Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@19:57:16 GMT

کالاهای وارداتی قاچاق بالای 90 درصد تقلبی هستند

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۳۲۸۷

کالاهای وارداتی قاچاق بالای 90 درصد تقلبی هستند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: کالاهای وارداتی که فاقد برچسب اصالت بوده مورد تائید وزارت بهداشت نیست.

دکتر رضا سپهوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: برخی از فراورده‌های آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و قاچاق در بازار وجود دارد که از مبادی غیرقانونی وارد کشور می‌شوند. این در حالیست که هیچ اطلاعاتی از شرایط تولید، نگهداری و محل این مواد در دست نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه آنچه به عنوان فرمولاسیون از آن نام می‌بریم در سطح سلامت مؤثر  بوده و یا آن را به مخاطره می‌اندازد، اضافه کرد: مواد آرایشی و بهداشتی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند ممکن است با همان برند معروف باشد که از محتویات و فرمولاسیون آن بی‌خبریم و ایمنی و سلامت آن معلوم نیست. 

 
سپهوند، شرایط نگهداری را یکی از پایه‌های سلامت مواد غذایی عنوان کرد و یادآور شد: اگر شرایط نگهداری و حمل و نقل درست نباشد، سلامت محصول به مخاطره می‌افتد و شهروندان نباید رغبت و استقبال از این نوع محصولات داشته باشند

 
وی تاکید کرد: به دلایل مختلف در جامعه جنس خارجی را بیشتر از داخلی می‌پسندند پس باید برای رضایت مشتری کیفیت محصولات داخلی را افزایش داده و به مردم گوشزد کنیم که هر کالایی که از خارج وارد کشور می‌شود لزوما بهتر نیست.

این مسئول خاطرنشان کرد: آنچه به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود بالای 90 درصد تقلبی است و براساس آزمایش‌هایی که در آن انجام شده ممکن بوده محصولات لیبل و برندی معروفی داشته باشند اما محتویات آن چیزی دیگر بوده که با برچسب هم‌خوانی ندارد. 

 
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: کالای قاچاق معتبر نیست و سلامت محتویات آن برای ما محرز نیست. 

 
سپهوند با اشاره به اینکه  کالاهای وارداتی که فاقد برچسب اصالت بوده مورد تائید وزارت بهداشت نیست، توصیه کرد: مردم از کالاهایی که برچسب اصالت ندارند و مورد تایید وزارت بهداشت نیست استفاده نکنند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۳۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش خودروهای وارداتی از عصر امروز

مدیر سامانه یکپارچه خودروها از آغاز اولین طرح فروش خودروهای برقی وارداتی و هیربدی از عصر امروز (یکشنبه ١۶ اردیبهشت ماه) خبر داد و تاکید کرد که این دور از فروش چهار خودروی وارداتی شامل دو خودروی برقی، یک خودروی هیبریدی و یک خودروی بنزینی، صرفاً برای ثبت‌نام کنندگان مرحله اول خودروهای وارداتی که اسفند ماه سال ١۴٠١ ثبت‌نام کرده بودند، خواهد بود و ثبت‌نام جدیدی صورت نمی‌گیرد.   مهدی تقدسی از آغاز اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی از عصر امروز (یکشنبه) به ایسنا خبر داد.   این چهار خودروی وارد شده صرفاً برای متقاضیان دور اول (ثبت‌نامی‌های اسفند ماه ١۴٠١) عرضه خواهد شد.   طبق اعلام مدیر سامانه یکپارچه خودروها، این مرحله از فروش خودروهای وارداتی که اولین دور از فروش خودروهای برقی است، صرفاً برای متقاضیان مرحله اول ثبت‌نام‌ خودروهای وارداتی که اسفند ماه سال ١۵٠١ با بلوکه کردن وجه ۵٠٠ میلیون تومانی در حساب وکالتی خود اقدام به ثبت‌نام کرده و نوبت‌دهی شده بودند، امکان ثبت درخواست یک خودرو از چهار خودروی عرضه شده وجود خواهد داشت.   در این دور از فروش خودروهای وارداتی،  دو خودروی برقی شامل هیوندای برقی (وارد شده توسط معین‌خودرو) و ‌ خودروی برقی وارداتی توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو، یک خودروی هیبریدی (لاماری) و یک خودروی نیسان سانی (وارد شده توسط معین‌خودرو) عرضه شده است.   متقاضیان از عصر امروز (یکشنبه) تا پایان روز سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت ماه) فرصت دارند از بین چهار خودروی وارد شده، یک محصول را انتخاب کنند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وجه مسدودی متقاضیان جدید خودرو های وارداتی آزاد شد وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم «خالی فروشی» حواله خودرو

دیگر خبرها

  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • تولید برچسب هوشمند برای پایش سلامت مواد غذایی دریایی
  • آغاز فروش خودروهای وارداتی از عصر امروز
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • مکمل خارجی و وارداتی نداریم | بیشترین تقلب در این مکمل‌هاست | روش‌ های تشخیص مکمل اصل از تقلبی 
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها در اصفهان به بالای ۱۰ درصد رسید
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها به بالای ۱۰ درصد رسید/ مصمم هستیم کار نیمه تمامی باقی نماند
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