Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه سابق لبنان گفت: استعفای سعد حریری در عربستان پدیده نادری بود و همه لبنانی ها را متعجب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، عدنان منصور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: چگونگی، زمان و مکان استعفای نخست وزیر لبنان تعجب برانگیز بود زیرا باید حریری در خاک لبنان استعفایش را به رئیس جمهور تقدیم می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: یک هفته از استعفای سعد حریری گذشته و وی هنوز به بیروت بازنگشته و این مسئله سؤالات زیادی را در میان لبنان ها بوجود آورده است.


منصور با اشاره به شکست حامیان تروریست ها در منطقه افزود: کسانی که تروریست ها را تجهیز و حمایت کردند تا منطقه را به آتش بکشند در عراق و سوریه شکست خورده اند و این شکست برای حامیان تروریست ها گران تمام شد و نگرانی صهیونیست ها را در پی داشت.


وی گفت: به همین خاطر آنان تلاش کردند تا محور مقاومت را تحت فشار قرار دهند و با ایجاد بی نظمی در منطقه، مقاومت را عامل این بی ثباتی معرفی کنند.


وزیر امور خارجه سابق لبنان در پاسخ به این سؤال که آیا صهیونیست ها در شرایط کنونی به لبنان حمله خواهند کرد یا خیر؟ افزود: به هیچ وجه اینگونه نخواهد شد زیرا لبنانی ها قادرند تا هر تهاجمی را دفع کنند.


وی گفت: ما سالیان سال است که با صهیونیستها در نبردیم و طبیعی است که اگر آنان فرصت کنند به لبنان حمله خواهند کرد اما جرأت چنین کاری را نخواهند داشت.


سید هادی سید افقهی کارشناسی مسائل سیاسی در غرب آسیا هم در این برنامه گفت: ادبیات استعفانامه سعد حریری تند، خشن و تهدیدآمیز در واقع ادبیات سعودی هاست.


وی افزود: مقامات سعودی نوک تیز عملیاتشان را همواره علیه ایران و حزب الله می گیرند و در استعفانامه نخست وزیر لبنان هم همین ادبیات به کار رفته است.


سید افقهی گفت: استعفای سعد حریری در دنیای سیاست یک خودزنی است.


وی با بیان اینکه عربستان و حامیانش ظرفیت و قدرت لازم را برای حمله به لبنان ندارند افزود: آل سعود در باتلاق یمن گرفتار شده است و تلاش می کند آبرومندانه از آن خارج شود.


این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: آمریکایی ها با مسائل عربستان و لبنان دوگانه برخورد می کنند و کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا در تقسیمِ کاری آشکار مواضع متفاوتی در قبال تحولات عربستان و لبنان اتخاذ کرده اند.


سید افقهی افزود: طرح سعودی ها عملاً با شکست مواجه شده و آثار این شکست در لبنان و منطقه نمایان است.


وی گفت: مسئولان ایرانی در موضوع لبنان منفعلانه عمل نکردند و در زمین بازی عربستان وارد نشدند.


سید افقهی افزود: در تحولات اخیر باید با هوشیاری ورشکستگی سیاسی سعودی ها را برای افکار عمومی جهان روشنگری کنیم.


عباس خامه یار کارشناس مسائل سیاسی و غرب آسیا هم در این برنامه گفت: استعفای سعد حریری در عربستان یک آدم ربایی آشکار بود.
وی افزود: در حالی که سعد حریری پیروزی های مقاومت را در منطقه پذیرفته استو در حال برنامه ریزی های اقتصادی شخصی و دولتی در لبنان بود چنین استعفایی دور از ذهن به نظر می رسد.


خامه یار گفت: سعودی ها پرونده های متعددی را باز کردند و نمی توانند همه آنها را با هم ببندند و از این رو تلاش می کنند تا صهیونیست ها را به حمله به لبنان وادار کنند.


این کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: به نظر می رسد صهیونیست ها در شرایط کنونی چنین ریسکی را نپذیرند و از این رو سعودی ها در پی ناآرام کردن لبنان از داخل این کشور برخواهند آمد.


خامه یار گفت: آنچه در عربستان اتفاق افتاد یک رسوایی بزرگ بود و اگر نمونه چنین بازداشت هایی در کشور دیگری رخ می داد شاهد واکنش های گسترده و متفاوتی در سراسر جهان بودیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۹۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!

دارنده 5 توپ طلای بهترین بازیکن دنیا تسلیم بازیکن سعودی شد و در رده دوم بهترین بازیکنان لیگ عربستان ایستاد.

به گزارش فارس، سالم الدوسری، مهاجم ملی پوش الهلال با کسب امتیاز 7.91 بالاتر از کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن لیگ عربستان انتخاب شد.

الدوسری مرد سال 2023 آسیاست و با به ثمر رساندن 65 گل بهترین گلزن سعودی تاریخ الهلال به شمار می‌آید.

دستمزد سالیانه رونالدو 200 میلیون یورو است و تقریبا 20 برابر دستمزد الدوسری (10 میلیون یورو) است.

مهاجم تیم ملی عربستان را بسیاری با گل تماشایی در جام جهانی 2022 قطر به یاد دارند.

ستاره الهلال بعد از گلزنی شادی گل خاصی دارد و پشتک می زند به همین خاطر به «پرنده» شهرت دارد.

براساس گزارش سایت سوفا اسکور، رونالدو با وجود به ثمر رساندن 29 در لیگ عربستان صدرنشینی در لیست بهترین گلزنان اما «الدوسری تاثیرگذارتر از ابرستاره پرتغالی ظاهر شد».

سایت سعودی اسپورت می نویسد که الدوسری با به ثمر رساندن 16 گل در مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا «بهترین گلزن تاریخ عربستان در این تورنمنت» شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: باشگاه های عربستانی به دنبال کاپیتان منچستریونایتد همسر طارمی مانع انتقال او به لیگ عربستان شد؟

دیگر خبرها

  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود