Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، اواخر شهریور ماه امسال تصاویری از حذف تابلوهای چند سینمای قدیمی در خیابان لاله زار در فضای مجازی منتشر شد.

این تصاویر در حالی انتشار یافتند که گفته شده بود احتمال ثبت ملی سینماهای خیابان لاله‌زار وجود دارد اما همزمان با هفته سینما در شهریورماه در اقدامی عجیب شهرداری منطقه 12 تهران سردرها و تابلوهای سینماهای تاریخی خیابان لاله زار را جمع‌آوری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیران شورای جدید شهر تهران در بازدیدی که در روز سینما از پردیس سینما آزادی داشتند اعلام کرده بودند که؛ «یکی از برنامه‌های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران احیای سینماهای قدیمی در بافت‌های قدیمی از جمله خیابان لاله‌زار و خیابان ناصرخسرو است. برخی سینماهای تاریخی و قدیمی بخصوص در خیابان لاله‌زار در حال تملک است و پکیج فرهنگی با محوریت خانه اتحادیه در حال اجرایی شدن است.»

سپیده سیروس نیا، معاون میراث‌فرهنگی استان تهران نیز در همین راستا از ثبت ملی سینماهای لاله‌زار در آینده خبر داده بود.

حال پس از گذشت دو ماه از حذف سردر و تابلوهای بعضی از سینماهای لاله زار، محمدقاصد اشرفی، رئیس انجمن سینماداران از این اتفاق ابراز بی اطلاعی کرده و به خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، گفت: خیابان لاله زار بیشتر در اختیار مغازه های الکتریکی است و با توجه به اینکه این سینماها به دلیل فروش کم سال ها است که تعطیل شده اند و مورد حمایت دولت قرار نگرفتند ادامه حیات آنها با مخاطره همراه شده است.

وی افزود: سینماهای لاله زار متعلق به بخش خصوصی است و چندین سال است که این ملک ها بی استفاده مانده است و به دلیل اینکه دیگر درآمدی برای صاحبان خود نداشتند به مرور تغییر کاربری خواهند داد.

اشرفی درباره ثبت ملی این سینماها، گفت: این موضوع به دولت مربوط می شود که از سینماهای قدیمی که دیگر قابل استفاده نیستند حمایت کرده و با اختصاص بودجه به این بخش از تخریب و تغییر کاربری آنها جلوگیری کند چون این اماکن بسیار خاطره انگیز هستند.

وی ادامه داد: سینماهای دیگری هم که در این منطقه هستند به تدریج با تغییر کاربری تخریب خواهند شد و با ساخت پردیس های سینمایی دیگر جایی برای سینماهای قدیمی نیست.

به گزارش ایسکانیوز، خیابان لاله زار تهران، به دلیل تعداد سینماهایی که در گذشته داشته از خاطره انگیز ترین خیابان های تهران است که با توجه به ساخت سینماهای جدید و پردیس ها در مناطق مختلف تهران این سینماهای قدیمی رونق گذشته خود را از دست داده و به مرور تعطیل شدند.

سینما همای قبل و بعد از تخریب تابلو

سینما نادر قبل از تخریب تابلو




سینما نادر بعد از تخریب تابلو




سینما شهرزاد قبل از حذف تابلو



سینما شهرزاد بعد از حذف تابلو



سینما جهان قبل از تخریب تابلو



سینما جهان بعد از تخریب سردر



سینما سحر قبل از حذف سردر



سینما سحر بعد از حذف سردر

501

لاله زار محمدقاصد اشرفی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۷۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عاملان شکستن شیشه‌ خودرو و مغازه‌ها در غرب تهران

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از دستگیری عاملان شکستن شیشه واحدهای صنفی و خودرو خبر داد و گفت: متهمان در عملیات ضربتی دستگیر و ۳ تیر و کمان دست‌ساز به همراه مقادیری تیله شیشه‌ای از مخفیگاه آن ها کشف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهریار، سردار کیومرث عزیزی در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری عامل شکستن شیشه واحدهای صنفی اظهار داشت: در پی بروز شایعاتی مبنی بر تیراندازی با سلاح شکاری از سوی سرنشینان یک دستگاه خودرو به‌سوی مغازه‌ها و واحدهای صنفی و تخریب شیشه سکوریت برخی مغازه و خودروهای ساکن در شهرستان‌های شهریار و ملارد، بررسی موضوع به‌صورت ویژه و شناسایی عاملان تخریب شیشه‌ها در دستور کار پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی افزود: در آغاز بررسی‌های مأموران انتظامی از موارد اعلامی در محل وقوع حوادث، هیچ سرنخی مبنی بر تیراندازی از سوی افراد ناشناس و شنیدن صدای تیراندازی به دست نیامد و مشخص شد که شیشه‌های مغازه‌ها و خودروها با استفاده از گوی شیشه‌ای (تیله) به طرز ماهرانه‌ای شکسته که تحقیقات پلیس برای شناسایی عاملان این حادثه در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران تصریح کرد: مأموران پلیس امنیت عمومی پس از اقدامات اطلاعاتی، 4 نفر از عاملان تخریب شیشه‌ها مغازه‌ها و خودروها در ملارد شناسایی و در یک عملیاتی ضربتی در آرایشگاهی در شهر ملارد دستگیر کردند.

عزیزی با بیان اینکه یک دستگاه خودروی 405 متعلق به متهمین توقیف و 3 عدد تیر و کمان دست‌ساز به همراه مقادیری تیله شیشه‌ای کشف شد گفت: عاملان تخریب شیشه مغازه‌ها و خودروها، قبل از دستگیری قصد عملیات جدیدی داشتند.

دستگیری شرور قمه به دست خیابان انقلاب + جزئیات

وی در ادامه بیان کرد: متهمان دستگیر شده جهت تحقیقات تکمیلی و کشف زوایای پنهان این اتفاق در اختیار پلیس امنیت عمومی قرار گرفتند و در بازجوئی‌های پلیس اعتراف کردند از 6 ماه قبل، تخریب شیشه مغازه‌ها و خودروها در استان‌های البرز، تهران و شمال کشور و اخیراً نیز در شهرستان‌های غرب استان تهران انجام می‌دادند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: شهروندانی که شیشه مغازه و خودروهای آن‌ها بدین شیوه مورد آسیب قرار گرفته می‌توانند جهت پیگیری قضایی و تشکیل پرونده به پلیس امنیت عمومی غرب استان تهران در شهر اندیشه فاز 4 بلوار توحید شمالی یا پلیس امنیت عمومی در شهرستان ملارد- بلوار رسول اکرم (ص) بالاتر از دادگستری جنب نمایندگی بهمن موتور مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟
  • دستگیری عاملان شکستن شیشه‌ خودرو و مغازه‌ها در غرب تهران
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۹ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب
  • آسیب‌ها و مشکلات لرستان باید به‌تدریج رفع شوند
  • (تصاویر) خیابانی که قرار بود شانزلیزه ایران شود
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۸ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت