Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-04@15:03:38 GMT

عبور قیمت نفت خام سبک ایران از مرز ۶۰دلار

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۷۴۳۲۴

قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به سوم نوامبر (۱۲ آبان‌ماه) با بیش از ۲ دلار افزایش به ۶۰ دلار و چهار سنت برای هر بشکه رسید.

به گزارش امتداد نیوز ، میانگین قیمت نفت خام سبک ایران از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون ۵۰ دلار و ۳۹ سنت برای هر بشکه بوده است.

قیمت نفت خام سنگین ایران نیز در دوره مورد بررسی ۲ دلار و ۵۲ سنت برای هر بشکه افزایش یافت و به ۵۷ دلار و ۴۷ سنت برای هر بشکه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت سبد نفتی اوپک نیز به ۵۸ دلار و ۷۳ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته ۲ دلار و ۳۹ سنت افزایش یافته است.

قیمت نفت خام شاخص دبلیو.تی.آی در هفته منتهی به سوم نوامبر، ۲ دلار و ۱۱ سنت افزایش یافت و به ۵۴ دلار و ۶۰ سنت برای هر بشکه رسید. در هفته مورد بررسی قیمت نفت خام شاخص برنت ۲ دلار و ۲۵ سنت، افزایش یافته و به ۶۰ دلار و ۸۳ سنت برای هر بشکه رسیده است.

قیمت نفت خام شاخص‌های دوبی و عمان نیز به ترتیب ۵۸ دلار و ۷۷ سنت و ۵۸ دلار و ۷۰ سنت برای هر بشکه بوده است که نسبت به هفته گذشته به ترتیب ۲ دلار و ۵۱ سنت و ۲ دلار و ۵۶ سنت افزایش نشان می‌دهد.

 در هفته های اخیر با توجه به تاکید اعضای اوپک و ساییر تولیدکنندگان نفت بر مدیریت بازار جهانی نفت و تداوم اجرای توافق اوپک و غیر اوپک برای کاهش تولید نفت، قیمت این فراورده رشد قابل توجهی یافته است.

همچنین تشدید تنش های سیاسی در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس نیز موجب رشد قیمت نفت شده است.

true برچسب ها : قیمت نفت نفت true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۴۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به تعطیلات آخر هفته و همچنین تعطیلی بازار طلا، ارز و سکه همچنان مشاهده می‌شود که نرخ‌گذاری دلار در برخی از کانال‌های تلگرامی ادامه دارد به طوری که قیمت دلار در این کانال‌ها از صبح امروز (۱۵ اردیبهشت‌ماه) با نوسان قیمت همراه بوده است.

بنابراین گزارش، باید اشاره کرد که قیمت دلار با شروع سال جاری روند صعودی به خود گرفته بود و متناسب با حوادث بین‌المللی از ۷۰ هزار تومان هم عبور کرد، اما از هفته گذشته تاکنون روند کاهشی به خود گرفته؛ طوری که با توجه به ثبات و آرامشی که در بازار دلار غیررسمی حاکم است، خریدار و فروشی در این بازار نیست.

طبق گفته‌ها، ثبات و آرامش در بازار ارز آزاد حاکم اما نرخ‌گذاری کانال‌های تلگرامی همچنان گریبان‌گیر این بازار است و بدون توجه به تعطیلی بازارها، هم‌اکنون در این کانال‌ها دلار به ۶۱ هزار و ۲۲۰ تومان رسید.

کد خبر 6096245 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست
  • طلای جهانی پس رفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • سرمایه‌گذاران این بازار بیشترین زیان را دیدند/ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد؟
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • کف قیمت نفت در ۸۰ دلار محکم شد