Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-07@11:35:46 GMT

حیف فقط یک وحید داشتم

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۷۳۱۸۶

حیف فقط یک وحید داشتم

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، امروز شهر تبریز رنگ و بوی دیگری داشت، رنگ و بوی دوران دفاع مقدس، آن دورانی که شهیدان والامقام دفاع مقدس بر دوش مردم خداجوی و شهیدپرور این دیار، با شعار "لا اله الاالله" و "الله اکبر" تشییع می‌شدند.

امروز جوانان و نوجوانانی که آن دوران را ندیده و تجربه نکرده بودند، با خیل عظیم جمعیت زن و مرد برای تشییع پیکرهای پاک و مطهر شهیدان گلگون‌کفن همراه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دیروز که پیکر مطهر شهید وحید فرهنگی به شهر تبریز رسید، آسمان تبریز نیز بی‌تابی کرده و دیشب به حال این شهید گریست، دانه‌های باران خود را شریک غم مردم این دیار کرد و مردم شهیدپرور و همیشه در صحنه تبریز در صف‌های متحد و یکپارچه امروز در مراسم تشییع شهید مدافع حرم حضور پررنگ و معنادار داشتند.

تبریز امروز یکپارچه عزا بود، کسبه، بازاری، کارمند و کارگر همه و همه آمده بودند تا از حافظ امنیت حرمین قدردانی کنند؛ در این مراسم پیکر مطهر شهید وحید فرهنگی که در جریان دفاع از حرم حضرت زینب(س) در ادلب سوریه به شهادت رسیده بود، از مقابل میدان شهدا تا میدان ساعت تبریز تشییع شد و سپس در گلزار شهدای وادی رحمت تا ظهور حضرت ولیعصر به ودیعه گذاشته شد.

امروز همه شنیدیم که پدر شهید فرهنگی می‌گفت که وحید بارها اذن رفتن به مسیر عشق را خواسته بود ولی رفتن آخرش با دفعات قبل فرق داشت؛ زیرا بی‌قرارتر از دفعات قبلی بود که بتوان حرفی از نرفتن بزنیم و بی‌قرارتر از آن بود که همسر و زندگی سه ماهه‌اش او را از رفتن بازدارد.

درکش شاید سخت باشد ولی تنها عاشقان این راهند که می‌فهمند ترک زندگی مشترک که سه ماه از آن می‌گذرد و گذشتن از آن همه عشق و محبت همسری، چگونه است.

البته یادمان نرفته که چندی پیش شهید حججی هم از همسر و کودک یک ساله‌اش گذشت و رفت و بدون سر برگشت و برای همه ما یادگار عظیمی بر جای گذاشت؛ زیرا می‌دانست برخی مواقع دل کندن از یک سری چیزهای خوب باعث می‌شود چیزهای خوب‌تری را به دست آوریم و او نیز از همسر و فرزند گذشت تا نوکری اهل بیت(ع) را به دست بیاورد.

عجیب است علاوه بر خود شهید خانواده شهید نیز صبر زینبی دارند چون فقط با یک نگاه به فیلم و عکس‌های بعد از شهادت وحید فرهنگی می‌توان به کلام بران مادر و پدر شهید پی برد. آخر چطور می‌شود مادر و پدر شهید بتواند برای میوه زندگی خود آرزوی شهادت کنند یا همسری که اولین سخنانش شکر کردن به درگاه خداوند برای رسیدن شهید و خودش به آرزوی شهادت است.

به راستی مقاومت پولادینی می‌خواهد که یک عروسی از نسل جدید برای شهید شدن همسرش بگوید که دیگر می‌توانم سرم را جلوی اهل بیت(ع) و مقام معظم رهبری بلند کنم و با افتخار بگویم که من نیز همسرم را فدای این راه کرده‌ام. باورش سخت است که دیگر همسرت را کنار خود نبینی و این چنین زینب‌گونه سخن بگویی.

در ادامه مراسم تشییع شهید وحید فرهنگی، پدر این شهید خطاب به آمریکای مست از دلارهای نفتی و صهیونیست شکست خورده و نابود شده در ۲۵ سال آینده گفت: وحید قطره‌ای از اقیانوس ولایت است و من هم سرباز ولایت هستم و خواهم بود، فقط حیف که یک وحید داشتم،ای کاش چندین وحید داشتم و فدا می‌کردم.

وی با بیان اینکه برخی با دلارهای نفتی،ناوهای آن‌ چنانی و نیروهای پوشالی،کشوری مطرح شده‌اند و با فیلم‌های هالیوودی می‌خواهند بگویند که ابرقدرت هستند اما در خیال خام دست و پا می‌زنند،گفت: تنها ابرقدرت ایران اسلامی به رهبری مقام معظم رهبری و ولایت فقیه است که با اشاره یک انگشت همه متوهمان ابرقدرتی را در عراق، سوریه و یمن زمین‌گیر کرد.

این پدر شهید تاکید کرد: ای قدرت ‌ای پوشالی و مجهز به دلارهای نفتی، شما خیال کردید که ابرقدرت هستید.

وی با تشکر از تمام حاضران در مراسم تشییع فرزندش اظهار کرد: فرزندم متعلق به همه مردم است.

حضور نوجوانان و جوانان در این مراسم و ابراز علاقه برای حضور در سوریه و دفاع از حرم حضرت زینب (س) از نکات قابل توجه و تأثیرگذار مراسم بود که بار دیگر عشق و ارادت مردم ایران اسلامی به اهل بیت(ع) را به معرض نمایش گذاشت.

امروز به راستی که شهر تبریز حال و هوای کربلا و رنگ و بوی عاشورا به خود گرفته بود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۳۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم یادبود اسکویی امروز برگزار می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته مراسم تشییع شادروان مسعود اسکویی از مقابل مسجد بلال برگزار و در قطعه نام‌آوران آرام گرفت.

در مراسم تشییع رئیس سازمان صدا و سیما، معاون صدای رسانه ملی، چهره‌های هنری و ورزشی همچون حمید استیلی، مهدی تاج، محمدرضا داورزنی، محمد شروین اسبقیان، پیمان یوسفی، مریم نشیبا، علیرضا جاویدنیا و ... حضور داشتند.

مجلس یادبود زنده یاد اسکویی امروز ۱۷ اردیبهشت ساعت ۱۳ تا ۱۴ و ۳۰ دقیقه در مسجد بلال امروز برگزار خواهد شد تا همکاران از دوران همکاری با وی بگویند.

مرحوم اسکویی با 58 سال اجرا یکی از دیرپاترین چهره‌های رادیو محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • مراسم یادبود اسکویی امروز برگزار می‌شود
  • عکس/ مراسم تشییع پیکر شهید معلم
  • برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید محمد شفیع فیضی زاده در ایلام
  • تشییع پیکر مطهر یک معلم شهید پس از ۳۹ سال
  • مراسم باشکوه تشییع پیکر شهید«محمد شفیع فیضی زاده» در ایلام
  • مراسم تشییع پیکر مقدس معلم شهید امروز برگزار می‌شود
  • زمان تشییع و خاکسپاری شهید مرزبانی در قروه اعلام شد
  • ماجرای هدیه و نامه شهید زاهدی به رهبر انقلاب چه بود؟
  • تشییع پیکر شهید گمنام در اشکذر + فیلم
  • پیکر شهید «جهانگیر بیات» در ماهدشت تشییع و تدفین شد