Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- سرپرست جهاد کشاورزی گیلانغرب، سطح باغات پسته شهرستان گیلانغرب را ۶۷ هکتار اعلام کرد و از تولید ۴۰ تن پسته در باغات این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عممی جهادکشاورزی استان کرمانشاه پاشا مرادی،   شهرستان گیلانغرب را مستعد برای تولید محصول پسته دانست و تصریح کرد:۲۰ هکتار از این باغات باورر بوده و مابقی تازه کاشته شده و میزان تولید کمی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید ۲ تن پسته در هکتار

سرپرست جهاد کشاورزی گیلانغرب متوسط عملکرد باغات پسته شهرستان گیلانغرب را دو تن در هکتار اعلام و اذعان کرد: باغات پسته شهرستان گیلانغرب امسال ۴۰ تن پسته تولیدی داشتند.

این مسئول کیفیت پسته تولیدی در شهرستان گیلانغرب را بالا ارزیابی و ارقام پسته این شهرستان را شامل ارقام کله‌قوچی، احمدآقایی و... عنوان کرد.

حمایت از باغداران پسته در گیلانغرب

باغات پسته با شرایط آب و هوایی شهرستان گیلانغرب سازگاری دارند چرا که  این شهرستان دارای آب و هوای نیمه گرمسیری بوده و برای توسعه باغات پسته از امتیازات خاصی برخوردار است.

اعطای  کمک های نقدی  و بلا عوض و  اعطای تسهیلات کم بهره به کشاورزان یکی از راهکارهای ایجاد انگیزه در کشاورزان و بستر توسعه کشت و تولید  طلای سبز در گیلان غرب است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۷۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی

آهنگری گفت: گندم به عنوان یک محصول عمده از زراعت در شهرستان ارزوئیه است و در سال زراعی جاری بیش از ۱۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت این محصول رفته و پیش بینی می‌شود، بیش از ۸۰ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

وی افزود: بیش از ۷۰ درصد از کشت گندم در این شهرستان به گندم دوروم با کیفیت عالی برای کارخانجات ماکارونی کشور اختصاص دارد.

مدیر زراعت استان کرمان بیان داشت: برای افزایش عملکرد و نفوذ بذر رسمی به چرخه تولید در مزارع گندم در این شهرستان، ۱۸ هکتار مزارع بذری پرورشی، ۹۵ هکتار مزارع مادری و ۹۳۰ هکتار مزارع گواهی شده که ظرفیت تولید به ترتیب ۳۲ و ۳۸۰ و ۴ هزار ۷۰۰ تن را دارند، وجود دارد و محصول تولیدی به شهرستان‌های استان و حتی خارج از استان ارسال می‌شود.

 وی در ادامه گفت: شهرستان ارزوئیه با دارا بودن ۴۶ هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی قابل کشت و قریب به ۵ هزار بهره بردار، اقلیم مناسب و خاک زراعی مطلوب، سالانه بیش از ۵۰۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و ۴۸۷ هزار تن محصولات زراعی، قطب مهم کشاورزی در شمال استان می‌باشد.

آهنگری گفت: بخش عمده تولیدات این شهرستان مربوط به محصولات زراعی است و در سال‌های اخیر در مجموع بیش از ۴۸۷ هزار تن انواع محصولات زراعی تولید شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس