Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: پانزده سال پیش در چنین روزی دبیر شورای نگهبان به رئیس مجلس وقت نامه‌ای نوشت و در آن به اهانت علنی علیه شورای نگهبان در مجلس اشاره و انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین در این نامه آیت‎الله جنتی از حجت الاسلام مهدی کروبی درخواست كرده بود كه نمايندگان مجلس با آرامش و استدلال و مباني حقوقي و شرعي و به دور از هرگونه احساسي گرائي به تدوين و تصويب قانون بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متن این نامه به شرح زير است:
حجت‌الاسلام والمسلمين جناب آقاي كروبي رياست محترم مجلس شوراي اسلامي با سلام در جلسه‌ علني شماره‌ 261 مجلس شوراي اسلامي كه در روز سه‌شنبه 14 آبان سال 81 پيرامون گزارش شور اول كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در مورد لايحه‌ اصلاح قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي توسط نمايندگان محترم ملت شريف، مطالبي عنوان گرديد كه توام با توهين و اهانت به شوراي نگهبان بود. اين روش متاسفانه در دوره‌ ششم مجلس شوراي اسلامي بارها مشاهده شده است. به‌ويژه از ابتداي سال جاري تشديد شده؛ به نحوي كه به طور متوسط در هر جلسه‌ علني چند توهين و اهانت به شوراي نگهبان به ثبت رسيده است.

شوراي نگهبان معتقد است كه مجلس شوراي اسلامي، محل استدلال و فهم و مصلحت و منافع ملت توام با آرامش و فضاي اخلاقي است و بايد مجلس با ريزنگري و دقت موشكافانه صرفا با لحاظ نمودن منافع دين، مردم و كشور، شجاعانه اظهارنظر كرده و تصويب قانون نمايند، نه جايي است كه عواطف، احساسات فردي، توام با خطابه بر مصالح ملي سايه افكند و در پوشش آن بر دستگاه‌ها و نهادهايي كه جايگاه آن در قانون اساسي، وصايا و سخنان حضرت امام رضوان الله عليه و رهبري معظم انقلاب اسلامي كاملا معلوم است، يورش برده و با كلمات ركيك و توهين‌آميز، چنين نهادهايي را مورد حمله قرار دهد.

حضرت امام« رضوان الله عليه» قبلا به آن دسته از افرادي كه از طريق عواطف و احساسات بر رفتار و عملكرد شوراي نگهبان خرده گرفته و توهين مي‌كردند هشدار داده و فرمودند:« چنان‌چه مشاهده مي‌شود افرادي كه نظر شوراي نگهبان موافق ميلشان نبوده، دست به شايعه‌افكني و يا خداي ناكرده توهين مي‌نمايند و به پخش اعلاميه و خطابه در مطبوعات و محافل دست زده‌اند. غافل از آن‌كه پيامد اعمال و جوسازي‌هاي آنان ... چه خواهد شد ... معلوم نيست در صدر مشروطيت در دوره‌ي اول با فقهاي ناظر به قوانين به اين نحو عمل شده باشد. در آن زمان به تدريج، فقها را از مجلس بيرون راندند و بر سر ملت، آن درآوردند كه ديديم. بنابراين آقايان هشدار مي‌دهم كه تضعيف و توهين به فقهاي شوراي نگهبان، امري خطرناك براي كشور و اسلام است. اميد آن دارم كه اين نحو امور تكرار نشود و به شوراي نگهبان تذكر مي‌دهم كه در كار خود استوار باشيد و با قاطعيت و دقت عمل فرماييد ».

شوراي نگهبان بنا بر توصيه‌ حضرت امام راحل و بر اساس جايگاه قانوني و شرعي كه دارد به دور از هرگونه غوغاسالاري و رفتار احساس و عاطفي كه ممكن است عده‌اي را هم معطوف به خود و يا جذب خود نمايد، به منظور امانت‌داري و حفظ مصالح ملي و منافع ملت شريف و دولت خدمتگذار، با قاطعيت به وظايف قانوني و شرعي خود عمل خواهد كرد و از برادران و خواهران عزيز خود در مجلس شوراي اسلامي مي‌خواهم كه با آرامش و استدلال و مباني حقوقي و شرعي و به دور از هرگونه احساسي گرائي به تدوين و تصويب قانون بپردازد و از جناب‌عالي انتظار دارد با تاسي از وصيت امام راحل، رضوان‌الله عليه كه خود مقلد حضرت ايشان بوده‌ايد اجازه ندهيد در مجلس شوراي اسلامي يكي از نهادهاي قانوني مورد هتاكي قرار گيرد.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۷۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند

آیت‌الله رضا رمضانی- دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) - که به دعوت مسلمانان برزیل برای شرکت در همایش بین‌المللی «اسلام؛ دین گفت‌وگو و زندگی» به این کشور سفر کرده است، در حاشیه این همایش، در جمع علما و مدیران مراکز دینی آمریکای لاتین، با اشاره به جایگاه مکتب اهل‌بیت(ع) اظهار کرد: الحمدالله که خداوند ما را با مکتب اهل‌بیت(ع) آشنا کرد. ما با اتفاق بزرگی مواجه شدیم که اسلام در عرصه اجتماعی و سیاسی حضور پیدا کرد. هیچ کس فکر نمی‌کرد چنین اتفاقی رخ بدهد. با وقوع انقلاب اسلامی در ایران، فرصتی طلایی برای همه ایجاد شده است.

تبلیغات غربی‌ها علیه مکتب اهل‌بیت(ع)

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) افزود: امروز غول رسانه‌ای در اختیار غربی‌ها است، آنها در صدد هستند که پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) را خشونت‌طلب معرفی کنند، حال آن که مکتب اهل‌بیت(ع)، مکتب مهر و مهربانی است. همه حرف‌ها برای این است که پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) در مقابل زور می‌ایستند، به همین جهت این نسبت را به شیعیان می‌دهند.


آیت‌الله رمضانی با اشاره به تلاش‌ها برای تحریف اسلام اظهار کرد: ما امروز با تحریف دیگری از اسلام مواجه هستیم. زمانی دشمنان با بیرون کردن کامل اسلام از عرصه‌های اجتماعی و سیاسی به دنبال تحریف اسلام بودند، اما اکنون غربی‌ها به دنبال معرفی اسلام لیبرال هستند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، وظیفه مهم مبلّغان دینی را معرفی مکتب اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: اینگونه نیست که سخنان ائمه معصومین(ع) را به راحتی با خواندن چند حدیث بفهمیم. حضرت امیرالمومنین(ع) در روایتی فرمودند: «اَمر (شأن و امامت ما) سخت دشوارتر است؛ و کسی نمی‌تواند (چنان که باید) به آن اقرار کند؛ مگر مَلک مقرّب، یا نبیّ مرسل، یا عبدی که خداوند قلب او را برای ایمان خالص کرده است.»ما می‌خواهیم به دیگران بگوییم که اسلامِ اهل‌بیتی چیست. باید جوانان را با مکتب اهل‌بیت(ع) انس بدهیم.  

رفتار پیروان اهل‌بیت(ع)؛ معرّف مکتب و اهل‌بیت(ع)

وی افزود: امام موسی صدر، جمله‌ای دارد که خیلی زیبا است. او نقل به مضمون می‌گفت که اگر می‌خواهیم امیرالمومنین(ع) را به غیرمسلمانان معرفی کنیم، با خواندن تاریخ یا نقل آیات قرآنی ممکن نیست، چون آنها که قرآن را قبول ندارند. امروزه فقط از این طریق می‌توانیم حضرت امیرالمومنین(ع) را به غیرمسلمانان معرفی کنیم که در رفتارمان، نماینده گفتار و کردار امام علی(ع) باشیم. حضرت امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه فرمودند: «وَ لکِن اَعینونی بِوَرَعٍ وَ اجتِهادٍ وَ عِفَّةٍ وَ سُدادٍ»؛ ولی مرا با پرهیزگاری و تلاش (برای پاک زیستن) و عفت و پیمودن راهِ درست یاری دهید. اگر امام علی(ع) به خوبی معرفی شود، محبوب عالم خواهد شد. اگر امام علی(ع) را درست معرفی کنیم، در دنیا چه اتفاقی می‌افتد؟ دیگر ظلم نخواهد بود، توزیع ثروت به صورت عادلانه صورت می‌گیرد، فقر نخواهد بود و اتفاقات بسیاری رخ می‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • تایید لایحه دوفوریتی تمدیدمهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست
  • طحان‌نظیف: لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تائید شد
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد