Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@16:49:36 GMT

هشدار به بیماران دیابتی

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۷۲۱۸۷

هشدار به بیماران دیابتی

مهریار خسروشاهی در ارتباط با موضوع دیابت و سکته قلبی اظهارداشت: سکته قلبی یکی از عوارض بیماری دیابت است همچنین دیابت یک عامل خطر مهم برای بیماری عروق قلب به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه قلب یک فرد دیابتیک، یک قلب آسیب‌پذیر و در واقع یک کاسه ترک خورده است که هر لحظه ممکن است بشکند، افزود: شایع‌ترین علت مرگ در بیماران مبتلا به دیابت، سکته‌های قلبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص دیابت ادامه داد: دو عامل سن و فشارخون بالا،  قلب را آسیب‌پذیرتر می‌کنند همچنین تصلب شرایین، نتیجه دو عامل فوق و در عین حال مسبب فشارخون است.

خسروشاهی با بیان اینکه تصلب شرایین از عوارض اصلی دیابت است، گفت: سکته‌های قلبی به‌ نوبه‌ خود دیابت را تشدید می‌کنند و یک دور باطل، بین دیابت و سکته قلبی برقرار می‌شود.

وی با بیان اینکه سکته خاموش اصطلاحی است که پزشکان برای سکته قلبی در بیماران دیابتی به کار می‌برند، خاطرنشان کرد: بر اساس امارهای منتشر شده ازهر 10 زن 1 نفر مبتلا به دیابت است که بسیاری از آنها به آموزش، درمان و مراقبت‌های لازم برخوردار نیستند.

*نشانه‌های دیابت در نوجوانان

خسروشاهی  بیان داشت: در حال حاضر بیش از 360 میلیون نفر به دیابت مبتلا هستند که این میزان در حال افزایش است. از سوی دیگر سن ابتلا به این بیماری نیز در حال کاهش است.هر قدر بیماری فرد مبتلا در سن پایین تری شروع شده باشد خطر ابتلای خواهر یا برادر او بیشتر خواهد بود. همچنین خطر وقوع دیابت نوع یک در فرزندان، در مواردی که پدر مبتلا به دیابت باشد، دو تا سه برابر بیشتر از مواقعی است که مادر مبتلا به دیابت باشد.

وی افزود: این بیماری به علت رسوب بیش از حد گلوکز در خون اتفاق می افتد.در افراد مبتلا به دیابت تیپ 1 پانکراس ، انسولین که یک هورمون ضروری در بدن است تولید نمی کند. انسولین از گلوکز برای سلولهای بدن تولید انرژی می کند در نتیجه با نبود آن گلوکز در بدن به انرژی تبدیل نمی شود و در خون باقی می ماند.

این متخصص دیابت تصریح کرد: دیابت نوجوانان، که در حال حاضر به عنوان دیابت نوع 1 شناخته شده است، یک بیماری خطرناکی است. این باعث می شود که سیستم ایمنی بدن به سلول هایی که انسولین هورمونی حیاتی که قند حاصل از مصرف غذا را، از راه خون به سلول های بدن می رساند تولید می کنند، حمله کند.

خسروشاهی گفت: در صورت عدم درمان، دیابت در نوجوانان می تواند به مشکلات سلامتی جدی، مانند بیماری های قلبی و مشکلات بینایی منجر شود. علایم می توانند ناگهانی و بدون هشدار ظاهر میشود.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۲۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط افسردگی و بیماری‌های قلبی ‌وعروقی

نتایج تحقیقات از دهه ۱۹۹۰ نشان داده است که یک پیوند دوطرفه وجود دارد؛ افراد مبتلا به افسردگی بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی‌وعروقی هستند و افرادی که بیماری‌های قلبی‌وعروقی دارند اغلب افسردگی را تجربه می‌کنند. این رابطه متقابل نیاز حیاتی برای مداخله زودهنگام را برجسته می‌کند.

انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند که نوجوانان مبتلا به افسردگی را از نظر علائم قلبی عروقی تحت نظر داشته باشید و بر مدیریت پیشگیرانه این خطرات سلامتی مرتبط تاکید دارد.

در حالی که عوامل سبک زندگی مانند سیگار کشیدن، رژیم غذایی نامناسب و ورزش نکردن مدت‌هاست در رابطه بین افسردگی و بیماری‌های قلبی‌وعروقی دخیل بوده‌اند، نتایج تحقیقات اخیر ارتباط درونی‌تری را نشان می‌دهد.

اکنون دانشمندان کشف کرده‌اند که این بیماری‌ها مسیرهای ژنتیکی مشترکی دارند و مبنای ژنتیکی مشترک را آشکار می‌کنند که بر هر دو شرایط تأثیر می‌گذارد.

یافته‌های مهم فنلاند

دکتر بینشا اچ میشرا و گروه او در دانشگاه تامپر فنلاند پیشرفت قابل توجهی در این زمینه داشته‌اند. آنان از طریق تجزیه‌وتحلیل نمونه‌های خون و داده‌های بیان ژن، ماژول ژنی خاص مرتبط با افسردگی و سلامت قلبی‌وعروقی را شناسایی کردند. این ماژول شامل ۲۵۶ ژن است که سطح بیان آنها با افزایش خطرات برای هر دو شرایط مرتبط است.

دکتر میشرا اظهار کرد: شناسایی این ژن‌ها نه تنها نشانگرهای زیستی جدیدی را برای افسردگی و بیماری‌های قلبی‌وعروقی فراهم می‌کند، بلکه دری را به روی توسعه درمان‌هایی باز می‌کند که می‌توانند هر دو بیماری را به طور همزمان هدف قرار دهند.

محققان دریافتند که سه ژن برتر در این ماژول با چندین اختلال مغزی و سلامت ضعیف قلبی‌وعروقی مرتبط هستند و بر نقش عوامل ژنتیکی در بروز همزمان این شرایط تأکید دارند.

دکتر میشرا اظهار کرد که یافته‌ها نه تنها درک ما را از زمینه‌های بیولوژیکی این شرایط افزایش می‌دهد، بلکه به هموار کردن راه برای رویکردهای یکپارچه برای درمان کمک می‌کند.

این تحقیق نه تنها درک ما را گسترش می‌دهد، بلکه امیدی را برای راهبردهای پیشگیری و درمان مؤثرتر، با هدف قرار دادن علل ریشه‌ای و نه فقط علائم این مسائل بهداشتی فراگیر، ارائه می‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ارتباط افسردگی و بیماری‌های قلبی ‌وعروقی
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • مو روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!