Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@13:43:10 GMT

امارات، 40 هواپیمای مسافربری«بوئینگ» می خرد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۷۳۶۳۲

امارات، 40 هواپیمای مسافربری«بوئینگ» می خرد

تهران-ایرنا- خبرگزاری فرانسه گزارش داد که امارات متحده عربی، شرکت هواپیمایی امارات قراردادی به ارزش 15.1میلیارد دلار برای خرید 40 هواپیمای مسافربری از نوع «بوئینگ 787 - 10 دریم‌لاینر» امضا کرد.

به گزارش روز یکشنبه «فرانس پرس»، شیخ «احمد بن سعید آل مکتوم» رئیس هیات مدیره شرکت شرکت هواپیمایی امارات با اعلام این خبر، افزود: با این قرارداد، مجموع هزینه هواپیماهای سفارشی شرکت هوایپمایی امارات از شرکت « بوئینگ» به 90 میلیارد دلار رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شیخ احمد با بیان اینکه به این نتیجه رسیده ایم که هواپیماهای «بوئینگ 787- 10» برای ما گزینه مناسب تری است، افزود: سفارش های هواپیمایی امارات از سال 2022، به کشور تحویل داده خواهد شد.
این مسئول اماراتی تصریح کرد: برخی از این هواپیماها جایگزین نوسازی ناوگان ها خواهد شد تا ناوگان هواپیمایی فعال و کارآمد بماند و برخی دیگر برای توسعه شبکه هواپیمایی در آینده استفاده خواهد شد.
شرکت هوایپیمایی امارات که دفتر مرکزی آن در شهر «دبی» واقع است، بزرگترین مشتری خرید هواپیماهای «بوئینگ 777» به شمار می رود. این شرکت 165 هواپیما از این نوع در اختیار دارد و سفارش قطعی خرید 164 هوایپمای دیگر نیز داده است.
شرکت هواپیمایی بوئینگ، مهمترین رقیب شرکت هواپیماسازی «ایرباس» به شمار می رود.
براساس این گزارش، هواپیمایی امارات بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی در خاورمیانه است. همچنین این شرکت بزرگترین مشتری هواپیماهای «ایرباس» از نوع «سوپر جامبو 380» است. اکنون امارات، یکصد فروند هواپیمای ایرباس در اختیار دارد و سفارش قطعی خرید 46 فروند دیگر نیز داده است.
شیخ احمد همچنین گفت: هواپیمای بوئیگ 787 برای ناوگان هواپیمایی ما بهتر ازهواپیماهای 777 و سوپر جامبو 380 است.
شرکت هواپیمایی امارات، پروازهای منظم روزانه ‌ای را از دبی به مقاصدی در خاورمیانه، خاور دور، اروپا، آفریقا، شبه قاره هند، جنوب شرق آسیا و آمریکای شمالی انجام می‌دهد. فرودگاه بین‌المللی دبی، قطب این شرکت هواپیمایی به ‌شمار می‌آید.
خاورم**9329** 1064
مترجم: ندا بهبودی*

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۳۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپهران کم تاخیرترین ایرلاین فرودگاه نجف شد

هواپیمایی سپهران از ایران کم تاخیر ترین شرکت در بین تمامی شرکت های بین المللی فرودگاه نجف شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس اعلام رسمی کشور عراق ، هواپیمایی سپهران عنوان نخست کمترین تاخیر را در فرودگاه پرتردد نجف بدست آورد.

هواپیمایی سپهران در این رده بندی بالاتر از شرکت های مطرح جهان همچون قطر ایرویز، ترکیش ایرلاین، فلای دبی و حتی هواپیما ملی عراق قرار گرفت و برگ زرینی در صنعت هوانوردی ایران را خارج از مرزهای کشورمان ثبت کرد.

هواپیمایی سپهران بیش از 208 پرواز در ماه به فرودگاه نجف از تهران و مشهد انجام می دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار
  • نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار بوئینگ به مدار می‌رود
  • همکاری شرکت هواپیمای اتحاد امارات با کام‌ایر افغانستان
  • روایت‌هایی از نخستین شرکت‌های مسافربری | وقتی گاریخانه‌ها به گاراژ تبدیل شدند
  • درگذشت ناگهانی دومین افشاگر نقص فنی بوئینگ ۷۳۷ در کمتر از دو ماه!
  • لغو پرواز‌های شرکت هواپیمایی ایران ایر تهران - ایلام و بالعکس
  • پروازهای تهران به ایلام لغو شد
  • لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ ایر تهران - ایلام و بالعکس
  • لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام و بالعکس
  • سپهران کم تاخیرترین ایرلاین فرودگاه نجف شد