Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه‌جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران استعفای نخست وزیر لبنان را سناریوی جدید عربستان با حمایت‌های آمریکا دانستند و با اشاره به برگزاری عظیم و باشکوه اربعین حسینی، این پیاده‌روی بزرگ را زمینه‌ساز ظهور حضرت بقیه‌الله الاعظم عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف خواندند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز ؛ نماز عبادی _ سیاسی جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه شهر تهران و تمام شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان تهران اقامه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ائمه جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران در خطبه‌های امروز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به بیان نکات اعتقادی و مسائل روز پرداختند.

ائمه جمعه استان تهران همچنین استعفای نخست وزیر لبنان را سناریوی جدید عربستان با حمایت‌های آمریکا دانسته و با اشاره به برگزاری عظیم و باشکوه اربعین حسینی، این پیاده‌روی بزرگ را زمینه‌ساز ظهور حضرت بقیه‌الله الاعظم عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف خواندند.

شبکه خبری تهران نیوز برای آگاهی بیشتر مخاطبان خود مشروح خطبه‌های نماز جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران را منتشر کرد که در ادامه متن این خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:

 

مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان تهران:

 

 

امام جمعه تهران: نباید از ایستادگی در برابر دشمنان خسته شد

 آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به لزوم داشتن صبر در مقابل مشکلات و دشمنان، اظهار داشت: باید محکم در مقابل دشمنان ایستاد و زندگی ارزشی در طول تاریخ هزینه‌بر بوده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: هزینه پرداختن تنها برای ارزشی ها نیست بلکه غیر ارزشی ها نیز برای زندگی باطل خودشان خرج می دهند. نباید در مقابل ایستادگی برابر دشمنان خسته شد چرا که هزینه ایستادگی از بین رفتنی نیست.

آیت الله خاتمی گفت: آمریکایی ها در همه عرصه ها دخالت می کنند و کشته هم می دهند. تفاوت بین هزینه ای که ارزشی ها و غیر ارزشی ها می دهند وجود دارد و هزینه ارزشی ها ذخیره می شود؛ اما آن هایی که خدا را باور ندارند هر چه هزینه می کنند تلف می شود.

وی عنوان داشت: دشمن از سرسختی موضعش سه هدف سست کردن جامعه و از بین بردن روحیه مردم و خودباوری و تسلم است. به فضل خداوند دشمن را از پا در خواهیم آورد و ما می توانیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران دشمن به دنبال تسلیم جامعه اسلامی است ؛ تاکید کرد: راه حق و دفاع از حق و سست نشدن در برابر دشمن راه صابران است. رهروان راه حق پیروزند و شاید دشمنان دست و پا بزنند ؛ اما پیروز واقعی مومنان هستند.

آیت الله خاتمی گفت: آیاتی که وعده پیروزی حق بر باطل و حزب الله بر حزب شیطان می دهد ؛ فراوان است و نباید در این راه خسته و افسرده شویم ؛ چرا که خسته شدن و افسرده شدن در راه مومنین نیست.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: صبر مقاومت عملی در برابر دشمنان دین است و جبهه حق در این زمینه پیروز است.

وی با اشاره به پیاده روی اربعین و تشکر از ملت عراق بابت حمایت از زائران اربعین؛ یادآور شد: به حق اربعین یک حماسه بزرگ و بی نظیر است. بیش از ۲۰ میلیون نفر جدا از دین و مذهب، قوم، نژاد از همه کشورهای دنیا در این راهپیمایی شرکت کردند. امیدوارم قدر این فرصت را بدانیم و ثبات قدم داشته باشیم و عطر سید الشهدا را حفظ کنیم.

آیت الله خاتمی گفت: جا دارد از مردم تهران هم تشکر کنم که مسیر ۱۷ کیلومتری تهران را طی کردند و در راه اربعین گام برداشتند. زیر پوست تهران تدین، عشق به اهل بیت است ؛ شاید ناهنجاری هایی هم باشد اما برخی این مسائل را آنچنان بزرگ نکنند. کسانی که در اربعین شرکت می کنند تربیت شدگان مکتب هیهات منه الذاله هستند و اگر کسی بخواهد آسیبی به کشور برساند همین مردم دندان هایش را در دهانش خرد می کنند.

وی تصریح کرد: یکی از خبرهای مسرت بخش این هفته خنثی شدن توطئه جدید اسرائیل در منطقه بود. مسئولان ایرانی، عراقی سردسته اقلیم کردستان عراق را نصیحت کردند و او لجبازانه ایستاد و همه پرسی را برگزار کرد و بعد از برپایی همه پرسی فهمید که در میدان آمریکا و اسرائیل بازی کرده است.

آیت الله خاتمی با اشاره به حضور پر قدرت دولت عراق در کرکوک اظهار داشت: دولت عراق سریع واکنش نشان داد و کرکوک را گرفت و توطئه خنثی شد. به مسئولان اقلیم کردستان عراق می گویم یکبار تجربه بس است و حالا که تجربه تان شکست خورده همراه با دولت عراق شوید و بازیچه آمریکا و اسرائیل نشوید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه طومار داعش در منطقه پیچیده شد و آنهایی که این ها را ایجاد کردند ؛ یک پرونده سراسر جنایت را به جای گذاشتند گفت: همه باید از دولت عراق، سوریه و حشد الشعبی و مرجعیت تشکر کنند که این خطر را دور کردند. همچنین باید از حاج قاسم سلیمانی تشکر کنیم که مسئولیت مستشاری را به خوبی ایفا کرد و افتخار برای ایران اسلامی شد.

وی با اشاره به کمک های گسترده ائتلاف ضد داعش به داعشی ها عنوان داشت: اگر ایران وارد عرصه مبارزه با داعش نمی شد ، این پیروزی ها بدست نمی آمد.اگر آن روز با داعش نمی جنگیدیم باید در خیابان های تهران و در مرزهای خودمان با این تروریست ها می جنگیدیم.

آیت الله خاتمی گفت: عربستان دخالت صریحی در قضیه لبنان کرد و نخست وزیر لبنان را فراخواند و متن استعفا را به او داد تا سعد الحریری استعفا کند. نخست وزیر لبنان می دانست که این اتفاق می افتد اما می توانست نرود ولی رفت و ذلت را پذیرفت. عربستان یک لبنان در هم ریخته می خواهد؛  دولتی است که رد پایش در همه جنایت ها دیده می شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اتفاقات اخیری که در عربستان می افتد شبیه زمان طاغوت است ؛ تاکید کرد: دعوای امروز شاهزاده های سعودی جنگ زرگری است ؛ محمد بن سلمان یک میلیارد دلار پول به ترامپ داده تا از او حمایت کند. این جوان مدام ایران و حزب الله را تهدید می کند ؛ خجالت بکشید که یمن را به این وضع دچار کردید.

وی با انتقاد از تهدیدات اخیر محمد بن سلمان ؛ عنوان داشت: بزرگتر از شما که صدام بود با این ملت در افتاد ؛ ملت ایران او را به روز سیاه نشاند ؛ شما که عددی نیستید و دست بردارید از این حرف های بچه گانه. اگر وارد عرصه عملی تهدیدات خود شوید یک سیلی خواهید خورد که نمی توانید از جای خود بلند شوید.

نشان داد و کرکوک را گرفت و توطئه خنثی شد. به مسئولان اقلیم کردستان عراق می گویم یکبار تجربه بس است و حالا که تجربه تان شکست خورده همراه با دولت عراق شوید و بازیچه آمریکا و اسرائیل نشوید.

 

 

امام جمعه رباط کریم: استعفای نخست وزیر لبنان سناریوی جدید عربستانی‌ها است

حجت‌الاسلام حسینعلی محمدی‌نژاد، امام جمعه رباط کریم در آیین عبادی سیاسی روز جمعه که با حضور مردم خداجو و انقلابی در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال نماز انسان هایی را که بدون حضور قلب می خوانند دوست ندارد، اگر عبادتی از سوی افراد صورت می گیرد باید به گونه دقیق انجام شود.

وی با انتقاد از رواج تجمل گرایی در میان خانواده‌ها، افزود: متأسفانه امروزه برخی از خانواده‌ها برای خرید اجناس غیرضروری به مردان فشار می آورند، این در حالی است که اقتصاد خانواده ها دچار مشکلات جدی شده است و زنان باید از خرید کالاهای تجملاتی خودداری کنند.

امام جمعه رباط کریم ادامه داد: کتاب خوانی را نباید فراموش کرد، امروزه فضای مجازی سطح مطالعه را کاهش داده و حتی سواد عمومی و تخصصی افراد نیز کاهش یافته است و این برای یک جامعه می تواند آسیب های جدی را ایجاد کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به استعفای نخست وزیر لبنان، این حرکت را یک سناریو جدید علیه مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: دست های پشت پرده سبب استعفای سعد الحریری شد، آمریکایی‌ها و آل سعود می دانند در سوریه و یمن شکست خورده اند و با این مهره چینی ها می خواهند بازی جدیدی را به نفع حامیانشان طراحی کنند.

خطیب جمعه رباط کریم در پایان تأکید کرد: مردم در راهپیمایی عظیم اربعین نشان دادند که عشق به حسین(ع) در حال گسترش در جهان است، این ها دشواری های بسیاری را متحمل می شوند تا به سرزمین عشق برسند.

 

 

امام جمعه خیرآباد: پیاده‌روی اربعین آماده کننده زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) است

حجت الاسلام طزری امام جمعه خیرآباد در خطبه نماز جمعه خیرآباد گفت: در زیارت اربعین امام حسین( ع) می خوانیم که حضرت جانش را فدا کرد تا بندگان خدا را از جهالت خارج سازد. 
حجت الاسلام طزری اظهار داشت: این بدان معناست که جهالت آنچنان برای بندگان مضر است که ولی خدا باید با آن شیوه به شهادت برسد تابندگان از جهالت خارج شوند.
وی افزود: روایات متعددی وجود دارد که عاقبت انسانهای جاهل را بیان می کند، بعنوان مثال؛ وقتی حضرت موسی(ع) با آن همه معجزه قوم خود را از رود نیل خارج کرد قوم او به جای اینکه ایمان آنان به خداوند بیشتر شود، وقتی گذر آنان به قومی افتاد که بت پرستی می کردند از حضرت موسی(ع) درخواست کردند که خدایی مانند همان بت برای آنان قرار دهد تا آنان هم بت پرست شوند حضرت فرمود: شما جاهل هستید.
وی ادمه داد: حضرت علی(ع) می فرماید؛ اگر انسانها نسبت به آنچه که جهل دارند متوقف می شدند کافر و ملحد نمی شدند.
حجت الاسلام طزری امام جمعه منطقه خیرآباد در خطبه دوم نمازجمعه این هفته خیرآباد ضمن عرض تسلیت این ایام، گفت: اربعین امروز بعنوان یک نماد قدرت شیعه معرفی شده است، بیش از ۲۰ میلیون نفر از کشورهای مختلف علیرغم تمام مشکلات به صورت خود جوش از سمت نجف به سوی کربلا رهسپار می شوند تا با حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تجدید بیعت کنند و به نادی حضرت پاسخ دهند.

وی خاطر نشان کرد: این نعمت بزرگی است که خداوند در این زمان نصیب ما کرد تا بدین طریق کم کم زمینه ظهور حضرت ولیعصر(عج) محیا شود.
امام جمعه خیرآباد ضمن بیان اینکه در هفته کتاب و کتابخوانی قرار دایم، اظهار داست: متأسفانه آمار مظالعه و کتابخوانی در کشور ما پائین است، ما حاضر هستیم برای همه چیز هزینه کنیم اما برای فرهنگ مظالعه هرگز چنین کاری را نمی کنیم.
وی بیان داشت: مقام معظم رهبری می فرماید؛ یکی از تنبل ترین تنبلی ها، تنبلی در مطالعه است و برای پیشرفت فرهنگی چاره ای جز مطالعه نداریم.
حجت الاسلام طزری با اشاره به اینکه در هفته گذشته نخست وزیر عراق با کمال ناباوری در کشور عربستان استعفا داد تا از این طریق بتواند جبران شکست های خود در یمن، سوریه و عراق را بنماید، گفت: اهداف متعددی پشت این کار خوابیده است که درگیر کردن حزب الله لبنان، قدرت نمایی عربستان در منطقه و کمک به قانون کاتسا از اهداف مهم این کار است.
وی در پایان گفت: به لطف خدا و با توجه به قدرت روز افزون جمهوری اسلامی و محور مقاومت، این طرح به شکست خواهد انجامید.

 

 

امام جمعه فیروزکوه: رنگ خدا و تقوای الهی در زندگی انسان امروزی وجود ندارد/ امروز ندای آزادی در جهان بلند است

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی، امام جمعه شهرستان فیروزکوه، در خطبه های این نماز عبادی-سیاسی با تاکید بر این که برای اهل تقوا بن‌بستی نیست، گفت: از نعمات خداوند غافل می‌شویم و به دنبال هوس‌های شیطانی می‌رویم و گرفتار می‌شویم؛ محال است اهل ایمان و تقوا به بن‌بست برسند؛ حال این بن‌بست می تواند اقتصادی، اعتقادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی باشد؛ خداوند می‌خواهد ببیند چقدر به او اعتقاد دارید؛ اگر بی‌پول شدید خدا را رها می‌کنید؟ خدا بنده را روزی می‌دهد، چه پول و چه مادیات باشد، از مسیری که بنده فکرش را نمی‌کند به او روزی می دهد.

وی در ادامه افزود: چرا الماس این اندازه قیمت دارد؟ منشا او از زغال سنگ است؛ از زغال سنگی که آتش گرفت الماس ساخته می‌شود؛ خداوند می‌خواهد انسان‌ها را قیمتی کند بنابراین در سختی و رنج قرار می‌دهد؛ زندگی او را در مشکلات قرار می‌دهد؛ گاهی مواقع خداوند راه‌های خیر را بر انسان می‌بندد و راه شر را بر او باز می‌گذارد تا ببیند در شرایط سخت راه شیطان را می‌رود یا خیر؛ اگر تقوا داشته باشد خداوند راه خروج از سختی‌ها را برای او باز می‌گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی با اشاره به زندگی پیامبران در قرآن تاکید کرد: چرا این همه مشکلات د زندگی ما وجود دارد؟ رنگ خدایی و تقوای الهی در زندگی ما وجود ندارد؛ اگر باشد خداوند برای او راه خروج از مشکلات را نشان می‌دهد؛ اگر توکل بر خداوند باشد زندگی ما خروج از بن‌بست‌ها و گره‌گشایی‌ها نمایان می‌شود.

خطیب نماز جمعه شهرستان فیروزکوه با تاکید بر تقوای الهی اذعان داشت: اگر قرآن و اسلام پیامبر (ص) آسیب ببیند باید اندوهگین شوید و الان برعکس شده است؛ به اعتادات و شعارها اسلامی ما توهین و بی‌توجهی می‌شود اما توجهی به آن نداریم؛ به حجاب و عفت جامعه ما لطمه وارد می‌شود اما توجهی به آن نداریم؛ این عظمت در اربعین حسینی به دلیل حرکت در سایه خدامداری است؛ دست یتیم اعتقادی را بگیرید؛ چه سائلی که تقاضای مالی دارد چه سائلی که آن سو دنیا برای نجات از دست ظالمان دست دراز می‌کند.

وی در ادامه در خصوص اربعین حسینی اذعان داشت: اربعین روز پیروزی، سربلندی، عظمت و آقایی قیام سیدالشهدا اعلام شد؛ پیاده‌روی روز اربعین تجلی پیروزی کاروان الهی و علوی و حسینی است؛ این کاروان پیام خود را چنان به کوفه رساندند که دوست و دشمن گریه کردند، شمر و آل زیاد و یزید را رسوا کردند؛ در مدینه بعد از اربعین غوغا کردند؛ پیاده‌روی اربعین امروز ما در امتداد همان راه است؛ ۲۰ میلیون با همه سختی‌ها از ۸۰ کشور در این پیاده‌روی شرکت کردند؛ این مردم درآمد سالانه خود را نذر اربعین حسینی می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی در خصوص بحران های منطقه ای خاطرنشان کرد: توطئه‌های امریکا و اسرائیل با کمک عربستان در منطقه داعش و گروه‌های تکفیری بود که با شکست مواجه شد؛ این در نتیجه مشاوره فرزندان این سرزمین به ملت سوریه و عراق بود؛ در داغ این شکست دنبال توطئه‌های جدید از جمله بحث کردستان عراق بودند؛ بارزانی بلند شد و در نهایت اعتراف کردند که امریکا باعث این بحث جداسازی کردستان بود؛ دنبال پروژه‌سازی علیه ایران و حزب‌الله هستند تا تضعیف کنند که به نتیجه نخواهد رسید؛ امروز ندای آزادی در جهان بلند است؛ حرکت جمهوری اسلامی باید جهانی شود که مسیری خدایی و الهی است.

 

امام جمعه شهرری: پیاده روی ۲میلیون جامانده اربعین در تهران نشانه پیروزی دین و معنویت است/ عربستان در حال فروپاشی است

حجت الاسلام  سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته که در مصلی بزرگ حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار داشت: تقوا کلید عزت و سعادت انسان است.

وی افزود: هرچه زمان می گذزد بیشتر به محتوای سخنان زینب کبری(س) در مجلس یزید پی می بریم و پس از ۱۴۰۰سال این عظمت راهپیمایی اربعین نشان‌دهنده پیروزی دین، معنویت است.

امام جمعه شهرری با اشاره به اولین زائران اربعین حسینی تصریح کرد: ۲انسان خالص و دیندار که یکی جابر بود پیاده روی اربعین را بدعت گذاشتند و امروز ۲۰میلیون نفر با ادیان و مذاهب مختلف این راه را ادامه می دهند تا جهانیان مقام حضرت سیدالشهدا(ع) را ببینند.

شاهچراغی گفت: از مسئولین عراقی تشکر می کنیم که نگذاشتند در طول ۲۰ روز کوچکترین اتفاقی بیفتد و از مردم عراق نیز تشکر می کنیم که از زائران حسینی به بهترین شکل میزبانی می کنند.

