Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-28@18:56:04 GMT

از کجا بفهمیم خودرو در حین رانندگی پنچر است؟

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۴۸۲۹

از کجا بفهمیم خودرو در حین رانندگی پنچر است؟

پنچر شدن لاستیک خودرو حین رانندگی نشانه های خاص خود را دارد که می توان از عواقب ان جلوگیری کرد. بازار نیوز - اگر متوجه شدید که فرمان اتومبیل شما سفت شده است و چرخش دشوار شده است این نیز از نشانه های پنچر شدن می باشد شما باید با حفظ خونسردی آرام آرام با کنترل دقیق وسیله نقلیه خودرا به سمت خاکی جاده منتقل کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 پنچر شدن تایر یا همان لاستیکاتومبیل در حین رانندگی از اتفاقاتی بوده که برای هر راننده ممکن است پیش بیاید و ایمنی سرنشینان خودرو را با خطر مواجه کند، پس لازم است که قبل از وقوع خطر نشانه‌های آن را بشناسید.

منحرف شدن خودرو به چپ و راست

اگر در هنگام رانندگی متوجه این موضوع گردیدید که خودرو شما به شدت به سمت راست یا چپ منحرف می شود این خبر از پنچر شدن وسیله نقلیه شماست با حفظ خونسردی فرمان اتومبیل را محکم نگه داشته و آرام آرام خودرو خود را به کنار جاده منتقل نمایید.

سخت شدن رانندگی

اگر متوجه شدید که فرمان اتومبیل شما سفت شده است و چرخش دشوار شده است این نیز از نشانه های پنچر شدن می باشد شما باید با حفظ خونسردی آرام آرام با کنترل دقیق وسیله نقلیه خودرا به سمت خاکی جاده منتقل کنید.

لغزیدن خودرو به چپ و راست

ممکن است بعد از پنچر شدن کم کم باد لاستیک خودرو شما خالی شود و این امر باعث لغزش خودرو می شود و بهترین کار انتقال به موقع خودرو به کنار جاده می باشد.

لرزیدن لاستیک

لرزیدن لاستیک یکی دیگر از نشانه های پنچری وسیله نقلیه می باشد و عام ترین نشانه در پنچری همین نشانه می باشد و لاستیک های خودرو لرزیده و فرمان نیز اندکی انحراف و تکان پیدا می کند که با در دست گرفتن محکم فرمان به کنترل بهتر وسیله نقلیه خود اقدام نمایید. برچسب ها: بازار خودرو ، وضعیت خودرو ، نشانه های پنچری خودرو

منبع: بازار نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۴۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو

به گزارش خبرگزاری مهر، سید کمال هادیان‌فر معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، گفت: برخی از نقاط پر تصادف مربوط به سال‌های گذشته است و باید توجه داشت که ۴۶ هزار کیلومتر از ۲۷۰ هزار کیلومتر راه موجود در کشور را راه‌های شریانی و برخوردار از جدا شونده و نیوجرسی تشکیل می‌دهند، اما راه‌های فرعی بسیاری با استانداردهای مخصوص خود و بدون برخورداری از جداشونده نیز در دست بهره برداری هستند که ارتقای راه‌ها و تبدیل به دوبانده یا تعریض آنها نیازمند منابع مالی زیادی است.

وی افزود: در جلساتی که با حضور مسؤولان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس راهور فراجا برگزار شد، که ۳۲۰۰ نقطه، بالغ بر ۸۸۷ نقطه پرتصادف شناسایی شده و هم‌اکنون ۴۱۲ نقطه با منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی برطرف و ۴۷۵ نقطه دیگر در اولویت برنامه‌های امسال قرار دارد.

هادیان فر ادامه داد: دولت برای برنامه هفتم توسعه ۳ هزار میلیارد تومان برای تسریع رفع نقاط پر تصادف پیشنهاد کرده بود که مورد قبول مجلس قرار گرفت اما در برخی بخش‌ها ابهامات مختصری برای نمایندگان به وجود آمد که در جلسات برگزار شده این موارد روشن شد و امید است در چند روز آینده به تصویب برسد.

۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتر ورودی شهرها رخ می‌دهد، گفت: این آمار به رفتار رانندگی از جاده به بزرگراه درون شهری بر می‌گردد و بی توجهی به کاهش سرعت یا خستگی و خواب آلودگی بر آن تأثیر دارد. از این رو وظایف مربوط به رفع مشکلات حریم جاده و حریم شهر به استانداران محول شده است تا نسبت آن اقدام کنند.

وی درباره وظیفه خودروسازان برای تولید خودروهای باکیفیت، اظهار کرد: در کمیسیون ایمنی راه‌ها این موضوع را پیگیری می‌کنیم، این‌که بگوییم فقط عامل انسانی باعث بروز تصادفات رانندگی است حرف درستی نیست. هفته گذشته جلسه‌ای با وزیر صمت داشتیم و وی از بنده موضوع ارتقای ایمنی در خودروها را مطالبه کرد!

وی ادامه داد: وزیر صنعت گفت چه کار کنیم که ایمنی در خودروها ارتقا یابد. بنده گفتم در دهه ۸۰ چه عواملی باعث کاهش جان‌باختگان ناشی از تصادفات رانندگی شد. یکی از موارد واردات خودروهای ایمن بود و خودروسازان به سمت رقابت با خودروهای وارداتی رفتند. واردات خودرو علاوه بر ارتقا ایمنی، باعث رقابت بین خودروسازان می‌شود.

هادیان فر در ادامه به حوزه ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اشاره کرد و گفت: با جدیت کامل به دنبال تکمیل شاخه ریلی کریدور شمال-جنوب و قطعه رشت به آستارا هستیم.

کد خبر 6090469 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • آغاز مزایده فروش ۱۳۰۰ دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در هرمزگان
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان
  • رفع توقیف بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه در قم
  • وقوع ۱۳ حادثه رانندگی در استان سمنان/ واژگونی خودرو صدر حوادث است
  • رانندگی خودرو دیزلی با سوخت زیستی
  • از درشکه تا اتومبیل؛ یک قرن فرهنگسازیِ ناتمام