Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مراسم تکریم و معارفه سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی با حضور رییس دانشگاه، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه، هیات رئیسه، اعضای هیات علمی، مدیران و کارکنان حوزه‌های مختلف دانشگاه در سالن سلامت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برگزار شد.
در این مراسم دکتر رضا چمن رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نظام سلامت را نظامی پرچالش دانست که دغدغه‌های بسیار دارد بیان کرد: ما بعنوان کارگزاران نظام سلامت می‌بایست در راستای رفع این چالش‌ها تلاش کنیم چرا که دانشگاه و جامعه پزشکی در این خصوص وظیفه سنگینی دارد و باید همگی با همفکری و همکاری و تعامل در این راستا حرکت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه نظام سلامت در تمام دنیا با محدودیت منابع از یک طرف و از طرف دیگر با تقاضا‌های متنوع افراد جامعه روبه رو است گفت: در شرایط کنونی یکی از بحث‌های مهم، مدیریت تقاضا است و ما باید بین نیاز و تقاضا تفاوت قائل باشیم یعنی در نظام سلامت بخصوص در بحث خدمات درمانی باید به نیاز‌های واقعی توجه نمود و در عین حال از ایجاد و گسترش تقاضا‌های القایی جلوگیری نماییم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی در ادامه افزود: در تمامی کشور‌های جهان تقاضا برای خدمات بهداشتی ـ. درمانی بیش از عرضه آن است که این موضوع در کشور‌های روبه رشد به مراتب شدیدتر است و طبیعی است که در چنین شرایطی، پاسخگوئی به تمامی تقاضا‌های بهداشتی- درمانی افراد جامعه امکان پذیر نیست و بایستی با رعایت مؤلفه‌های مربوط به عدالت، سطح دسترسی به خدمات و بسته خدمتی قابل قبول به افراد جامعه بویژه اقشار نیازمند و آسیب پذیر خدمات سلامت را ارائه نمود.
چمن ضمن قدردانی از زحمات دکتر تورج اسدی در طول تصدی معاونت درمان دانشگاه و تشکر از قبول مسئولیت دکتر حسین شیبانی گفت: وی انسان بسیار توانمند و فرهیخته‌ای هستند و از خصوصیات اصلی ایشان داشتن سعه صدر است که موفق شدند با تعامل بسیار خوب با حوزه‌های مختلف اقدامات خوبی را انجام دهند و دکتر شیبانی نیز از افراد علاقمند و توانا و دارای تجارب ارزنده در مدیریت سلامت می‌باشند که آرزوی ما این است که برنامه‌های حوزه درمان با همکاری تک تک همکاران فعال در این مجموعه یک پله جلوتر از قبل به پیش برده شود.
شایان ذکر است: در این مراسم حکم انتصاب دکترحسین شیبانی که متخصص قلب بعنوان سرپرست معاونت درمان توسط رییس دانشگاه اعطا گردید و با اهداء لوح‌های تقدیرنامه و هدایا توسط معاونین دانشگاه از زحمات دکتر اسدی قدردانی به عمل آمد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۱۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات

  حبیب غزنوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی چاه زرد زاهدان گفت: مراکز خدمات جامع سلامت روستایی بعنوان خط مقدم ارائه خدمات سلامت هستند، باید با بهره گیری از ظرفیت و توانمندی همکاران بهداشتی کیفیت ارائه خدمات سلامت به مراجعین را ارتقاء دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان استقرار نظام ارجاع الکترونیک مبتنی بر سطح بندی خدمات و پرونده الکترونیک سلامت را از مهمترین برنامه های راهبردی نظام سلامت کشور عنوان کرد و افزود: اجرای دقیق و اصلاح نظام ارجاع الکترونیک به گونه ای که پزشکان سطح یک از اقدامات سطح 2 و 3 مطلع گردند ضروریست.

 

 وی در حاشیه این بازدیدگفت: در حال حاضر تمامی مناطق روستایی  و عشایری که تحت پوشش بیمه سلامت روستایی هستند، درصورت نیاز به دریافت خدمات تخصصی می توانند با مراجعه به پزشک خانواده مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری روستایی و اخذ کد ارجاع و دریافت نوبت بدون معطلی در بیمارستانهای دانشگاه پذیرش و خدمات تخصصی و فوق تخصصی را با کمترین هزینه دریافت نمایند.

وی ادامه داد: 20 تا 30 درصد نوبت های کلینیک های تخصصی بیمارستانهای دانشگاه به صورت روزانه به مراجعینی که از طریق نظام ارجاع مراجعه می کنند تخصیص می یابد، لذا از تمامی روستائیان عزیز تقاضا داریم که قبل از مراجعه به مراکز تخصصی نسبت به دریافت کد ارجاع و نوبت از پزشک خانواده خود اقدام نمایند.

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به همراه معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت زاهدان  از مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد زاهدان بازدید کردند.

 مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد در فاصله 60 کیلومتری زاهدان قرار دارد و بیش 8 هزار نفر از هموطنان عزیز در این منطقه از خدمات سلامت شامل ویزیت پزشک، دندانپزشکی، مشاوره روان شناس، واکسیناسیون، داروخانه و خدمات مامایی  بهره مند هستند .

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات