Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،علی اصغر سید آبادی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به اینکه شهر بوشهر به عنوان پایتخت کتاب انتخاب و معرفی شده است اظهار داشت: بوشهر به عنوان سومین پایتخت کتاب در کشور معرفی و برای انتخاب چهارمین شهر پایتخت کشور فراخوان ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهر‌های مختلف برای حضور در انتخاب پایتخت کتاب می‌توانند پرونده خود را ارسال کنند افزود: پس از بررسی‌های لازم در اسفند ماه پایتخت دیگر کتاب کشور معرفی و شهر منتخب سال آینده برنامه‌های خود را اجرا می‌کند.

مدیرکل برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به افزایش سرانه مطالعه در کشور پرداخت و خاطر نشان کرد: براساس آخرین پژوهشی که در سال ۹۴ انجام شده سرانه مصرف فرهنگی در کشور ۱۲ دقیقه و ۳۳ ثانیه میزان کتابخوانی و مطالعه است.

سیدآبادی با اشاره به فعالیت ۵ هزار باشگاه کتاب‌خوانی گفت: این باشگاه‌ها که در ۸۰ شهر فعال است و با برنامه‌ریزی انجام شده امسال افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان در این باشگاه‌ها تجربه کتابخوانی گروهی را کسب می‌کنند بیان کرد: باشگاه‌های کتابخوان سازمان‌های غیردولتی است که کودکان و نوجوانان زیر نظر یک مربی بزرگسال فعالیت می‌کنند.

مدیرکل برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشگاه‌های کتابخوان پیشنهاد‌های خود در زمینه کتابخوانی ارائه می‌دهند تصریح کرد: باشگاه‌های کتابخوان در پرونده خود نوع و تعداد کتابها، بحث‌ها و بهترین کتاب ارائه شده در باشگاه را ثبت و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می‌دهند.

سیدآبادی بیان کرد: بعد از بررسی پرونده‌ها به بهترین بحث‌ها و بهترین کتاب معرفی شده در باشگاه کتابخوان هدیه‌ای داده می‌شود.

انتهای پیام/ز

باشگاه‌ کتاب‌خوانی در استان‌ها افزایش می‌یابد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۳۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد مهدی طهرانچی در حاشیه اجلاسیه افق تحول دانشگاه ۲ در چالوس در مورد افزایش حقوق هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور با بیان اینکه دولت امسال افزایش حقوق ۲۰ درصدی برای اعضای هیات علمی در نظر گرفته است، گفت: جلسه شورای معاونین دانشگاه برگزار شد و در حال آماده سازی لایحه‌ای برای هیئت امنا هستیم که ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش حقوق دانشگاه آزاد رقم بخورد.

محمد مهدی طهرانچی افزود: آینده آموزش عالی در گرو توجه به حرکت‌هایی است که امروز در قالب انتخاب رشته رخ می‌دهد و آینده کشور را رقم می‌زند.

او ادامه داد: ۱۲۰ هزار نفر هفته گذشته در رشته ریاضی، شش برابر این تعداد در رشته تجربی و سه برابر در دیگر رشته‌ها شرکت کردند که حکایت از ناهنجاری در انتخاب رشته در بین دانش آموزان دارد و اگر این موضوع عالمانه هدایت نشود می‌تواند آینده کشور را به خطر بیندازد.

رئیس دانشگاه آزاد کشور گفت: دانش آموزان بر اساس دریافت خودشان انتخاب رشته می‌کنند، اما دانشگاهیان باید علل این انتخاب و توزیع نامتوازن را بررسی کنند که امروز در این اجلاسیه در حوزه علوم اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و مسائل جدی هم مطرح شد

طهرانچی با بیان اینکه کشور در یک جنگ ترکیبی قرار گرفته است و هنر و رسانه در این جنگ، نقش جدی را بازی می‌کنند، افزود: جامعه شناسی و مخاطب شناسی در هنر و رسانه جایگاه بسیار مهمی دارد که این موضوع از سوی بیش از ۷۰ جامعه شناس از دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور در این اجلاسیه پرداخته شد.

در این اجلاسیه مدیران و هیأت‌های علوم اجتماعی دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور به مباحثی پیرامون رفتار اجتماعی دانشجویان و دانش آموزان و داوطلبان آموزشی پرداختند.

منبع: صداوسیما

کد خبر: 1228925 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد
  • مشارکت بازاریان سراسر کشور در برپایی جشن‌های دهه کرامت
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده