Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی شبکه رادیویی ایران، گروه اندیشه و رویدادها با بیان روایت‌هایی  به موضوع حدیث ثقلین و یادگارهای پیامبر(ص) و چگونگی حفظ و بهره برداری از این دو رکن در عصر حاضر در ویژه برنامه «در امتداد صبح»  می‌پردازد.
حجت الاسلام و المسلمین داریوش عشقی و کاظم حاج رجبعلی از کارشناسان برنامه پیرامون چگونگی حفظ امانت‌های پیامبر(قرآن و عترت) پس از رحلت آن حضرت صحبت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه برنامه طی گزارش‌هایی با بررسی جایگاه قرآن و عترت در شرایط حاضر و زندگی امروز بر موضوع زندگی و نحوه شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) به عنوان یکی از این دو امانت متمرکز خواهد شد.
آیتم‌های گزارش مردمی «به رسم امانت»، آیتم ترکیبی از فیلم‌های مرتبط و آیتم  مرثیه‌ای برای عشق پیرامون شهادت امام حسن مجتبی(ع) از دیگر بخش‌های این برنامه خواهد بود.
«در امتداد صبح» با نویسندگی مهدی رسولی، کیاناز کاوه، فرزانه عرفانی تبار، تهیه کنندگی کیاناز کاوه و گویندگی امیر محمد صمصامی، با روایت مریم نشیبا و گزارشگری مهدیه رحیمی روز پنج شنبه 25 آبان ماه ساعت 9 تا 11 صبح از آنتن رادیو ایران پخش می‌شود.
همچنین در برنامه «در مدار اسلام» موضوع صلح، ابعاد و ضرورت آن با تاکید بر 2 نمونه صلح‌های پیامبر(ص) و صلح امام حسن(ع) بررسی می‌شود.
در این برنامه طی 50 دقیقه ضمن سوگواری و گرامیداشت یاد پیامبر اکرم‌(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در فضای میزگرد با حضور کارشناس مجری و دو کارشناس دکتر رجبی و دکتر همایون به بررسی پیرامون شرایط صلح پیامبر(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و ضرورت و جزئیات این دو نمونه صلح(اشتراکات و امتیازات) به عنوان نمادی از هوشمندی و تدبیر اسلامی در عین نرمش قهرمانانه و ضرورت آن و همچنین مصادیق آن در عصر حاضر پرداخته می‌شود.
آیتم‌های ترکیبی با مضامین وقایع تاریخی مذکور، شعرخوانی و مرثیه سرایی از دیگر بخش‌های برنامه است.
«در مدار اسلام» به تهیه کنندگی سعید مبشری، کارشناسی مجری علیرضا محمدی همین روز ساعت 22:05 تا 22:55 از آنتن رادیو ایران پخش می‌شود.
همچنین گروه فرهنگ و اندیشه این شبکه رادیویی با ویژه برنامه «مرثیه آفتاب» که در دو روز پنج شنبه و جمعه ساعت 20 به مدت 55 دقیقه پخش می‌شود به افزايش آگاهي درباره زندگي رسول خدا حضرت محمد مصطفي(ص) و معرفي كتب و شخصيت‌هاي برجسته و فضاي مجازي در اين زمينه می‌پردازد.
تم اصلی این برنامه بررسی بازتاب شخصیت پیامبر اکرم(ص) در فضای نت است، از جمله بررسی سایت‌ها، وبلاگ‌ها و کانال‌ها و... بررسی حرکت‌ها و پویش‌هایی که در حمایت از پیامبر(ص) در دنیا ایجاد شده است. این برنامه همچنین سایت‌های علمی درباره ایشان را بررسی کرده و به اشعار نبوي و فضاي مجازي مرتبط با اين موضوع مي‌پردازد(مثلا سايت‌ها و گروه‌ها و انجمن‌هايي كه در زمينه شعر و داستان نبوي فعال هستند يا پژوهش‌هاي با ارزشي درباره زندگي پيامبر اكرم(ص) انجام داده‌اند) در بخش ديگر كتاب‌هايي در اين زمينه معرفي مي‌شوند.
کارشناسان برنامه دكتر اسماعيل اميني و دكتر محمود اكرامي در خصوص اشعار نبوی صحبت می‌کنند.
«مرثیه آفتاب» به تهیه کنندگی سيده زهرا صالحي، گویندگی راضيه طالب زاده گزارشگری علي رشيدي، آیتم سازی احسان زارع و هماهنگی لیلا کوچکیان از رادیو ایران پخش می‌شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۸۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در آستانه روز شورا‌ها گفت: امسال ۱۱۷۰ طرح عمرانی وخدماتی در این کلانشهر با بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان تصویب شده که تا پایان سال ۸۵۰ طرح آن به بهره برداری می‌رسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


محمد نورصالحی افزود: خط دو قطار شهری اصفهان، تکمیل بخش شرقی رینگ چهار ترافیکی از پل راهداران در اتوبان دستجردی تا پل آفتاب در جاده فرودگاه، ساخت پارکینگ طبقاتی از مهمترین این طرح هاست.

دیگر خبرها

  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • بررسی ایمنی در محیط کار در برنامه فراسو
  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • برنامه «خط اول» از رادیو ورزش
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد