Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@01:35:31 GMT

انتقاد سازنده و مقامات‌پسند

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۸۹۲۶

انتقاد سازنده و مقامات‌پسند

اجتماع > اجتماعی - اسماعیل امینی:
می‌‌گویند انتقاد باید سازنده باشد؛ می‌گویند در انتقاد از مسئولان، باید اول نقاط قوت را بیان کنید؛ می‌گویند همراه انتقاد، باید پیشنهاد و راه‌حل هم ارائه کنید.

حالا فرض كنيد كه بر اساس اين رهنمود‌ها، مي‌خواهيم انتقاد سازنده كنيم، سپس نقاط قوت را بيان كنيم و پس از آن راه‌حل پيشنهاد كنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الف) موضوع انتقاد: اشتياق مديران به تعدد مناصب و مسئوليت و پذيرش مسئوليت‌، بدون توجه به تخصص و اهليت لازم.

ب) جملات انتقادي سازنده:

جناب «دائم‌مقام» كه از مديران شايسته و پرتلاش عرصه‌هاي فرهنگي، سياسي، نظامي، اجتماعي، اقتصادي، ورزشي، ارزشي، بهداشتي، زيست‌محيطي، فيزيكي، شيميايي، هوافضا، داخلي و خارجي هستند و بيش از 4دهه است كه در مناصب مختلف مديريتي، لياقت خود را در تمام عرصه‌‌ها بارها نشان داده‌اند و لحظه‌‌اي از خدمت‌رساني و ايثار دانش و تخصص خود دريغ نداشته‌اند، بايد بپذيرند كه غير از ايشان و بستگان نسبي و سببي‌شان، در اين سرزمين پهناور، انسان‌هاي ديگري هم زندگي مي‌كنند كه تحصيلات و تخصص و لياقت دارند؛ اگرچه هرگز با ايشان و دوستان و آشنايان دور و نزديك‌شان قابل مقايسه نيستند ولي احتمالا آنها هم ايراني‌‌اند و انسان‌اند و حق دارند شغلي داشته باشند ولو در حد نگهبان پاركينگ يكي از چندين اداره و سازمان و نهاد و شركت تحت امر آن مدير لايق و دلسوز و بي‌‌نظير و خدوم و فداكار.

ج) اولويت بيان نقاط قوت در انتقاد:

ده‌ها اداره و سازمان و نهاد و شركت و باشگاه ورزشي و مؤسسه تجاري كه با مديريت مدبرانه جناب دائم‌مقام اداره مي‌شود، هريك در راستاي توسعه و تعالي و رشد و بالندگي و پويندگي و سازندگي و دارندگي و برازندگي، رشد چشمگيري داشته‌اند تا آنجا كه دانشمندان صرف و نحو از سراسر جهان براي تحقيق درباره نحوه صرفه‌جويي مديريتي ايشان به ايران سفر كرده‌اند.

در ميان اين همه موفقيت و پيشرفت، البته طبيعي است كه 5‌مجموعه بزرگ اقتصادي تحت مديريت ايشان ورشكست شده باشد و 3اداره بزرگ ديگر دچار رشوه‌خواري و فساد نظام‌يافته باشند.

متأسفانه بدخواهان جناب دائم‌مقام آن همه نقاط قوت را نمي‌بينند و اين خطاهاي كوچك را بزرگنمايي مي‌كنند.

د) ارائه پيشنهاد و راه ‌حل، پس از انتقاد:

پيشنهاد مي‌شود جناب دائم‌مقام كه در مديريت متنوع و همزمان، تمام مدارج موفقيت را پشت سر گذاشته‌اند و چراغ صدها دفتر رياست و مديريت، به نور وجود ايشان و دوستان و خويشاوندان‌شان روشن است، اين همه نبوغ و نورانيت و تعهد و تخصص و شوق خدمت را در محدوده مرزهاي يك كشور محصور نكنند و براي كسب مناصب و پست‌هاي جهاني و بين‌قاره‌اي مهيا باشند؛ چراكه دانشگاه‌هاي بزرگ مديريت در سراسر جهان، تشنه دانش و تخصص و تجربيات مديراني چون ايشان هستند كه تمام نظريه‌‌هاي علم مديريت را به زباله‌دان افكنده‌اند و ثابت كرده‌اند كه مديريت، نه به دانش است و نه تجربه و تخصص مي‌خواهد و از همه مهم‌‌تر، مديريت آغازي است بي‌پايان، سعادتي است جاودان و ميراثي است براي تمامي خاندان.

در همین زمینه: قانون؛ احترام یا ترس؟ تصویری از یک زندگی درس‌هایی‌که باید دوباره مرورکرد اشک‌های گوشی تلفن

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۸۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصراف گیتی‌پسند از لیگ فوتسال

به گزارش ورزش سه و به نقل از تسنیم، محمد حسین عراقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی، درباره احتمال برگزار نشدن جام باشگاه‌های فوتسال آسیا برای پنجمین سال متوالی توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اظهار داشت: در صورتی که امسال نیز جام باشگاه‌های فوتسال در تقویم AFC محلی از اعراب نداشته باشد، به نوعی فاجعه رخ داد

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: با دست فرمانی که آقایان جلو می‌روند، یعنی فوتسال باشگاهی را به قهقرا بردن و پس از آن باعث نیز بی‌انگیزگی باشگاه‌ها می‌شوند. آقایان از سال 1398، کرونا را بهانه کردند. این در حالی بود که در همان زمان، در اروپا و آمریکای لاتین جام باشگاه‌ها در حال برگزاری بود.

قائم‌مقام باشگاه گیتی‌پسند اصفهان خاطرنشان کرد: سال قبل نیز که بازهم بهانه‌گیری‌های آقایان پابرجا بود در اصفهان جام باشگاه‌های هندبال برگزار شد. سه ماه قبل از کمیته فوتسال سراغ گرفتیم و گفتند جام باشگاه‌های فوتسال امسال برگزار می‌شود. گفتند قرار است برگزاری این مسابقات در حاشیه جام ملت‌های فوتسال آسیا تصویب شود، اما تاکنون که خبری نشده است .

عراقی‌زاده در پایان عنوان کرد: ان‌شاءالله در روزهای آینده، جلسه فوق‌العاده هیئت مدیره باشگاه را برگزار می‌کنیم تا در صورت ادامه این روند، پیشنهاد خروج از لیگ برتر فوتسال را ارائه ‌کنیم و به رشته‌های دیگر وارد ‌شویم.

دیگر خبرها

  • آلمان ۸۰۰ پهپاد «وکتور» دیگر به اوکراین می‌دهد
  • جام باشگاه های فوتسال آسیا دوباره برگزار می شود
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • ابلاغ تعرفه‌های جدید پزشکی
  • انصراف گیتی‌پسند از لیگ فوتسال
  • نقش سازنده گلزن تراکتور در بازی با ذوب آهن!
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • تمدید قرار داد امیرحسین داودی با تبم گیتی پسند
  • جزئیات خودکشی یک فوق‌تخصص روماتولوژی | سمیرا آل‌سعیدی که بود و چرا دست به خودکشی زد؟