Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهیار روستای لاسجرد از پذیرایی لاسجردی‌ها از زوار رضوی در ایام منتهی به شهادت امام رضا(ع) در قالب برپایی یک موکب در این روستا خبر داد.

علی پیوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: هزینه‌های این موکب که طی سه چهار روزه ایام رحلت پیامبر عظیم‌الشان(ص)، شهادت امام رضا(ع) و ایام موسوم به چهل و هشتم ارائه می‌شود عمدتا از سوی گروه‌های مختلف مردمی تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این موکب سال گذشته نیز در همین ایام به زوار خدمات ارائه داده است، افزود: دهیاری روستای لاسجرد و تولیت امامزادگان سیدرضا و سید علی‌اکبر(ع) لاسجرد از حامیان و عوامل اجرایی این موکب هستند.

دهیار روستای لاسجرد در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص خدمات ارائه شده به زوار حرم نورانی رضوی در این روستا گفت: سال گذشته خدمات مختلفی از جمله پذیرایی از زوار با صرف صبحانه، شام ، چای برای چهار شب به دوستداران و زوار ثامن‌الائمه ارائه شد که امسال نیز در تلاشیم که همین برنامه با کیفیت و کمیت بیشتری ادامه بیابد.

وی با بیان اینکه قرار گرفتن در مسیر عبور زوار امام رضا افتخار بزرگی است که نصیب روستاییان لاسجردی شده است، تصریح کرد: مردم روستا خدمت به زوار امام هشتم را با اشتیاق و علاقه انجام می‌دهند و خوشبختانه در این دو سه سال هر سال این برنامه با اشتیاق بیشتری، انجام و از آن استقبال می‌شود.

پیوندی، با اشاره به اقبال مردم این روستا به امور خیریه به برپایی دو موکب دیگر از سوی مردم لاسجرد در اربعین امسال اشاره کرد و افزود: این دو موکب با هدف خدمات‌دهی به زوار امام حسین(ع) در مهران و در مسیر عبور زوار از منطقه به سمت غرب کشور و اجتماع روز اربعین در لاسجرد برپا و در ایام منتهی به اربعین امسال خدمات شایانی ارائه شده است.

دهیار روستای لاسجرد از توزیع 100 هزار شیرمال تولیدی این روستا در موکب مهران خبر داد و اضافه کرد: این شیرمال‌ها که در واقع سوغاتی منطقه نیز هست از سوی مردم روستا، تهیه و با همکاری سپاه و دیگر متولیان در ایام اربعین توزیع شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در استان سمنان سالروز رحلت جانسوز پیامبر اکرم(ص) در 28 صفر که 48روز پس از شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش در کربلا است به"چهل‌هشتم" اشتهار دارد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۷۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلال ماب یکشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هفت کمیته زیر مجموعه ستاد اربعین فعالیت می‌کنند، گفت: کمیته‌های تغذیه و درمان جزو کمیته‌های با فعالیت گسترده محسوب می‌شود.

وی با اظهار اینکه سه هزار موکب زیر پوشش کمیته تغذیه ستاد اربعین سازمان دهی می‌شود می‌کنند، گفت: حدود دو هزار موکب در عراق مستقر می‌شوند و خدمات دهی می‌کنند و هزار موکب نیز در مسیر و مرزها و استان‌های مرزی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بین ۹۰۰ تا هزار موکب نیز به صورت خودجوش و بدون اینکه زیر پوشش و سازماندهی قرار گیرند، خدمات دهی می‌کنند، افزود: این موکب‌ها در مناطق مختلف از جمله خوزستان فعالیت و از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند.

جلال ماب یادآور شد: حدود ۷ هزار دستگاه کامیون و خودرو اقدام به انتقال تجهیزات موکب‌ها می‌کنند و بیشتر مالکان خودروها به صورت افتخاری خدمات دهی می‌کنند و طبق پروتکل خاصی و بر اساس همکاری بین گمرک ایران و عراق این خودروها منتقل می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه حدود ۲۰۰ هزار نیروی داوطلب به اداره موکب‌ها می‌پردازند، یادآور شد: اتباعی که از خاک ایران برای اربعین حضور می‌یابند، پتانسیل بسیار خوبی برای تبلیغ هستند و باید از این ظرفیت برای تبیین اربعین حسینی استفاده کرد.

وی با اظهار اینکه که سال گذشته ۷۰ هزار زائر خارجی ازخاک ایران روانه اربعین شدند، تصریح کرد: باید از این دستاورد برای تبیین اربعین بهره گرفت.

کد خبر 6091523

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • بهورزان خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی در روستا‌ها