Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری ویژه گنبدکاووس، محمدابراهیم حسن نژاد، توسعه کیفی بیمه، واقعی کردن غرامت ها و حمایت از کشاورزان را از برنامه های صندوق بیمه کشور دانست و گفت: سامانه صندوق بیمه کشاورزی کشور آنلاین است و مشخصات بیمه ای کشاورزان در آن ثبت می شود.
وی در نشست مشترک با مسئولان گنبدکاووس، با اشاره به روند کند پرداخت غرامت ها افزود: کشاورزان به طور کامل حق بیمه خود را پرداخت نکردند به همین علت برای پرداخت خسارت ها نیاز به تامین اعتبار داریم که درحال پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسن نژاد اضافه کرد: کشاورزان بایستی با بیمه کردن محصولات خود، به دنبال کم کردن خسارت های ناشی از حوادث طبیعی و غیرطبیعی باشند.
وی تصریح کرد: بیش از 70 درصد از حق بیمه ها توسط دولت و کمتر از 30 درصد از حق بیمه ها توسط بیمه گذار پرداخت می شود و تراز ما به نفع کشاورزان همیشه منفی است.
قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی همچنین در خصوص پایین بودن سقف بیمه و غرامت پرداختی صندوق بیمه کشاورزی، گفت: میزان غرامت پرداختی متناسب با حق بیمه است و افزایش تعهد بدون بالا بردن حق بیمه امکانپذیر نیست.
حسن نژاد افزود: اگر قرار است حق بیمه افزایش یابد از توان کشاورزان خارج است و به این دلیل صندوق، تعهد بیمه را افزایش نداده است.
وی اضافه کرد: صندوق بیمه کشاورزی به دنبال اجرای گزینه هایی برای کشاورزانی است که سطح کشت بالاتری دارد.
به گفته حسن نژاد، سیل، تگرگ و سرمای زمستان جزو بیمه های انفرادی است و برای رفاه حال کشاورزان راندمان تولید مبنای پرداخت غرامت قرار می ‌گیرد.
معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در نشست که عصر دیروز برگزار شد با اشاره به رتبه اول این شهرستان در تولید گندم درسال زراعی 95 - 94، گفت: پایه اقتصادی گنبدکاووس کشاورزی است و درصورت بروز حوادث، کشاورزان نیاز به تسریع در پرداخت خسارت ازسوی بیمه دارند.
عبدالقدیر کریمی افزود: بخش داشلی برون گنبدکاووس که یک چهارم وسعت گلستان را تشکیل می دهد، بیشترین خسارات خشکسالی را در سال جاری متحمل شد و باید مورد حمایت قرار گیرند.
به گزارش ایرنا، قرجه طیار، نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با ابراز گله مندی از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی، گفت: انتظار از این وزارتخانه و نیز صندوق بیمه آن است که با پرداخت بموقع غرامت ها، کشاورزان را در کشت محصول درسال زراعی جدید یاری نمایند.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه گنبدکاووس نیز دراین جلسه گفت: تفاوت در افزایش یا کاهش محصول برداشتی کشاورزان مربوط به بخش داشلی برون این شهرستان مستلزم توجه ویژه مسئولان صندوق بیمه کشاورزی کشور است تا نسبت به واقعی کردن برآورد خسارات خشکسالی اهتمام داشته باشند.
احمد دستمرد افزود: از مجموع 125 هزار هکتار کشت محصول در سال زراغی گذشته در این شهرستان 91 هزار و 400 هکتار آن دچار خشکسالی شدند.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری ویژه گنبدکاووس، مختار مهاجر رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان نیز دراین جلسه از کاهش 11 درصدی خرید گندم درسال زراعی جاری دراین استان به دلیل خشکسالی خبر داد و خواستار پرداخت بموقع خسارات کشاورزان و نیز کاهش سقف بیمه برای کشاورزان این منطقه شد.
شهرستان مرزی گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق گلستان افزون بر 160 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد و از قطب های مهم تولیدات کشاورزی بویژه غلات در این استان و کشور بشمار می رود.
/3039/1860
دریافت کننده : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۶۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص

محمد ناصحی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در برنامه روز جهانی تالاسمی در خصوص اقدامات صندوق بیماران خاص گفت: درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان بوده و هزینه آنها در بخش های غیر دولتی بر اساس بودجه صندوق بیماران خاص کاهش پیدا کرده است. 