وی با اشاره به پیاده روی جاماندگان اربعین در تهران، بیان کرد: قریب ۲میلیون نفر در این همایش شرکت کردند و از میدان امام حسین(ع) تهران تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) راهپیمایی کردند که نشانه عشق و دلدادگی مردم به مکتب اهل بیت علیهم السلام است.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه تبریز سه علامه بزرگ تربیت کرده است، گفت: چهارشنبه سالروز درگذشت علامه طباطبایی و پنجشنبه سالروز رحلت علامه محمدتقی جعفری است. این دو عالم و همچنین علامه امینی فدایی قرآن و اهل بیت بودند و در طول عمرشان مانند رزمنده ای مدافع دین بوده و نگذاشتند جبهه کفر به تشیع حمله ور شود.

شاهچراغی درخصوص روز کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: کتابخوانب در ایران مصیبت شده است و چراغ کتابخوانی هر روز کم‌سو تر می شود که برخی مسئولان نیز در این امر کوتاهی می کنند. شبکه های مجازی نمی توانند جای کتاب را بگیرند. آموزش و پرورش و خانواده ها در این امر نقش کلیدی دارند.

بارزانی دزد نفت بود

وی با بیان اینکه بارزانی دزد نفت بود، گفت: بسیار خوشحالیم که توطئه دشمنان در تجزیه عراق خنثی شد. بارزانی نفت های کرکوک را می فروخت و پولش را به جیب شخصی خودش می ریخت و آمریکا و اسرائیل با علم کردن این دزد، می خواستند یک اسرائیل جدید در منطقه ایجاد کنند که نقشه‌شان نقش بر آب شد.

امام حمعه شهرری در ادامه بیان کرد: سعد حریری خدمت به ملت خودش را نپذیرفت و سرسپردگی خود را به آل سعود نشان داد و این از نقشه های آمریکا و اسرائیل بود که می خواستند اوضاع لبنان را به هم بریزند.

شاهچراغی با بیان اینکه عربستان به دنبال یک توطئه جدید و جنگ در لبنان است، گفت: سعودی ها بدانند که لبنان، کشور دو دهه قبل نیست و رهبری مثل سیدحسن نصرالله دارد که نمی گذارد مغزهای معتاد به الکل در لبنان آشوب به پا کنند.

وی با ادعای اینکه عربستان در حال فروپاشی است، گفت: دزدها به جان هم افتاده اند و این نشان از فروپاشی در عربستان است. خون مظلومان یمن از بین نمی رود و به همین زودی آل سعود به سزای اعمالشان می رسند.

 

امام جمعه بخش گلستان: کتاب‌های دانشگاهی نیاز به تغییر دارند/ رسانه‌های آمریکایی اخبار اربعین را سانسور کردند

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی صفایی امام جمعه بخش گلستان در خطبه‌های نماز جمعه خود با دعوت نمازگزاران به تقوای اللهی و اشاره به تاثیر نماز در اخلاق و رفتار انسان، گفت: خواندن نماز سبب گرایش انسان به انجام دیگر امور دینی و کارهای خوب می شود و اگر نماز انسان درست و قابل قبول نباشد سایر امور نیز مورد قبوال واقع نخواهد شد.

وی در ادامه به این امر که امروز زیارت کربلا با سهولت انجام می شود، اظهار داشت: جابر بن عبدالله انصاری در چهله نخست شهادت امام حسین (ع) به کربلا رفت و در واقع فرهنگ زیارت کربلا و راهپیمایی اربعین را در بین شیعیان پایه گذاری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی همچنین در خصوص شرایط زائرین کربلا در عصر حاضر، تشریح کرد: پس از به درک واصل شدن صدام حسین، جمعیتی سه میلیون نفری به زیارت امام حسین (ع) رفتند و امسال این جمعیت به بالای بیست میلیون نفر رسیده است به شکلی که من شنیده‌ام فردی خانه‌اش را برای رفتن به زیارت کربلا فروخته است.

وی با بیان اینکه از تمام قاره‌ها در راهپیمایی عظیم عاشورا شرکت داشتند، اذعان داشت: شیعیان از قاره آمریکا، اروپا، آفریقا و آسیا در این راهپیمایی صرکت داشتند و باید بدانیم که فرهنگ شیعه فرهنگ دفاع از مظلومین جهان است، هرچند عده‌ای سعی در ایجاد جریان شیعه هراسی و مسلمان هراسی در جهان دارند اما خداوند پشتوانه مسلمانان است.

امام جمعه بخش گلستان همچنین باتاکید براینکه مردم به هر نحوی به زیارت کربلا می روند، تشریح کرد: امروز رسانه‌های آمریکایی اخبار کربلا را سانسور می کنند و حتی اگر دستشان به زریح و قبر مطهر امام حسین (ع) برسد، قبر ایشان را شخم خواهند زد همانگونه که در گذشته برخی حاکمان لرب سعی در این کار داشتند.

وی درخصوص هفته کتاب و کتاب‌خوانی، تاکید داشت: مادرها در وهله اول باید بحث خواندن کتاب را در بین فرزندانشان جا بیاندازند، چرا که کتاب غذای روح است و باید بر مسموم نبودن کتاب توجه داشت، چرا که مسموم بودن کتاب سبب بروز برخس ناهنجاری‌ها در اجتماع خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی درپایان باتوجه به لزوم تغییر کتب دانش آموزان و دانشجویان، خاطرنشان کرد: پس از گذشت سال‌ها از ایجاد انقلاب اسلامی هنوز هم می بینیم مواردی غیرمناسب و فرهنگ غربی در کتاب‌های دانشگاهی و مدارس دیده می شود که آموزش و پرورش و مسئولین مربوطه باید به این امر توجه ویژه داشته باشند.

 

امام جمعه قرچک: امروز کشورهای اسلامی باید یکپارچه فریاد «هیهات من الذله» سر دهند

حجت الاسلام و المسلمین حجت اله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: اصلاح جامعه ، مبارزه با ظلم و فساد ، پیاده کردن اصل دین وظیفه متقین است .
وی گفت: نشانه اصلی دولت اسلامی و دولت مردان اسلامی همین نکته است .امام به دنیا نشان داد ظلم وستم هر چه ظاهرا بزرگ باش در برابر حق پر کاهی است و پایدار نمی ماند،اگر موضع سیدالشهدا فموضع تسلیم و سکوت بود امروز دنیا غرق در ظلم و فساد بود.
اسماعیلی تاکید کرد: امروز کشور های اسلامی باید یکپارچه فریاد (هیهات من الذله)سر دهند،پیروزیهای سوریه و عراق و جمع شدن پرونده داعش ،نیروی ساماندهی شدن آمریکا و صهیونیست با آن همه حمایت، نشان داد مسلمانان می توانند در برابر استکبار جهانی براحتی پیروز شوند.
وی تصریح کرد: سران کشور های اسلامی امروز باید بصورت ویژه به فکر مردم یمن باشند به هر شکل ممکن باید به آل سعود فشار بیاورند اگر زیر بار حرف منطق نمی رود مقابله به مثل کنند حملات موشکی را سنگین و ادامه دهند چون سازمان ملل جزء احساس تاسف کاری نمی کند، هیچ وقت عربستان را رها نمی کند، در کشورهای اسلامی دخالت و فضولی می کند ،گوشش را نمی گیرد ،اخیرا شیطنتش به لبنان هم سرایت کرد بدنبال جنگ داخلی در لبنان است،نباید منتظر این جسارتها و زیاده طلبی های آل سعود باشیم.
اسماعیلی بیان کرد: یمن به بزرگترین قحطی جهان تبدیل شده است،آنچه خبر می رسد تا یک ماه دیگر ذخایر دارویی و غذایی تمام می شود ،چه باید کرد؟ جان ۴۰۰هزار کودک در خطر است .
وی با اشاره به سخنان مقا معظم رهبری افزود: این حرکت اربعین ،عزم همگان را ثابت و استوار می کند و یکی از درسهای اجتماعات اربعین ،طرح ثبات قدم در راه حق و اقامه حق و عدل است،اربعین غیرت دینی شیعیان را به رخ جهانیان کشیده است،نمایش اعب و وحشت در دل استکبار است.
اسماعیلی گفت: در روز اربعین ،آخرین شهر سوریه از دست داعش ازاد شد،و آزادسازی شهر بو کمال پرونده ظاهری داعش بسته شد و پیش بینی سردار دلاور اسلام ،سردار سلیمانی درست بود کمتر از دو ماه صورت گرفت.
وی تاکید کرد: امریکایها به بهانه این که سوریه نمی تواند با داعش مبارزه کند چندین پایگاه در سوریه زده که امروز باید هر چه سریعتر منطقه را ترک کند.
امام جمعه محترم شهرستان قرچکدر پایان از مردم ولایت مدار و همیشه در صحنه شهرستان قرچک در پیاده روی اربعین حسینی (ع) به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) از تمامی نیروهای نظامی و انتظامی ،بسیج وسپاه ،ذاکران و جوانان و اقشار مختلف مردم خصوصا خانواده های شهدا و ایثار گران در این مراسم معنوی تقدیر و تشکر کرد.

 

 

امام جمعه موقت باقرشهر: راهپیمایی باشکوه اربعین عزت و اقتدار حسین(ع) و جهان تشیع را نشان داد

حجت الاسلام و المسلمین عظیما امام جمعه موقت باقرشهر در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه ضمن دعوت به تقوای الهی به بیان حدیثی از امام حسن مجتبی(ع) پرداخت و گفت: یک قضای حاجت و حل یک مشکل مردم، گرامی تر و و محبوب تر از یک ماه عبادت در مسجد است، حل مشکلات مردم به جامعه برکت خواهد داد.

️ وی در ادامه گفت: پیاده روی باشکوه ایام اربعین که از نجف تا کربلا انجام شد، عزت و اقتدار حسین(ع) و جهان شیعه را نشان داد، انشاله روز به روز بر عزت و اقتدار شیعه افزوده شود؛ عزت دنیا و آخرت در این است که واجبات خدا را انجام دهیم و از محرمات دوری کنیم، سعادت جامعه و فردافرد همه ما این است که احترام خداوند را همواره حفظ نمائیم.

وی افزود: از همه مردم منطقه باقرشهر و کهریزک و روستاهای اطراف که سیل آسا به طرف مرقد مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) راهپیمایی کردند و همچنین از همه مسئولین و زحمتکشان برگزاری این راهپیمایی باشکوه تقدیر و تشکر می نمائیم، انشاله خداوند به همه این عزیزان خیر و برکت عطا فرماید.

امام جمعه موقت باقرشهر در ادامه به دیدار روز گذشته رهبر معظم انقلاب با دانشجویان اشاره و به بیان بخشی از فرمایشات رهبری در این دیدار پرداخت وگفت: دانشجویان باید همواره در خط اهل بیت و ولایت ثابت قدم باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عظیما در پایان با اشاره به نزدیک شدن به ایام پایانی ماه صفر گفت: خوشبختانه در باقرشهر و کهریزک هیات های عزاداری فراوانی وجود دارد، همه اعمال ما قطعا مورد توجه امام زمان(عج) است، شهادت امام رضا(ع) امام مجتبی و رحلت پیامبر بزرگ اسلام در این ایام قرار دارد، باید باحضور پرشور در مجالس عزاداری اهل بیت به این مجالس رونق دهیم و در شهر و کوچه ها و خیابان ها به نشانه عزاداری پرچم های عزا برپا کنیم.

مجتبی پرک رئیس شورای اسلامی باقرشهر، سروان مهقانی جانشین کلانتری باقرشهر در نمازجمعه این هفته حاضر بودند.

 

امام جمعه قدس: پیاده روی اربعین حرکتی بیدار کننده است/دشمنان از تجمع انسان‌های آزاده هراس دارند

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالقاسم میراحمدی، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان قدس ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوا طی سخنانی اظهار داشت: مؤمنان تنها کسانی هستند که هر وقت نام خدا برده شود دلهاشان ترسان می‏گردد، و هنگامی که آیات او بر آنها خوانده می‏شود ایمانشان افزون می‏گردد و تنها بر پروردگارشان توکل دارند.

وی درخصوص پیاده روی اربعین گفت: خیل عظیم راهپیمایان اربعین نشان از این است که مردم می خواهند بگویند که هیچ زور و سلطه ای را تحمل نمی کنند و اگر ۱۴۰۰ سال پیش امام حسین (ع) قیام کرد و زیر بار ظلم نرفت دشمنان فکر نکنند که آن چراغ خاموش شده است و این راهپیمایی و پیاده روی نشانه اعتراض در برابر ظلم دشمنان است.

