Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا جنگ رودریگو دوترته، همتای فیلیپینی‌اش با قاچاقچیان موادمخدر تحسین کرد، دوترته ابراز اطمینان کرد که ترامپ در دیدارش با وی نگرانی‌ها نسبت به حقوق بشر را مطرح نخواهد کرد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری فرانسه، ترامپ قرار است امروز (یکشنبه) پیش از آغاز نشست‌های دو روزه وارد مانیل، پایتخت فیلیپین شود و گروه‌های حقوق بشری از وی خواسته‌اند تا دوترته را به خاطر کشتار هزاران تن در جریان سرکوب جنجالی مبارزه با موادمخدر تحت فشار بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دوترته گفت: مطمئنم زمانی که با ترامپ دیدار کنم او مساله حقوق بشر را مطرح نخواهد کرد؛ چراکه ترامپ در جریان دیدار مختصری که در حاشیه نشست منطقه‌ای روز شنبه در ویتنام داشتیم مرا به خاطر مبارزاتم علیه موادمخدر و قاچاقچیان موادمخدر تحسین کرد.

وی افزود: ترامپ در این دیدار با اشاره به سرکوب‌هایی که در مبارزه با موادمخدر صورت می‌گیرد و همچنین کمپین نظامی علیه طرفداران گروه تروریستی داعش در جنوب فیلیپین به من گفت: به خوبی به این مساله رسیدگی می‌کنی.

عفو بین‌الملل روز شنبه از ترامپ خواست که مساله نگرانی‌های حقوق بشر و کشتارهای غیرقانونی را به صورت علنی یا خصوصی با دوترته مطرح کند چراکه این دو رئیس‌جمهور قرار است روز دوشنبه نشست دوجانبه‌ای با یکدیگر داشته باشند.
سلام نظامی دوترته

در همین حال منتقدان نسبت به سلام نظامی دوترته با مشت گره کرده در مقابل سینه‌اش که ممکن است ترامپ و دیگر رهبران جهان در نشست روز یکشنبه در فیلیپین تقلید کنند، هشدار دادند.

آن‌ها گفتند، این ژست بیانگر خشونت‌هایی است که در جنگ دوترته با قاچاقچیان موادمخدر وجود داشته که در جریان آن جان هزاران تن گرفته شده است.

این منتقدان همچنین می‌گویند، این سلام نظامی مشابه با سلام نظامی آدولف هیتلر، رهبر نازی‌هاست.

معاون بخش آسیای دیده‌بان حقوق بشر گفت: رهبرانی خارجی باید بدانند که این مشت گره کرده سمبل حمله هدفمند دوترته به اجرای قانون است که یک فاجعه حقوق بشری را برای هزاران تن از فیلیپینی‌ها به وجود آورده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۶۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ۵ واحد (یگان) نظامی ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داده اما از انجام اقدامات تنبیهی علیه آنها خودداری کرده است.

به گزارش مشرق، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: «به این نتیجه رسیده‌ایم که ۵ واحد (یگان) نظامی اسرائیل در کرانه باختری مرتکب نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه شده‌اند.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: ما در حال گفتگو با دولت اسرائیل در مورد این موضوع هستیم و همه تخلفات قبل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (عملیات طوفان الاقصی) رخ داده است.

او مدعی شد: اسرائیل اقدامات اصلاحی را در مورد ۴ واحد (یگان) انجام داد. با یک واحد رایزنی‌های مداوم با اسرائیلی‌ها انجام می‌شود و تصمیم آمریکا پس از تکمیل مذاکرات انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال
  • افشاگری مسعود پزشکیان درباره نقش دولت در دریافت سکه و زیرمیزی توسط پزشکان
  • گزارشی حقوقی از تبدیل مدارس غزه به پایگاه‌های نظامی توسط اشغالگران
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تبدیل به پادگان نظامی شد؛ ترامپ خوشحال شد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند
  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد