Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست -  به گزارش ایران اکونومیست؛   دکتر غلامرضا اصغری  درباره راه‌اندازی داروخانه‌های مستقل گیاهی، گفت: داروخانه‌هایی که در حال حاضر در کشور فعالند، می‌توانند همه فرآورده‌های گیاهی را عرضه کنند و هیچ منعی برای عرضه فرآورده‌های گیاهی و دارویی ندارند.
عطاری‌ها چه فرآورده‌هایی را می‌توانند ارائه کنند؟
 
وی افزود: از سوی دیگر واحدهای عطاری نیز در کشور در این حوزه فعالیت می‌کنند و تنها مجازند فرآورده‌های گیاهی غیردارویی را به مردم با اشکال سنتی مختلف عرضه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین ما هیچ مشکلی در زمینه عرضه فرآورده‌های گیاهی نداریم و اینطور نیست که در این حوزه کاری بر روی زمین مانده باشد و انجام نشود.
 
رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به پیشنهادات طرح شده در زمینه تاسیس داروخانه‌های گیاهی اختصاصی، اظهار کرد: پیشنهادی مبنی بر تاسیس داروخانه‌های اختصاصی برای عرضه فرآورده‌های گیاهی مطرح شده است، اما از آنجایی که این پیشنهاد مورد استقبال داروسازان و داروخانه‌داران، قرار نگرفت و آنها تمایلی ندارند که صرفا و به طور اختصاصی داروی گیاهی ارائه کنند و دیگر داروی شیمیایی ندهند، این طرح تاکنون اجرا نشده است.
 
اصغری با بیان اینکه در حال حاضر داروخانه‌ها مجاز به ارائه داروی گیاهی و شیمیایی به صورت توامان هستند و منعی برای ارائه داروها و فرآورده‌های گیاهی دارویی ندارند، ادامه داد: به همین دلیل است که تاکنون پیشنهاد ایجاد داروخانه‌های اختصاصی گیاهی مورد استقبال چندانی از سوی داروسازان قرار نگرفته است.
عطاری‌هایی که دارو عرضه کنند، متخلفند
 
وی در ادامه درباره نحوه نظارت بر عطاری‌ها و فرآورده‌هایی که عرضه می‌کنند، گفت: باید توجه کرد که عطاری‌های غیرمجاز و فاقد پروانه توسط صنف عطاران مورد برخورد قانونی قرار می‌گیرند. بر این اساس صنف این واحدها را بازرسی کرده و متخلفین را به تعزیرات معرفی می‌کند. از طرفی اگر در عطاری‌ها دارویی عرضه شود، این وظیفه برعهده ماست که بازرسی‌های لازم را انجام دهیم.
 
اصغری با بیان اینکه بنابراین در صورت مشاهده چنین تخلفاتی اعمال قانون می‌کنیم، گفت: در شهرستان‌ها مواردی داشتیم که برخی عطاری‌ها داروهایی را که نباید بفروشند، به مردم عرضه می‌کردند که متخلفین به تعزیرات معرفی شدند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۲۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛ اسامی فرآورده‌های سلامت بدون مجوز

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomix و فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مؤمن تبریز را به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

در این اطلاعیه همچنین محصولاتی چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفابخش)، فرآورده معجون بدون مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلام اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آن ها اقدام لازم را به عمل آورند.

شماره تلفن ۶۶۴۶۲۰۲۶ روابط عمومی سازمان غذا و دارو، بمنظور دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • فرآورده‌های گیاهی غیر مجاز اعلام شد
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند
  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛ اسامی فرآورده‌های سلامت بدون مجوز
  • اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز اعلام شد
  • اسامی فرآورده‌های گیاهی درمانی غیرمجاز اعلام شد
  • اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • اعلام فرآورده‌های گیاهی درمانی غیر مجاز