میراحمدی با اشاره به اینکه ما باید این حرکت مردمی و خودجوش و بی سابقه را قدر بدانیم و در گسترش آن تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: اربعین غنیمت و گنج بزرگ مسلمانان است و حرکت تمدن ساز اربعین بیمه کننده همه جوامع اسلامی می باشد، اربعین نماد وحدت مسلمین شده است و حرکتی همراه با شور و شعور می باشد، شعوری که جان ها را آماده قیام می کند.

وی درخصوص اینکه رسانه های غربی از پوشش این حماسه بزرگ انسانی و انسان ساز و این نهضت تمدن ساز خودداری می کردند اظهار داشت: سوال اینجا است که چرا رسانه های غربی نادرترین رویداد خبری جهان و بزرگ ترین حماسه قرن را منعکس نمی کنند و جواب این است که آنها به دنبال اخباری هستند که به منافع آنها کمک کند و دشمنان به خوبی می دانند که ترویج فرهنگ اربعین تیشه به ریشه آنها خواهد زد.

امام جمعه شهرستان قدس به استعفای سحد حریری اشاره کرد و گفت: دلیل این استعفای ذلت بار این است که با تحریک دیگری خواسته لبنان را بی‌ثبات کند، ضمن اینکه دشمنان با شکستی که در مورد داعش خورده‌اند می‌خواستند تلافی کنند و سوم دلیل این است که به دنبال ائتلافی بین اسرائیل و عربستان هستند که البته اندیشه‌های پوچ آنها نیز به سرمنزل مقصود نمی‌رسد.

 

امام جمعه موقت پاکدشت: راهپیمایی عظیم اربعین عنایت خداوند متعال است

 امام حمعه موقت پاکدشت در خطبه های نماز حمعه پاکدشت بیان داشت: یکی از مهمترین عوامل جهل زدایی  تقوی است، افراد با تقوی عالم و بصیر هستندو در مسیر حق حرکت می‌کنند و هر گز به جهل و نادانی آلوده نخواهند بود.

عباس مرادی با اشاره به اربعین حسینی اظهار داشت: در بزرگترین راهپیمایی چندین میلیونی از کشورهای متعدد و ادیان مختلف به عتبات عالیات مشرف می شوند که این پیاده روی عظیم مارا یاد سخنی از حضرت زینب (سلام الله علیها) می‌اندازد: “ای یزید هرچه تلاش داری از خود بروز بده و الله قسم تو نمی توانی یاد ما را از بین ببری”.

در همین راستا  رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای  فرمودند:” این راهپیمایی عظیم روز اربعین در سال های اخیر جز عنایت خداوند متعال نیست” ،  ما قدر دادن برگزار کنندگان این مراسم در داخل و خارج از کشور هستیم ،

استاد حوزه علمیه و دانشگاهع ادامه داد: این حرکت عظیم راهپیمایی مختص کشور عراق نبوده و در جای جای کشور بویژه در پایتخت بالغ بر ۲ میلیون نفر عاشق ۱۸ کیلومتر پیاده روی کردند که نشان دهنده انس عجیب ملت جمهوری اسلامی ایران با اهل بیت علیها سلام است.

وی با اشاره به  سالروز ارتحال علامه طباطبایی مفسر قرآن کریم گفت: این روز به نام کتاب و کتابخوانی نامیده شده است و یکی از معضلات و کاستی ها در جامعه متاسفانه بی توجهی به مسئله کتابخاوانی است ، برای حل این معضل همه مسئول هستند در ابتدا والدین و بعد مجموعه‌های فرهنگی ، مدارس و معلمان نقش به سزایی دارند.

عباس مرادی در عرصه سیاست خارجی به  استقلال اقلیم کردستان اشاره کرد و گفت : پشتیبان این تجزیه طلبی رژیم صهیونیست بود که دیدیم چطور نقشه آنها با شکست مواجه شده و بارزانی عامل اصلی شان درخواست پناهندگی  به کشورهای غربی را دارد.

امام جمعه موقت پاکدشت ادامه داد:  پیروزی اخیر در کشور سوریه برای مردم و مسئولین سوری با به دست گرفتن شهر بوکمال آخرین شهر در دست داعش حاصل شده است و پرونده داعش در این کشور رو به پایان است ، ما قدر دارن زحمات سرداران سپاه جمهوری اسلامی ایران ، درایت مقام معظم رهبری ، مردم عراق و سوریه ، دولت و ارتش آنها بزرگترین معضل منطقه را به پایان نزدیک کردند.

عباس مرادی در خصوص سعد حریری نخست وزیر مستعفی و بی‌کفایت لبنان تصریح کرد: حریری با این استعفا در عربستان اثبات کرد که نوکر ریاض است و آنها فکر کردن که لبنان مثل  گذشته است ، امروز نیروی بزرگ حزب الله دوش به دوش دولت در خدمت کشور لبنان است و مردم و دولت آنها مرتبط با انقلاب ایران و بسیار ارادتمند به رهبر عظیم الشأن انقلاب هستند، ضمن اینکه  ما به عربستان سعودی می‌گوییم:  شما در حال حاضر روزهای نابسامان و شرایط بدی را برای به دست گرفتن سلطنت به ناحق سپری می‌کنید وابن نتیجه  ریختن خون‌های به ناحق ریخته شده مظلومان علی الخصوص مردم مظلوم یمن است.

 

امام جمعه پیشوا : حضور مقتدرانه و مقاومت سبب نابودی گروههای تکفیری

حجت الاسلام باقری در خطبه های نماز جمعه پیشوا افزود: هر چند استکبار و در راس ان آمریکا از توطئه های دیگر دست نمی کشد ولی محور مقاومت علیه صهیونیزم و وهابیت نشان داد هر جا دفاع از حق جانانه صورت گیرد پیروزی نزدیک است.

امام جمعه پیشوا درباره شکوه اربعین گفت:  فرصت حضور بیش از ۲۰ میلیون نفر مسلمان و غیرمسلمان از ملیت ها ،کشورها و اقوام مختلف بصورت خودجوش در این مراسم را خداوند خلق کرد و امیدواریم قدر این فرصت را بدانیم و عطر سید الشهدا را حفظ کنیم.

خطیب موقت جمعه تهران همچنین از مردم و دولت عراق برای پذیرایی عزتمندانه از زائران امام حسین (ع) تقدیر کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۶۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مهمترین محورهای سخنان ائمه جمعه امروز مناطق مختلف استان به صورت خلاصه آمده است:
گزیده خطبه های نماز جمعه دهدشت؛
خطیب جمعه دهدشت به مسئله حجاب اشاره کرد و گفت: از نیروی انتظامی و طرح نور حمایت خواهیم کرد، اجازه نمی‌دهیم که هیمنه نیروی انتظامی شکسته شود، هم‌وطنان مسلمان به حکم شرع و غیرمسلمان به حکم قانون موظف به رعایت حجاب هستند؛ حجاب از اصول اساسی انقلاب شکوهمند اسلامی است که همه باید نسبت آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم‌. حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با اشاره به فرا رسیدن روز معلم، از معلمان به‌عنوان پایه‌گذار تمدن نوین نام برد و خاطرنشان کرد: به تعبیر امام راحل جایگاه معلم جایگاه انبیا است و دین و دنیای فرزندانمان در گرو کار و تلاش‌های آن‌ها است. خطیب جمعه دهدشت با بیان اینکه معلمان واجبات الهی، معارف و بذر دین را در قلب دانش‌آموزان خود بکارند، افزود: اگر معلم این کار را انجام دهد مانند حکاکی بر سنگ در قلب دانش‌آموز می‌ماند. گزیده خطبه های نماز جمعه پاتاوه  امام جمعه پاتاوه با اشاره به مناسبت‌های هفته و تبریک هفته معلم گفت: شهید مطهری میدان‌دار جریان مبارزه با غرب و پهلوان میدان جهاد تبیین، ژرف‌اندیش و معلمی بزرگ برای دیروز و امروز کشور است بنابراین بهترین الگو است. حجت الاسلام سیادت با اشاره به روز جهانی کار و کارگر، افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران فرمودند: اگر مردم وارد میدان اقتصاد شوند، تولید جهش پیدا می‌کند و اگر این شعار بخواهد محقق شود در این شعار به حضور مردم تأکید شده است. وی ادامه داد: برای این منظور توجه به ظرفیت‌های بومی و تلاش مردم نقش اثرگذاری در جهش تولید دارد و با تلاش مردم و رونق تولید باعث ثروت کشور و آحاد مردم خواهد شد و در این شرایط، بیکاری و فقیری در جامعه مشاهده نخواهد شد. گزیده خطبه‌های نماز جمعه لنده. حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر لنده با اشاره به نقش خانواده به‌عنوان یک اصل مهم گفت: ازدواج یکی از مهمترین مسائلی است که مورد تاکید نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) است لذا هر جوانی در وقت مناسب خود باید ازدواج کند.   امام جمعه لنده به نقش سازمان ملل برای حمایت از مردم فلسطین افزود: بیش از ١٩۴کشور جهان در سازمان ملل به حمایت از مردم غزه دست به یک حرکت ارزشمندی زدند که باید مورد حمایت قرار بگیرد که باید این مهم استمرار داشته باشد.   محمودی اصل گفت: مردم در امریکا چندین روزه است که در حمایت از مردم غزه راهپیمایی دارند و شاهد برخورد خشن پلیس امریکا در برخورد با دانشجویان و اساتید خوی وحشیگری آنان را به نمایش گذاشت.   وی به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با نیرو‌های مسلح اشاره کرد وگفت:مسئله حمله موشکی ایران به اسرائیل و اصابت موشک‌ها مهم نیست بلکه شکست هیمنه پوشالی اسرائیل بود که صورت گرفت و ذهن‌های خیلی از اندیشمندان جهان را روشن نمود.   امام جمعه لنده به ١٢اردبیهشت سالروز گرامیداشت مقام معلم پرداخت و گفت: هفته معلم باید با بهترین ویژه برنامه‌های در شأن معلم برگزار شود و یاد و خاطره بزرگ‌معلم انقلاب اسلامی شهید مرتضی مطهری گرامی داشته شود.   وی به نقش شورا‌های شهر و روستا اشاره کرد و افزود: شورا‌ها نقش بی بدیلی در تصمیم گیری شهر‌ها و روستا‌ها دارد و سهم مهمی در تعامل و همکاری با شهردار و دستگاه‌های اجرایی دارند.   امام جمعه لنده گفت: در خصوص مطالبه مردم برای آب شرب در شهرک‌های لنده بحث گل آلود شدن آب در فصول زمستان است که باید این مهم صورت گیرد.   وی گفت: یکی از مشکلات اصلی امروز روستا‌های شهرستان فاقد آب شرب بحث آبرسانی به روستا‌ها است که متاسفانه این مهم از سوی آب و فاضلاب شهرستان و استان جفا شده است و باید پاسخگو باشند گزیده خطبه‌های نماز جمعه سرفاریاب. امام جمعه سرفاریاب با گرامی داشت نهم اردیبهشت، روز شوراها، مشورت را یکی از ارکان مهم صحت و سلامت تصمیم گیری‌ها عنوان کرد و با بیان اینکه جامعه‌ای که سنت مشورت در آن حاکم نیست در تب و تاب خود محوری می‌سوزد، افزود: در قرآن با ذکر تمثیل‌ها و نامگذاری یک سوره به نام شوری و همچنین در احادیث معصومین (ع) سفارشات زیادی به مشورت در امور به عنوان بهترین راه رشد و موفقیت تأکیدشده است. حجت الاسلام زارعی پور با تبریک روز کارگر و قدردانی از زحمات این قشر نجیب در جامعه بهترین روش حمایت از کارگران و رونق اقتصاد جامعه را خرید و استفاده از کالا‌های تولید داخل عنوان کرد. وی به طرح نور نیروی انتظامی در خصوص برخورد با بی حجابی در جامعه و حمایت قاطع مردم از این طرح اشاره کرد و ضمن قدر دانی از نیروی انتظامی در این خصوص، ادامه داد: قطعا بی توجهی به مقوله حجاب توسط برخی افراد در جامعه، مثل بسیاری دیگر از مسائل، با حمایت و پشتیبانی دشمنان نظام و با ابزار رسانه و تبلیغات انجام می‌شود. امام جمعه سرفاریاب اضافه کرد: همه ما باید با هوشیاری و همراهی درست، کمک کنیم موضوع حجاب که یک قانون و وظیفه شرعی است در جامعه به درستی اجرا شود. گزیده خطبه‌های نماز جمعه چرام. حجت الاسلام افشار امام جمعه‌ی شهر چرام در خطبه‌ی دوم نماز گفت: امنیت اخلاقی با عفاف وحجاب محقق می‌شود که این امری بین اللمللی است وتن‌ها به ایران محدود نمی‌شود. خطیب جمعه چرام افزود: نه فقط جوامع اسلامی که غربی‌ها برای ایجاد امنیت اجتماعی راهکاری ارائه کرده اند که اگر کسی اعتقاد دینی نداشته باشد با بی بند باری به خانواده و جامعه‌ی سالم دست نخواهد یافت. وی ادامه داد:حجاب احترام به حرمت‌های الهی و بر همه‌ی مسلمین به ویژه خواهران شیعه واجب است که عفاف و حجاب اسلامی را رعایت کنند. گزیده خطبه‌های نماز جمعه لیکک. امام جمعه لیکک در جمع نمازگزاران این شهر به مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد هشدار داد که چرا باید کارفرمایان فرزندان ما را به دلایل گوناگون مورد بی‌حرمتی قرار دهند. حجت الاسلام اسماعیل صلواتی دربخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت هفته مقام معلم افزود: امروز بالاترین خدمت به بشریت نشر معارف دین است بالاترین خیانت محروم کردن انسان‌ها از حقایق دینی است. وی ادامه داد: شهید مطهری این خدمت را به جامعه و انسانیت کرد و مقابل انحراف‌ها و کج فکری‌ها ایستاد. امام جمعه بهمئی با انتقاد از عملکرد برحی مسئولان و پیمانکاران گفت: بعضی از کارفرمایان شرکت‌ها و پیمانکاران و مدیران شرکت‌ها و کارخانه‌ها و طرح‌های ملی هم در خارج از استان و حتی بعضی اوقات در داخل استان فرزندان این استان را مورد بی‌حرمتی قرار می‌دهند و در اوج مظلومیت آنان را از کار برکنار می‌کنند. حجت الاسلم صلواتی از مسئولان خواست در این خصوص چاره اندیشه کنند. گزیده خطبه‌های نماز جمعه دیشموک. امام جمعه موقت دیشموک هم در جمع نمازگزاران حمله ایران به اسرائیل توسط نیرو‌های مسلح به خصوص سپاه پاسداران را سیلی محکم اسلام و جبهه مقاومت به دشمنان خواند و افزود: این روز‌ها سرخط مسائل روز در فضای رسانه‌ای در سراسر جهان حماسه غرورآفرین حمله حماسی سپاه پاسداران به رژیم غاصب صهیونیستی است. حجت الاسلام امیر داوودی در بخش دیگری از سخنانش دسیسه‌ها و پروتکل‌های یهود به منظور ترویج بی‌حجابی در جامعه را یادآور شد و تاکید کرد: حجاب در دین و مذهب و ملیت ایرانی ما قدمت تاریخی دارد که سند‌های تاریخی آن موجود است. وی ۱۲ اردیبهشت روز معلم را نمایانگر تجلیل از کسانی دانست که حتی در کلام پیامبر اکرم نیز بیان شده است و خاطرنشان کرد: گل سرسبد معلمان تاریخ شهید استاد مرتضی مطهری است. حجت الاسلام داوودی روز کارگر را نیز روز تجلیل از کارگران زحمتکش با کمترین خدمات و امکانات رفاهی عنوان کرد و افزود: همانگونه که معلم احیاگر جامعه است کارگر نیز بنا کننده جامعه است و باید مورد تقدیر و حمایت قرار گیرد. خطیب جمعه موقت دیشموک با بیان اینکه کارگران در سخت‌ترین شرایط مثل کوره‌های آهن و در گرمای شدید و سرمای استخوان سوز در حال ساخت خانه و پل و نیروگاه و ساختمان برای ما هستند گفت: انتظار داریم مسئولان به منظور تامین رفاهیات این قشر زحمتکش فکری کنند تا معیشت و زندگی آنها بهبود یابد. حجت الاسلام داوودی مشکل راه‌های روستایی بخش دیشموک را یادآور شد و گفت: از اداره راه استان و شهرستان انتظار داریم راه‌های روستایی را که پیمانکار آن مشخص شده است وضعیت آنها مشخص است را هرچه زودتر به تسریع روند کار کمک کنند تا در فصل بهار و تابستان که شرایط آب و هوایی مساعد است کار انجام شود و به فصل سرمای آینده نرسد که باعث بی‌کیفیتی کار شود. وی از مسئولان نظارتی خواست شرایط پیمانکاران راه‌های ارتباطی دیشموک را با جدیت بیشتر بررسی کنند.
گزیده خطبه های نماز جمعه مارگون
حجت الاسلام خواجه پور اجرای طرح نور، یعنی عفاف و حجاب توسط نیروهای جان بر کف انتظامی را یادآور شد: مجدانه از این عزیزان باید تشکر کنم که مثل همه صحنه‌های امنیتی وارد میدان شدند و امنیت دینی و اسلامی را برای مردم رقم می‌زنند. امام جمعه شهر مارگون گفت: اگرچه شاهد یک سری بی‌همتی‌ها از سوی بی‌حجاب‌ها هستیم، اما راه برون رفت از بی‌حجابی و بی‌حیایی در جامعه، اجرای طرح نور و تحقق دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر است. وی به ثمرات واقعه مبارک عملیات وعده صادق اشاره کرد و افزود: عملیات وعده صادق اگرچه اسرائیل و آمریکا را بر جای خود نشاند، ضعف و استیصال آنها را به رخ جهان کشاند و از طرفی اقتدار ایران اسلامی را به دنیا اثبات کرد، اما مردم باید بدانند ثمرات این عملیات و واقعه مبارک چه بود.       

دیگر خبرها

  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • کارگران در نماز جمعه تهران
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت
  • نماز جمعه تهران
  • نماز جمعه سنندج
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند