Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@07:16:18 GMT

سريال شهداي شاخص کشور تهيه مي شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۲۵۸۴

سريال شهداي شاخص کشور تهيه مي شود

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - معاون فرهنگي و آموزشي بنيادشهيد و امور ايثارگران از تدوين و تهيه سريال و فيلم سينمايي ويژه شهداي شاخص کشور خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمين محمدحسن کاوياني راد روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا درباره سريال و فيلم هاي سينمايي شهداي شاخص دوران دفاع مقدس و ديگر شهداي انقلاب افزود: اکنون کليد توليد سريال تلويزيوني با موضوع شهداي شاخص در بنيادشهيد زده شده است و اميدواريم بتوانيم در سال جاري اقدامات جدي براي آن را انجام دهيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاوياني راد با بيان اينکه شهداي بزرگي در کشور مانند شهيد رجايي، شهداي هفتم تير و شهداي دوران دفاع مقدس به شهادت رسيده که بايد زندگي و رشادت هاي آنها به نمايش گذاشته شود، افزود: براي شهداي شاخص سريال، فيلم سينمايي و توليد فيلمنامه با موضوع چند شهيد بزرگ عرصه دفاع مقدس و انقلاب مانند شهيد رجايي است که فيلمنامه آن در حال پيگيري است.
وي خاطرنشان کرد: همچنين فيلم سينمايي و داستاني شهداي دفاع مقدس تحت عنوان مسيح کردستان در دستور کار قرار دارد که اميدواريم با همکاري نهادهاي ذيربط اين برنامه هاي تلويزيوني را توليد کنيم.
وي اضافه کرد: نشريه ياد ياران مختص شهداي شاخص نيز انتشار تا پايان سال جاري انتشار داده مي شود و در دسترس عمومي قرار مي گيرد.
معاون فرهنگي و آموزشي بنيادشهيد افزود: اقداماتي که براي شهداي دوران انقلاب و دفاع مقدس انجام مي شود، براي آشنايي نوجوانان و جوانان با اين شهدا و گراميداشت ياد و خاطره اين شهدا است تا از اين طريق بتوانيم جوانان را با دلاورمردي ها و رشادت هاي آنها آشنا کنيم.
وي تصريح کرد: ترويج فرهنگ ايثار و شهادت نيز يکي از اهداف اصلي توليد اين فيلم هاي سينمايي و سريال هاي تلويزيوني است تا بتوانيم در جامعه اين فرهنگ را به خوبي نهادينه کنيم، البته در اين زمينه همکاري همه مسئولان اجرايي نياز است.
براساس جديدترين آمار، مردم سربلند ايران اسلامي در دوران هشت سال دفاع مقدس و ديگرحوادث تروريستي، 225 هزار و570 شهيد را تقديم انقلاب کرده اند.
همچنين تعداد کل جانبازان در کشور 574 هزار و 101 نفر است که 336 هزار و 282 نفر معادل 59 درصد جانبازان زير 25 درصد و 237 هزار و 819 نفر معادل 41 درصد نيز جانبازان 25 درصد و بالاتر هستند. تعداد آزادگان کشور در دوران دفاع مقدس 43 هزار و 173 نفر هستند.
اجتمام ** 7268 ** 1418
خبرنگار: مهناز بيرانوند ** ناشر: مريم برزآبادي
** آگاهي از آخرين اخبار اجتماعي و حوادث ايران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعي ايرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۲۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران

همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع)، آیین تشییع و تدفین دو شهید گمنام که در عملیات کربلای۵ و عاشورا به فیض شهادت نائل شدند؛ با حضور عاشقان و منتظران امام زمان (عج) در آستان مقدس مسجد جمکران برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، مسئولین و مردم انقلابی استان قم و زائران و منتظران برگزار و روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ساعت ۱۶:۳۰ از انتهای بلوار پیامبر اعظم(ص)، میدان آل یاسین آغاز خواهد شد.

پیکرهای مطهر این دو شهید گرانقدر دفاع مقدس تا صحن جامع امام مهدی (عج) تشییع و پس از اقامه نماز بر پیکر آنها، در خاک مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند.

خبرنگار: زینب دده‌بیگی

انتهای خبر/

کد خبر: 1229157

دیگر خبرها

  • گناوه میزبان شهید دوران دفاع مقدس خواهد بود
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • حضور ۳ هزار نفری کارگران سوادکوه در جبهه‌های دفاع مقدس
  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال