Web Analytics Made Easy - Statcounter

تغییر ناگهانی موضع عربستان در قبال لبنان شاید نیاز شاهزاده بن سلمان برای فائق آمدن بر خفت و خواری های ناخوشایند اخیر سیاست خارجی او باشد: وضعیت جنگ در یمن، محاصره شکست خورده قطر، تلاش ناموفق در سرنگون ساختن اسد در سوریه، ناتوانی در برابر حزب الله و حماس و تلاش های بیرحمانه شکست خورده برای تضعیف منطقه ای ایران.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین الملل-رامی الخوری روزنامه نگار معروف لبنانی در مقاله ای در سایت «گلوب اند میل» اشاره می‌کند که سه سناریوی احتمالی در صورت ادامه تنش و بحران جدی در خاورمیانه وجود خواهد داشت: کارزار خشونت‌آمیز محلی و ترورها، حملات نظامی اسرائیل یا سایر قدرت‌ها و یا فشار اقتصادی و فروپاشی.
به گزارش آفتاب‌نیوز، او می‌نویسد سقوط اقتصادی امروز بزرگترین آسیب‌پذیری در لبنان است. با توجه به وابستگی شدید آن کشور به صنعت گردشگری و قراردادهایی که با عربستان سعودی و کشورهای حوزه خلیج فارس دارد با وجود تنش موجود مشکلات زیادی را برای لبنان بوجود می‌آورد.

 رامی خوری اشاره می‌کند که نکته مهم کنونی همگرایی اهداف سیاست خارجی میان امریکا، عربستان و اسرائیل است و هر سه خواستار فشار بر ایران در منطقه و حزب‌الله و تضعیف گروه‌های اسلام‌گرا هستند. هر سه خواهان مبارزه با تروریسم و تضمین امنیت تسلط نظامی اسرائیل بر منطقه و تداوم بهره‌مندی از صدها میلیارد دلار معاملات تجاری سودآور هستند. 
رامی خوری می‌نویسد در این میان نکته جالب توجه بی‌تجربگی سیاسی شاهزاده بن سلمان و ترامپ است و آن که هر دو با استفاده از نیروهای امنیتی، تهدیدات و نیروهای نظامی نشان می‌دهند که عزم اراده سیاسی لازم را ندارند.
خوری اشاره می‌کند که تغییر ناگهانی موضع عربستان در قبال لبنان شاید نیاز شاهزاده بن سلمان برای فائق آمدن بر خفت و خواری‌های ناخوشایند اخیر سیاست خارجی او باشد: وضعیت جنگ در یمن، محاصره شکست‌خورده قطر، تلاش ناموفق در سرنگون ساختن اسد در سوریه، ناتوانی در برابر حزب الله و حماس و تلاش‌های بیرحمانه شکست‌خورده برای تضعیف منطقه‌ای ایران. در واقع شکست‌های عربستان سعودی، امریکا و اسرائیل در این حوزه نه تنها ایران و حزب‌الله را تقویت کرده که فرصت‌های تازه‌ای برای روسیه و ترکیه به منظور بهبود روابط استراتژیک آن کشور با یکدیگر در منطقه فراهم آورده‌اند.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۱۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مثلث برمودای ایران کجاست؟

وجود باتلاق‌ها و نمکزار‌های گسترده این منطقه را به یکی از اسرارآمیزترین مناطق کشور ما تبدیل کرده است و بنا به گفته محلی‌ها بسیاری از گردشگران در سفر به این کویر هرگز بازنگشته‌اند.

در طول شب به دلیل اختلاف دمای بالا، سنگ‌ها دچار شکستگی شده و صدا‌های از این کویر به گوش می‌رسد. یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در بازدید از کویر ریگ جن، تغییر دائمی شکل تپه‌های ماسه‌ای در این منطقه است که سبب اشتباه گردشگران و گم کردن مسیر می‌شود. در گذشته دلیل گمراهی مسافران در این کویر را وجود نیرو‌های اهریمنی و جن‌ها می‌دانستند که کاملا ریشه در جهل و خرافات داشت و به همین دلیل بوده که آن را یکی از عجیب‌ترین مکان ایران می‌دانند.

کویر ریگ جن یکی از صعب‌البورترین مناطق دنیا، در جنوب غربی و غرب دشت کویر واقع شده و سالانه مقصد اکوتوریست‌های بسیاری است. ریگ جن در منطقه مرزی استان‌های سمنان و اصفهان قرار دارد. این منطقه کویری با ۳،۸۰۰ کیلومتر مربع، از نظر وسعت سومین ریگزار ایران است و بیشتر به استان سمنان نسبت داده می‌شود. از کویر ریگ جن به‌عنوان یکی از عجایب ایران یاد می‌شود.

کویر ریگ جن در محدوده جغرافیایی مرکز ایران قرار دارد. گسترش این منطقه از شمال غرب به جنوب شرق است. ریگ جن در میان کویر‌ها به زیبایی هم معروف است و مناظر آن، گردشگران را شگفت‌زده می‌کنند. قسمت جنوب شرقی کویر ریگ جن را «دم ریگ» می‌نامند.

منبع: خبرآنلاین 

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • تلاش بلینکن برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • ویدیو/ عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل نقطه عطف استراتژیکی در منطقه خاورمیانه بود
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!