ناصحی ادامه داد: بسته خدمتی جدید در بیمه سلامت از جمله بسته های جدید اوتیسم و کاشت حلزون تحت پوشش صندوق بیماران خاص قرار گرفته است. همچنین خدمات بیماران تالاسمی تحت پوشش صندوق بیماران خاص است. 

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: اکنون تولد بیماران تالاسمی ماژور به حداقل و حتی در مواردی به صفر رسیده است.

او گفت: قیمت های جدید پس از دریافت از سازمان غذا و دارو در سامانه بارگذاری خواهد شذ تا بیماران مابه التفاوت قیمت جدید و افزایش یافته را نپردازند. برخی از بیماران نسبت به داروی تولید داخل حساسیت دارند که بیمه سلامت ۹۵ درصد از هزینه های آن را پرداخت می کند. 

ناصحی گفت: شش میلیون و ۶۰۰ هزار بار مراجعه بیماران خاص و صعب العلاج را داشته ایم. بسته خدمتی دندانپزشکی برای ۱۰ بیماری خاص بارگذاری شده و می توانند از این خدمات استفاده کنند.

وی افزود: ۵۳ بیماری خاص و صعب العلاج در سامانه بیمه سلامت بارگذاری شده و هزینه های دارویی و بستری آنها با پوشش بیمه سلامت در راستای اجرای نسخه الکترونیکی و کاهش پرداختی از جیب مردم ، پرداخت می شود.

مدیرعامل بیمه سلامت ادامه داد: بسته های ارائه خدمات حمایتی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج شامل تشخیصی، دارویی و توانبخشی غنی بوده و در حال بازبینی هستند و باید خدمات مناسبی برای بیماران ارائه شود و با توجه به اینکه شمار بیماران سه برابر حجم بیماری ها است باید تعداد آنها با ارائه خدمات بهتر و پیشگیری کمتر شود‌.

وی بیان کرد: بیش از ۲ میلیون بیمار نشان دار شده و به دنبال آن هستیم همه بیمه شدگان بتوانند از خدمات صندوق بیماران خاص استفاده کنند و داروهای گران قیمت از جمله سرطانی و اس ام ای تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: انواع بیماری مغزی، روانی مزمن، دیابت، قلبی، سرطان، پارکینسون، صرع، تالاسمی، آسیب های شنوایی شدید، پیوند کلیه، نارسایی کلیه و غیره جزو صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج هستند و به بیماران خدمات ارائه می شود.

ناصحی اظهار داشت: در بخش دارویی بیماران هموفیلی فقط ۵ درصد فرانشیز دریافت می کنند و خدمات تامین اندام مصنوعی مانند قطع عضو دیابت ۲۵ میلیون تومان پرداخت می شود.

مدیرعامل بیمه سلامت داد: انسولین های تزریقی  پر هزینه ترین داروها برای صندوق های بیمه گر بوده و داروی متفورمبن  دیابت پر مصرف تربن دارو برای بیمه ها است. 

وی بیان کرد: بیمه سلامت داروخانه ها را برای ماه اسفند سال گذشته  پرداخت کرده و در حال برنامه ریزی برای پرداخت فروردین هستیم.  بودجه بیمه سلامت افزایش ۶۹ هزار میلیارد تومان برای سال جدید داشته است. 

ناصحی ادامه داد: در بخش بستری سامانه سپاس به صورت الکترونیکی است و بیمه سلامت پرونده ها را برای ارزبابی به دقت رسیدگی می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • بیمه محصولات زراعی در لرستان ۲۲ درصد افزایش پیدا کرد
  • ۱۰ هزار بیمار خاص ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند
  • ۸۰ درصد بیمه شدگان سلامت همدان رایگان زیر پوشش هستند
  • بیش از۶۰ درصد جمعیت آذربایجان غربی زیر پوشش بیمه سلامت
  • صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری
  • خسارت کشاورزان خوزستانی در کمترین زمان پرداخت می‌شود
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • ارتقای اعتبار صندوق بیماران خاص به ۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی