Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخذ سفته با درج مبلغ ارزی به عنوان وثیقه غیرنقدی تعهدات ارزی از مشتریان بانک ها با رعایت سایر ضوابط و مقررات بلامانع است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از بانک مرکزی، بانک‌ها همواره می بایست به منظور وصول مطالبات ارزی آتی، با تشخیص،‌ مسئولیت و صرفه و صلاح پس از احراز اهلیت متقاضی، اعتبارسنجی و سایر عوامل موثر در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه، نسبت به اخذ وثایق معتبر لازم و کافی، سهل‌البیع، بلامعارض و با درجه نقدشوندگی بالا تمهیدات لازم را پیش بینی و اعمال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین مبنا اخذ سفته با درج مبلغ ارزی به عنوان وثیقه غیرنقدی تعهدات ارزی (تسهیلات ارزی اعطایی، گشایش اعتبارات اسنادی ارزی، صدور ضمانت‌نامه‌های ارزی و ...) از مشتریان، با رعایت سایر ضوابط و مقررات بلامانع است.

ضمناً حق تمبر انواع سفته معادل نیم در هزار بوده و بانک ها می بایست در رابطه با نحوه وصول و پرداخت آن راساً هماهنگی لازم را با سازمان امور مالیاتی کشور در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه به عمل آورند.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۳۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانکداری ویدئویی، خدمت جدید بانک ملت به مشتریان برای اولین بار در کشور

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، این محصول جدید دیجیتال که در مراسمی با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد بانک ملت رونمایی شد، در راستای تکمیل مجموعه محصولات فناورانه این بانک و کاهش مراجعه غیر ضروری مشتریان به شعبه برای دریافت خدمات بانکی طراحی و ارائه شده است.

حفظ ارتباط و افزایش تعامل دوجانبه با وجود حذف مراجعه حضوری، امکان برقراری ارتباط با مشتری در ساعت‌های غیر اداری، امکان پاسخ به درخواست‌ها و ارائه مشاوره اختصاصی و کسب اطمینان از هویت واقعی مشتری در انجام عملیات بانکی از مهمترین مزایای خدمت جدید ارائه شده بانک ملت است.

این گزارش حاکی است، تمرکز اولیه بانکداری ویدئویی بانک ملت، ارائه خدمات انتقال وجه و همچنین افتتاح حساب از طریق این درگاه است که امید است با استقبال متقاضیان تعداد خدمات ارائه شده در آینده افزایش یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبات ارزی به پیش‌بینی‌پذیر بودن اقتصاد کمک می‌کند
  • بانکداری ویدئویی، خدمت جدید بانک ملت به مشتریان
  • بانکداری ویدئویی، خدمت جدید بانک ملت به مشتریان برای اولین بار در کشور
  • مالک کارت بازرگانی برای عمل نکردن به تعهدات ارزی جریمه شد
  • تضمین تعهدات بیش از ۲۰۴ هزار پرونده «کشاورزی قراردادی» با عاملیت بانک کشاورزی
  • هشتمین مرحله قرعه‌کشی سپرده سبای بانک پارسیان برگزار شد
  • بازگرداندن ارز دولتی به خزانه بیت المال در قم
  • تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد