Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- تعداد خطوط تلفن ثابت دایری کشور در پایان شهریور ماه به 30 میلیون و 661 هزار و 844 شماره رسید که بیانگر افزوده شدن 71 هزار و 521 شماره به شبکه مخابرات کشور در تابستام امسال است.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا و بر اساس گزارش تازه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضریب نفوذ تلفن ثابت کشور در بازه زمانی ابتدای سال 1386 تا انتهای شهریورماه امسال در حالی به رقم 38.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

69 درصد رسید که در سال 1386 این ضریب33.43درصد و در پایان خردادماه امسال 38.61 بود.
تعداد تلفن های ثابت دایری کشور تا پایان خردادماه امسال 30 میلیون و 590 هزار و 323 شماره و تا پایان پارسال 30 میلیون و 506 هزار و 633 شماره بود.
البته رسیدن ضریب نفوذ تلفن ثابت به عدد 38.69 نشان دهنده آن است که به رغم توسعه تلفن همراه در کشور و توزیع بیش از 165 میلیون سیم کارت هنوز تلفن ثابت جایگاه خود را در بین مردم از دست نداده و همچنان وسیله ای محبوب برای ارتباط مردم با یکدیگر است.
تعداد مشترک پهن باند ثابت کشور تا پایان شهریورماه امسال در حالی به 10 میلیون و 490 هزار و 118مشترک رسیده که این تعداد تا پایان اسفندماه پارسال 9 میلیلون و 408 هزار و 23 مشترک بوده است.
تعداد تلفن همگانی کشور نیز تا پایان خردادماه امسال 115 هزار و 550 دستگاه و تا پایان سال 1395 حدود 115هزار و 764دستگاه بود که این امر نشان از کاهش تعداد دستگاه های تلفن همگانی در کشور در رقابت با تلفن همراه است.
تازه ترین گزارش دفتر بررسی های فنی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعداد روستاهای دارای تلفن خانگی را 48،976 روستا اعلام کرده در حالی که این تعداد تا پایان اسفندماه پارسال 49 هزار و 29روستا بوده است.

IRNAeco@
اقتصام**2078*2025
خبرنگار: محمد مهدی بهرامی **انتشار: لیلا جودی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۰۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فعال کارگری : دولت رئیسی هم نه تنها مشکلی از مشکلات کارگران حل نکرد، بلکه روز به روز به مشکلات آنها اضافه کرد

روزکارگر بهانه‌ای برای سخن گفتن درباره کارگر است، اما چالش‌های کارگران صرفا به این یک روز خلاصه نمی‌شود و هر لحظه با چالش‌هایی از جنس بحران معیشت، ایمنی کار، مسکن و... مواجه هستند. دولت رئیسی نیز در میان دولت‌های دیگر، شرایط سخت تری برای کارگران از نظر دستمزدی ایجاد کرده است.

به گزارش انتخاب؛ ناصر چمنی، رئیس سابق کانون انجمن صنفی کارگران ایران، درباره عمده مطالبان کارگران ایران در سال ۱۴۰۳ به «انتخاب» گفت: عمده‌ترین مطالبات جامعه‌ی کارگری از دهه هفتاد شروع شد؛ وقتی که دادنامه ۱۷۹ از طریق دیوان عدالت اداری آمد و عنوان شد که در کار‌های مستمر، کارفرما می‌تواند قرارداد موقت ببندد و شروع مشکلات کارگری آغاز شد. هیچ دولتی برای حل این مسأله گام برنداشت و شاهد این هستیم که بیش از ۹۷ درصد جامعه‌ی کارگری با قرارداد‌های موقت و سفید امضا و یا قرارداد‌های ۲ ماهه و ۳ ماهه کار می‌کنند که بزرگترین دغدغه جامعه‌ی کارگر همین مسأله عدم امنیت است.

امنیت خود به خود آرامش بخش است، اما اگر نباشد، از نظر روانی برای نیروی کار خیلی اثرات بدی دارد. از اواسط دهه هشتاد با روی کار آمدن احمدی نژاد و بحث هدفمندی یارانه‌ها که آن زمان هم کارگران مخالف آن بودند، باعث شد تورم شدیدی شکل بگیرد و دستمزد کارگران را هم در آن سال ۱۰ درصد مصوب کردند. این اتفاقات باعث شد معیشت کارگر، بعد از امنیت شغلی از دست برود.

او افزود: متأسفانه دولت‌های بعد از احمدی نژاد هم در بحث معیشت کار خاصی نکردند. بحث امنیت و ایمنی شغلی هم برای کارگران یک دغدغه است. ما نسبت به استاندارد‌های جهانی وضعیت خوبی در حوادث کار نداریم. جامعه‌ی کارگری یعنی ۵۰ درصد جمعیت کشور؛ با اتفاقی که در بحث دستمزد افتاد، جامعه‌ی کارگری فهمید که دولت علاقه‌ای به حقوق کارگران ندارد. کارگران ۱۴ هزار شهید دادند، اما تنها جامعه‌ای که نادیده گرفته شده، جامعه‌ی کارگری است.

وی در ادامه در رابطه با مشکلات ایجاد شده برای کارگران در دولت رئیسی بیان کرد: دولت رئیسی هم نه تنها مشکلی را حل نکرد، بلکه روز به روز به مشکلات جامعه‌ی کارگری اضافه کرد. در دو سال گذشته افزایش دستمزد‌های کمتر از تورم تصویب شد و سال ۲۷ درصد و امسال ۳۵ درصد، بدون امضای نماینده کارگران اجرایی شد. امسال که مصوبه‌ی مزد را بدون امضا نماینده کارگران ابلاغ کردند، یک ضربه‌ی خیلی بزرگ به جامعه‌ی کارگری بود. تشکل‌های کارگری و نمایندگان آن‌ها را نادیده گرفتند و بدون در نظر داشتن نظر مثبت کارگران، هر کاری دلشان خواست کردند. درصد نادیده گرفته شدن کارگران، در دولت رئیسی بیشتر از تمام دولت‌ها بوده است.

چمنی درباره لزوم گفتگو با جامعه‌ی کارگری از سوی دولت گفت: شعار امسال به مشارکت مردم اشاره می‌کند؛ وقتی جامعه‌ی کارگری را به نان شب محتاج می‌کنیم، نباید انتظار داشته باشیم که مشارکت خیلی بالایی داشته باشند و رشد اقتصادی به دست بیاوریم. به نظر من هنوز هم دیر نشده است، اگر دولت می‌خواهد کاری بکند، باید اول حرف‌های جامعه کارگری را بشنود و شرایطی که امسال برای دستمزد به وجود آوردند را اصلاح کنند. باید دل جامعه‌ی کارگری به کار کردن گرم شود تا تمام نیروی جوان ما وارد شغل‌های کاذب نشوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • یک فعال کارگری : دولت رئیسی هم نه تنها مشکلی از مشکلات کارگران حل نکرد، بلکه روز به روز به مشکلات آنها اضافه کرد
  • آخرین وضعیت سرعت و قطعی اینترنت در اپراتورهای مختلف
  • دست پر تلویزیون برای بهار و تابستان پیش رو / سریال‌های جدید آنتن را پررونق می‌کنند؟
  • هزینه قبوض تلفن ثابت در سال 1403
  • عربستانی‌ها برای محمد صلاح شرط گذاشتند!
  • آماده باش مخابرات خوزستان در پی هشدار بارش سنگین و وقوع سیلاب احتمالی
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • شناسایی تجهیزات در خطر سیلاب خوزستان
  • شرط جدید عربستانی ها برای جذب محمد صلاح: اعلام تمایل خودِ صلاح!
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند