Web Analytics Made Easy - Statcounter

به اعتقاد کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا، از آنجایی‌ که عربستان در بیشتر مناطق بحران‌خیز دچار شکست شده، هدف عمده سعودی‌ها عبارت است از اینکه مجدداً با کمک آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به منطقه بازگردند.

«رضا میرابیان»، کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص اهداف مطرح شدن ادعاهایی کذب مبنی بر انتقال موشک‎ از ایران به یمن، بیان داشت: چنین ادعاهایی بی‌مورد است و به هیچ‌وجه قابل ثابت کردن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با توجه به توانایی­‌های ارتش یمن در زمینه موشکی گفت: ارتش یمن در گذشته موشک‌های پیشرفته­‌ای داشته که در حال حاضر با تغییراتی که در این موشک‌ها ایجاد کرده­‌اند، توانسته‌اند برد آن را توسعه دهند.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با تأکید بر کذب بودن ادعای انتقال موشک از ایران به یمن اشاره داشت: این موشک‌ها بومی هستند و زمان علی عبدالله صالح خریداری شده است. انتقال موشک از جمهوری اسلامی ایران به یمن اصلاً در این منطقه امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به اهداف مطرح شدن چنین ادعاهایی از سوی سعودی­‌ها تأکید کرد: به نظر می‌رسد اهداف عربستان از این اقدامات از یک طرف یک نوع فرافکنی و توجیه فشار و محاصره یمن و از طرف دیگر ایجاد ایران هراسی در منطقه است.

میرابیان با توجه به همراهی رژیم صهیونیستی با عربستان در بحران­‌هایی که سعودی­‌ها ایجاد کرده­‌اند، گفت: عربستان مجموعه سیاست‌هایی را در کنار یکدیگر دنبال می‌کند. این کشور از یک طرف بحران­‌هایی را در لبنان و یمن ایجاد کرده و در حال حاضر تلاش می­‌کند بحران جدیدی راه بیندازد و پای اسرائیل را دوباره به منطقه باز کند.

وی با تأکید بر ناکامی­‌هایی که سعودی­‌ها در مناطق مختلف تجربه کرده­‌اند، اشاره داشت: از آنجایی‌که عربستان در بیشتر مناطق بحران‌خیز دچار شکست شده است، هدف عمده این کشور عبارت است از اینکه مجدداً با کمک آمریکایی‌ها و صهیونیست­‌ها به منطقه بازگردد.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به تلاش ریاض برای انحراف افکار عمومی داخل این کشور به دنبال اقدامات جدید محمد بن سلمان تأکید کرد: به نظر می­‌رسد در داخل خود سعودی‌ها بحران حاکمیتی وجود دارد. یک بحران سیاسی، امنیتی و اجتماعی در بین خاندان و جامعه سعودی ایجاد شده است؛ لذا اذهان عمومی را به بیرون متوجه می­سازند.

انتهای پیام/

R1396/P36446/S8,90,95/CT3 موضوعات مرتبط اخبار عربستان سعودی

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۳۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری متفاوت از لحظاتی پیش از عملیات «وعده صادق»

تصاویر کمتر دیده شده از قرائت دعای توسل قبل از عملیات تا نوشتن نام شهدای اخیر سفارت ایران در دمشق روی موشک‌هایی که به سرزمین‌های اشغالی رژیم صهیونیستی اصابت کرد را مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مدتی قبل شعری که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در آستانه عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی، یک بیت از آن را در جلسه‌ای خواندند منتشر شد؛ در ادامه تصاویری از این شعر و تصاویر کمتر دیده شده از قرائت دعای توسل پیش از عملیات تا نوشتن نام شهدای اخیر سفارت ایران در دمشق روی موشک‌هایی که به سرزمین‌های اشغالی رژیم صهیونیستی اصابت کرد را مشاهده می‌کنید:

کد خبر 749284

دیگر خبرها

  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی
  • ۷۱۹ حمله حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در یک ماه
  • وقوع سیلاب سهمگین در شمال مکه مکرمه
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • تصاویری متفاوت از لحظاتی پیش از عملیات «وعده صادق»
  • تصاویری متفاوت از لحظاتی قبل از عملیات «وعده صادق»