Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@08:10:19 GMT

چاق ها دندان هاي سالم تري دارند

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۷۹۰۴۲

چاق ها دندان هاي سالم تري دارند

خبرگزاري آريا - پژوهش هاي جديد نشان مي دهد داشتن رژيم غذائي مناسب در کنار سلامت و بهداشت دهان و دندان تاثير به سزائي در پيشگيري از چاقي در کودکي داشته و سبب افزايش سطح سلامت افراد در سنين بالاتر مي شوند.
به گزارش گروه فضاي مجازيخبرگزاري ميزان، موضوع اضافه وزن کودکان را مي توان يکي از اصلي ترين دغدغه هاي والدين دانست که تمرکز اصلي خود را بر ممنوعيت مصرف نوشيدني هاي قند دار و غذاهاي مضر از قبيل فست فودها و تنقلات مضر قرار داده اند اما در اين ميان پژوهشگران اعتقاد دارند که موضوع سلامت و بهداشت دهان و دندان ها نيز بايد مورد توجه قرار گيرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


داشتن رژيم غذاي خوب و بهداشت دهاني باعث افزايش عزت نفس، روابط بهتر با دوستان و مشکلات عاطفي کمتر مي شود. در عوض، والديني که سعي مي کنند رژيم غذائي فرزندان خود را تغيير دهند و از آنها سؤال کنند کمتر در دوران کودکي بخورند مي توانند پيامدهاي جدي مشکلات اضافه وزن در سنين بالاتر مشاهده کنند.
در اين مطالعات مشخص شد که ارتباط مستقيمي بين سلامت و بهداشت ضعيف دهان و دندان و افزايش شاخص توده بدني وجود دارد که منجر به افزايش ميزان چربي در بدن افراد مي شود.
لوئيس آرويدسون (Louise Arvidsson) از پژوهشگران دانشگاه گوتنبرگ سوئد در اين رابطه گفت: «وزن مي تواند موضوع مهم و بسيار حساسي باشد اما شما نبايد تنها به اين موضوع از نظر رفتارهاي تغذيه و خوردن نگاه کنيد بلکه براي بررسي دقيق تر موضوع، بايد به آن از زاويه متفاوتي همچون بهداشت و سلامت دهان و دندان نگريست.»

سوالي که در اين ميان مطرح مي شود اين است که داشتن يک يک رژيم غذائي سالم تا چه حد مي تواند بر سلامت کودکان تاثير داشته باشد و توجه بسيار زياد به فعاليت هاي بدني و سلامت روحي در کودکان بسيار حياتي است اما در اين ميان توجه به رژيم غذائي، بيش از حد پر رنگ شده و به عنوان مهمترين موضوع در اين زمينه محسوب مي شود.
در اين مطالعات، پژوهشگران به بررسي عادات غذائي، چربي بدني و سلامت دهان و دندان 271 کودک پرداختند. در ادامه، قد، وزن و غذاهاي مصرفي اين کودکان تحت نظر قرار گرفته و در شيوع ميکروارگانيسم هاي کاهنده در بزاق آن ها بررسي شد. در نتيجه اين مطالعات مشخص شد کودکاني که در بزاق خود ميزان بيشتري از باکتري ها و ميکرو ارگانيسم ها را دارند، توده بدني بزرگتري داشته و عادات غذائي آن ها نيز چندان مناسب نيست.
به اين کودکان پيشنهاد شد غلات کامل را در رژيم غذائي خود افزوده و روزانه 400 تا 500 گرم از اين مواد را مصرف کرده و همچنين به طور روزانه سبزيجات و ميوه نيز دريافت کرده و دستکم دوتا سه بار در هفته ماهي بخورند. در رژيم غذائي اين افراد از مصرف شکر و قند و چربي نيز کاسته شد. پژوهشگران در اين مطالعات دريافتند که داشتن رژيم غذاي خوب و بهداشت دهاني باعث افزايش عزت نفس، روابط بهتر با دوستان و مشکلات عاطفي کمتر مي شود. در عوض، والديني که سعي مي کنند رژيم غذائي فرزندان خود را تغيير دهند و از آنها سؤال کنند کمتر در دوران کودکي بخورند مي توانند پيامدهاي جدي مشکلات اضافه وزن در سنين بالاتر مشاهده کنند.
منبع: سيناپرس
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۹۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار شهدا و بازداشت شدگان در کرانه باختری

وزارت بهداشت فلسطین از افزایش تعداد شهدای کرانه باختری از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تعداد شهدای کرانه باختری از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۴۹۱ تن افزایش یافته است.

در همین رابطه، نیروهای رژیم اشغالگر ۲۰ فلسطینی ازجمله یک زن، کودکان و اسرای آزادشده را بازداشت کردند؛ بدین ترتیب شمار اسرای بازداشت شده از هفتم اکتبر به ۸۴۸۰ تن رسیده است.

از زمان آغاز عملیات فلسطینی طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه)، مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی هم شاهد عملیات‌های ضد صهیونیستی و همچنین تشدید تجاوزات صهیونیست‌ها بوده‌ است.

در حالی که جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه وارد دویست و چهارمین روز خود شده است، حملات این رژیم به شهر رفح و سایر مناطق غزه نیز ادامه دارد.

پیشتر وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: رژیم اشغالگر ظرف ۲۴ ساعت گذشته مرتکب چهار کشتار در غزه شد که ۳۲ شهید و ۶۹ زخمی برجای گذاشت. تعداد قربانیان جنگ غزه از هفت اکتبر تاکنون به ۳۴ هزار و ۳۸۸ شهید و ۷۷ هزار و ۴۳۷ زخمی رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است
  • افزایش شمار شهدا و بازداشت شدگان در کرانه باختری
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن