزايش داشته ايم.
وي با اشاره به ساز و کار تدوين بودجه گفت: بودجه همه دستگاه ها به جاي روش سنتي، براساس بازخواني ماموريت ها و فعاليت هايي که انجام مي دهند، تخصيص مي يابد و برنامه ما ، آن است که بر اساس اصول و محاسبه دقيق، بودجه به دستگاه ها اختصاص يابد.
** شايسته سالاري لزوماً به معناي بومي گرايي نيست
سخنگوي دولت در بخش ديگري از سخنانش در نشست خبري با اصحاب رسانه افزود: سند چشم انداز 20 ساله، فرادست ترين سند کشور پس از قانون اساسي است و بر اساس اين سند، قرار است در سال 1404 به کشوري توسعه يافته تبديل شويم.
نوبخت با بيان اينکه توسعه فقط عمراني و آجر روي هم گذاشتن نيست بلکه توسعه مباحث فرهنگي و انساني هم هست، گفت: در اين زمينه، جايگاه استان ها بسيار مهم است و استانداران، نقش تعيين کننده اي در توسعه دارند.
وي با اشاره به رويکرد وزارت کشور در انتصاب استانداران غيربومي اظهار داشت: توجه داشته باشيم که شايسته سالاري لزوماً به معناي بومي گرايي نيست، هرچند مديران بومي امتيازاتي دارند که بارزترين آنها شناخت استان است ولي مديران، چه بومي و چه غير بومي، بايد بدانند که به چه گونه اي مي توانند توسعه را به پيش ببرند.
سخنگوي دولت همچنين با يادآوري ارائه قانون رفع موانع توليد به مجلس شوراي اسلامي بعد از دو هفته از آغاز به کار دولت يازدهم تصريح کرد: اکنون، کارگروه هر استان تشکيل شده و موضوعات مورد بررسي قرار گرفته و به واحدهاي توليدي که با دريافت تسهيلات مشکلشان رفع مي شود، تسهيلات پرداخت خواهد شد.
نوبخت به مسئله پسماند در استان هاي شمالي کشور اشاره و اضافه کرد: اين موضوع در استان هاي شمالي، با همه جاي ايران متفاوت است و بر اين اساس، مصوبه اي در دولت تصويب شده که بر مبناي آن، به سرمايه گذاراني که بتوانند از زباله، انرژي برق توليد کنند، هم تسهيلات پرداخت و هم انرژي برق توليدي، از آنان خريداري مي شود.
سخنگوي دولت در خاتمه سخنانش در اين نشست خبري، با اشاره به لايحه سازمان نظام جامع رسانه اي، از اصحاب رسانه خواست پيش نويس لايحه را بخوانند و نظرات اصلاحي خود را بيان کنند.
پيش از ظهر امروز (شنبه) نيز جلسه شوراي برنامه ريزي استان گيلان به رياست محمدباقر نوبخت رئيس سازمان برنامه و بودجه در رشت برگزار شد. معاون رئيس جمهوري در جريان سفر به گيلان، چهارشنبه هفته گذشته ، با همراهي استانداران گيلان و قزوين، از پروژه راه آهن گيلان در منطقه منجيل و رودبار بازديد کرد. وي همچنين عصر ديروز (جمعه) از ايستگاه راه آهن فلکده رشت بازديد کرد.
ايرنا
111

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۱۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«رضا سپهوند» از حوزه خرم‌آباد به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم‌بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

مجلس دوازدهم یک مجلس ترکیبی از گرایش‌های سیاسی و احزاب مختلف از جمله اصولگرایان، جبهه پایداری، اصلاح طلبان، مستقلین و … خواهد بود.

مهم‌ترین موضوعی که باتوجه‌به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده موردتوجه قرار بگیرد، چیست؟

برای دستیابی به توسعه متوازن در کشور و توسعه لرستان که شعار بنده نیز هست باید مشکلات مهمی از جمله رفع بیکاری و اشتغال جوانان، پیگیری مسأله سدسازی و تخصیص حقابه لرستان و جذب سرمایه گذاری از طریق بخش خصوصی و نهادهای عمومی و … مورد پیگیری قرار بگیرد. در این زمینه نیز پیگیری مسائل مربوط به توسعه استان از طریق تأمین منابع کافی برای رفع این مشکلات به طور جدی مورد توجه قرار دارد و پیگیری می‌شود.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

کمیسیون بودجه، انرژی، توسعه، اقتصاد و کمیسیون صنایع و معادن

مهم‌ترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راهکاری دارید؟

بیکاری مهمترین چالش حوزه انتخابیه بنده «خرم آباد، دوره چگنی و بخش‌های تابعه» است. رفع این مشکل نیازمند بودجه و اعتبارات کافی و همچنین جذب سرمایه گذاری مناسب در این استان است. مهمترین راهکار برای تأمین بودجه کافی جهت رفع این مشکل نیز اجرای قانون توازن مناطق محروم است که بر اساس آن ۳ درصد از کل درآمد دولت به صورت سالانه به استان‌های محروم اختصاص پیدا کند.

کد خبر 6079995

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • گرگان گران اداره می‌شود/ ناتوانی در جذب سرمایه گذار برای توسعه
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • ۵۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در قم شناسایی شد
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • مبادله ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری فارس و هیئت‌های خارجی
  • مبادله بیش از ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بین استان فارس و هیات‌های خارجی
  • توسعه صادرات و جذب سرمایه‌گذار را برای ایلام دنبال می‌کنیم
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو